جمعه 22 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض به ادامه بازداشت‌‌ها، دادگاه‌های غير‌قانونی و احکام سنگين عليه معترضان، کميته پيگيری بازداشت‌های خودسرانه

به نام خدا

هم وطنان گرامی
طی ماههای اخير شاهد اصرار و پافشاری مقامات امنيتی و قضايی بر ادامه رفتارهای غير قانونی و خشونت آميز عليه فعالان سياسی ، اجتماعی و حقوق بشری هستيم. گزارش های منتشر شده حاکی از ادامه نگهداری بخش قابل توجهی از بازداشت شدگان در سلول های انفرادی و کاربرد شکنجه سفيد عليه متهمين برای گرفتن اعترافات خلاف واقع است. به علاوه هر روز اخباری دال بر محاکمه کسانی که در جريان اعتراضات پس از انتخابات به صورت غير قانونی بازداشت شده اند ، منتشر می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جالب آنکه همه کسانی که در چند جلسه دادگاه های علنی کيفر خواست عليه آنها قرائت گرديد ، اکنون در دادگاههای غير علنی بايد از خود دفاع کنند . اين افراد در دادگاههای غير قانونی از حداقل حقوق قانونی خود محروم هستند. از اين گذشته احکام صادره و وثيقه های ماخوذه نيز کوچکترين تناسبی با اتهامات ندارند و همه شواهد حکايت از تسلط اراده سياسی حاکمان بر نظام قضايی کشور دارد ، امری که بی شک ناقض اصل پنجاه و هفت قانون اساسی و استقلال قوای سه گانه کشور است.

بر اين اساس کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه به حکم وظيفه انسانی خود مراتب اعتراض نسبت به ادامه بازداشت های غير قانونی و بر گزاری جلسات دادگاه بازداشت شدگان پس از انتخابات - بر خلاف موازين مندرج در قانون اساسی و قوانين جاری خصوصا آيين دادرسی کيفری - و صدور احکام سنگين عليه معترضان به تخلفات انتخاباتی و وضعيت موجود را دارد و خواستار توقف روند کنونی است. کميته همچنين مايل است اعتراض خود را نسبت به بازداشت آقای حسن اسدی زيد آبادی از اعضای اين کميته و از فعالان در زمينه حقوق بشر اعلام دارد.

کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه
۱۹ آبان ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016