چهارشنبه 20 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) نسبت به تهديد نيروهای مخالف خارج از کشور از سوی ارگان‏های نظامی و امنيتی جمهوری اسلامی

اعلاميه هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

با شکل‏گيری جنبش اعتراضی و تداوم آن، ارگان‏های امنيتی و نظامی جمهوری اسلامی بر تهديدهای آشکار و نهان خود عليه سازمان‏ها و فعالين سياسی اپوزيسيون در خارج از کشور افزوده‏اند. تازه‏ترين مورد آن، تهديد از سوی سرتيپ مسعود جزايری ـ معاون فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ـ است. او گفته است که بسياری از معترضان در داخل و خارج از ايران شناسائی شده و در زمان مناسب با آن‏ها چه در داخل و چه در خارج از کشور برخورد خواهد شد. جزايری تهديد کرده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"جمهوری اسلامی ايران در عين سعه‏صدر، نمی‏تواند به عناصر برانداز و دنباله‏های کودتای نرم اجازه فتنه‏گری بدهد و چنانچه ناچار شود حتی خواهد توانست عقبه‏های برون مرزی کودتا را با چالش جدی مواجه سازد."
ارگان‏های نظامی و امنيتی جمهوری اسلامی از مشارکت گسترده ايرانيان خارج از کشور در حرکت‏های اعتراضی بعد از کودتای انتخاباتی، از فعاليت مستمر سازمان‏های سياسی اپوزيسيون، از حضور عده‏ای از فعالين اصلاح‏طلب در خارج از کشور و مهمتر از همه همراهی و هم‏صدائی بخش قابل توجهی از اپوزيسيون خارج از کشور با نيروهای تحول‏طلب و اصلاح‏طلب داخل کشور و دعوت اين مجموعه برای شرکت در حرکت اعتراضی در روز ۱۳ آبان به شدت نگران شده‏اند. اين نگرانی را می‏توان در رسانه‏های وابسته به حکومت مشاهده کرد: سايت"بصيرت" ارگان اينترنتی دفتر سياسی سپاه پاسداران شماری از ايرانيان خارج از کشور را به عنوان"سران خارج نشين کودتای سبز" قلمداد کرده و نوشته است: "در کنار ستاد جنگ روانی کودتاگران در داخل کشور، ستاد خارج نشين اين جريان نيز فعاليت های تبليغی و تخريبی خود را با شدت مضاف آغاز نمود". روزنامه کيهان نيز در شماره ۱۴ آبان خود با نگرانی آشکاری از مشارکت ۵ سازمان سياسی (نهضت آزادی، جبهه ملی، فعالان ملی- مذهبی، حزب ملت و همبستگی برای دموکراسی)، که در اعلاميه ای مشترک مردم را به حضور در راهپيمائی ۱۳ آبان دعوت کرده بودند، و نيز دعوت فدائيان خلق از مردم به شرکت در اين راهپيمائی سخن گفته است.

سازمان‏ها و فعالين اپوزيسيون!
در ماه‏های اخير در کارکرد ارگان‏های نظامی و امنيتی جمهوری اسلامی تغييراتی صورت گرفته است که برای نيروهای اپوزيسيون حائز اهميت است. در وزارت اطلاعات در سطح معاونين، مديران و در بدنه آن تصفيه وسيعی صورت گرفته و سپاه بر اين وزارتخانه چنگ انداخته است تا راه را برای برخوردهای تند با مخالفين و باز گشت آن از يک ارگان امنيتی ـ اطلاعاتی به يک ارگان امنيتی ـ عملياتی فراهم کند. بخش اطلاعات سپاه که در طی دهه گذشته با وزارت اطلاعات در رقابت بود، در جريان کودتای انتخاباتی راسا وارد ميدان شد، وزارت اطلاعات و قوه قضائيه را به حاشيه راند و به دستگيری گسترده چهره‏های شاخص اصلا‏ح‏طلب روی آورد و بازجوئی و تشکيل دادگاه‏های فرمايشی آن‏ها را برعهده گرفت. با توجه به رويدادهای بعد از انتخابات، علی خامنه‏ای و فرماندهان سپاه تصميم گرفتند که بخش اطلاعات سپاه را تقويت کنند و آن را به سازمان اطلاعات ارتقا دهند. آن‏ها حسين طائب را که در مقام فرمانده بسيج در سرکوب جنبش اعتراضی در طی چند ماه گذشته نقش جدی داشت، به عنوان رئيس اين سازمان برگزيدند.

نيروهای اپوزيسيون!
با تصفيه‏های صورت گرفته در وزارت اطلاعات و بازگشت آن به ارگان امنيتی ـ عملياتی و ارتقا معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات و همکاری تنگاتنگ آندو و ساير ارگان‏های امنيتی و نظامی رژيم از جمله سپاه قدس، بايد تهديدهای وزارت اطلاعات و مسعود جزايری را جدی گرفت.
تجربه نشان داده است زمانی که جمهوری اسلامی ادامه حيات خود را در خطر می‏بيند، برای ضربه زدن به مخالفين به هر شيوه‏ای از جمله حذف فيزيکی متوسل می‏شود. اکنون با شکل‏گيری جنبش اعتراضی و تداوم حيات آن، جمهوری اسلامی در چنين شرايطی قرار گرفته و از آينده خود به شدت نگران است و لذا به مخالفين چنگ و دندان نشان می‏دهد و قصد دارد با اين تهديدها از دامنه اعتراضات در خارج از کشور بکاهد. برخلاف تصور کودتا گران، تا کنون ضرب و شتم‏ها در خيابان‏ها، شکنجه‏ها و کشتارها در زندان‏ها موثر نيافتاده و جنبش اعتراضی به حيات خود ادامه داده است. مسلما در خارج از کشور هم تهديدها از دامنه اعتراضات نخواهد کاست و ايرانيان در حمايت از جنبش اعتراضی پا برجا خواهند ماند.
اما بايد توجه داشت که جمهوری اسلامی سابقه ترور گسترده مخالفين در داخل و خارج از کشور را دارد. گرچه شرايط کنونی متفاوت از دهه ۶۰ و ۷۰ است و اکنون چشم دنيا با حساسيت بسياری رفتار حکومتگران ايران را زير نظر دارد، با اين وجود نبايد از کنار تهديدها به راحتی گذشت.
ما، سازمان‏ها و فعالين سياسی اپوزيسيون، فعالين حقوق بشر، نويسندگان و هنرمندان مخالف و اصلاح‏طلبانی را که مدتی است در خارج از کشور اقامت گزيده‏اند، فرا می‏خواهيم که تهديدها را مورد توجه قرار دهند، اقدامات پيش‏گيرانه را در برنامه خود منظور کنند و نهادهای کشوری و بين‏المللی را در جريان تهديدها بگذارند.

هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
۲۰ آبان ۲۰۰۹ (۱۱ نوامبر ۲۰۰۹)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016