سه شنبه 19 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام احسان فتاحيان را متوقف و پرونده او را مجددا بررسی کنيد، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

۱۹ آبان ماه ۱۳۸۸- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز از رئيس قوه قضائيه؛ آيت الله لاريجانی خواست که اجرای حکم اعدام احسان فتاحيان را که قرار است روز چهارشنبه ۲۰ آبان ماه در سنندج انجام شود، متوقف کند.
ارون رودز؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در مورد وضعيت فتاحيان گفت:"ما آقای فتاحيان را يک زندانی عقيدتی می دانيم که ناعادلانه متهم شده و بدون رعايت آئين دادرسی و در نقض قوانين کشوری و بدون هيچ سندی در اثبات اين اتهام، به اعدام محکوم شده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارون رودز تاکيد کرد که "قوه قضائيه بايد اين اعدام را متوقف کند و پرونده فتاحيان را مورد بازبينی قرار دهد به گونه ای که حفاظت های لازم در آن اعمال بشود تا دوباره اين پرونده شاهد بی عدالتی نباشد."
احسان فتاحيان؛ ۲۸ ساله،اهل کردستان است. احسان پس از بازداشت در شعبه يک دادگاه انقلاب سنندج به اتهام تبانی عليه امنيت ملی از طريق عضويت در يک گروه اپوزيسيون مسلح محاکمه شد، و به ده سال زندان در تبعيد محکوم شد.
متعاقب صدور اين حکم و برخلاف قوانين ايران، فتاحيان به محاربه متهم و حکم او در دادگاه تجديد نظر به اعدام تبديل شد.
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران روز گذشته با خانواده احسان تماس گرفت. آنها توضيح دادند که احسان با اينکه عضو يک سازمان در کردستان بود اما هيچ اقدامی عليه دولت جمهوری اسلامی انجام نداده و هرگز مسلح نبوده است. آنها تاکيد کردند که احسان در دوره بازداشت تحت فشار مقامات برای اعتراف به اتهاماتی بوده است که از طرف دادستان بر او وارد شده است، اما او مقاومت کرده و اعتراف نکرده است. در حاليکه دادگاه بدوی حکم ده سال زندان صادر کرده بود، دادستان به اين حکم اعتراض کرد و در همان زمان اتهام جديدی به اتهامات قبلی او افزود و به اين ترتيب حکم اعدام بر فتاحيان تحميل شد.
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران روز گذشته از گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در امور اعدام های فراقانونی، خودسرانه و شتابزده خواسته است که در مورد اين پرونده اقدام کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016