جمعه 22 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطر اعدام برای شيرکوه معارفی، زندانی سياسی کُرد ديگر، هرانا

در پی اعدام احسان فتاحيان، خبرها حاکی از آن است که شيرکوه معارفی زندانی سياسی و از فعالين مدنی کرد که سال گذشته در سقز دستگير و به اعدام محکوم شد، نيز روز پنج شنبه ساعت شش عصر به سلول انفرادی در بند اجرای احکام زندان سقز منتقل شده و به همين منظور خطر اعدام او را تهديد می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، شيرکوه معارفی يکی از فعالان سياسی و مدنی کرد است که سال گذشته در شهرستان سقز دستگير و بعد ار مدتها بازجويی و شکنجه در يک دادگاه فرمايشی به اعدام محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه تجديد نظر معارفی نيزبه اعتراض های او و وکيل قانونی اش ، توجهی نکرد و نهايتا نيز حکم وی در ديوان عالی کشور تاييد شد.

خليل بهراميان وکيل شيرکوه معارفی در گفت و گويی با کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی ضمن تاييد خبر انتقال شيرکوه به سلول انفرادی اجرای احکام اعلام کرد اين حکم بر خلاف تمامی موازين قانونی است و تا لغو شدن آن از فعاليت باز نخواهد ايستاد.

بهراميان هم چنين از تمامی رسانه ها و فعالان حقوق بشر خواست در اين روزهای حساس، با اطلاع رسانی و تنوير افکار عمومی در مقابل اجرای اينگونه احکام بی تفاوت نبوده و موضع گيری کنند.

لازم به يادآوری است که بامداد چهارشنبه ی گذشته حکومت ايران در يک اقدام غيرانسانی و عليرغم اعتراض های گسترده ی جهانی احسان فتاحيان، از فعالين کرد عضو سازمان کومه له را اعدام کرد. ناظران سياسی هشدار داده اند که احدام احسان فتاحيان می تواند آغاز اعدام های بيشتری در کردستان باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016