شنبه 23 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی هوايی ارتش از توليد انبوه موشک های حرارتی هوا به هوا خبر داد، ايرنا

فرمانده نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران گفت: موشک های حرارتی هوا به هوای جديد ساخت ايران برای توليد انبوه به بخش صنايع داخلی وزارت دفاع سپرده شده است.

امير سرتيپ خلبان "حسن شاه صفی" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ايرنا، با اعلام توليد انبوه موشک های هوا به هوا در وزارت دفاع، افزود: طراحی انواع هواپيماهای رادار گريز در نيروی هوايی ارتش پايان يافته و اين هواپيماها هم اکنون در مرحله ساخت نمونه اوليه آن البته در حجم کوچکتر است.
وی با تاکيد بر اينکه اين هواپيماها پس از انجام آزمايش های لازم وارد بخش واقعی تر خواهند شد، ادامه داد: اميدواريم بخش تحقيقاتی اين کار تا پايان سال جاری به اتمام برسد و سپس وارد بخش توليد شويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاه صفی اظهار داشت: البته تلاشگران جهاد خودکفايی نيروی هوايی ارتش هم اکنون در حال ساخت نمونه کوچک اين هواپيمای رادار گريز هستند.
وی همچنين با اشاره به پايان آزمايش موشک های حرارتی هوا به هوای جديد ساخت ايران، تصريح کرد: اين موشک، يکی از موشک های هوا به هوای حرارتی است که ساخت آن در نيروی هوايی ارتش انجام شده است.
فرمانده نيروی هوايی ارتش با تاکيد بر اينکه تست گرم اين موشک در ميادين نظامی صورت گرفته است، گفت: اين موشک از طريق يک هواپيما به سمت هدف شليک می شود و آنرا تعقيب می کند تا به جسم مورد نظر برخورد کند.
وی با اعلام اينکه موشک حرارتی هوا به هوای کنونی در رزمايش های مختلف به صورت ديگری نيز آزمايش شده است، ادامه داد: در بخش تحقيقات، نيروی هوايی ارتش کار خود را به اتمام رسانيده و هم اکنون برای توليد انبوه، اين موشک ها به صنايع داخلی وزارت دفاع سپرده شده است.
امير شاه صفی، برد اين موشک را بيش از ۱۰۰ کيلومتر اعلام کرد و افزود: پرتاب اين موشک در آزمايش های مختلف با برد بيش از ۴۰ کيلومتر بوده و با توجه به ارتفاع می تواند افزايش يافته و تغيير کند.

**حضور قدرتمند در آسمان کشور توسط نيروی هوايی ارتش
فرمانده نيروی هوايی ارتش با اشاره به آمادگی بالای اين نيرو در تمام زمينه ها گفت: آزمايش های بی سابقه در تمام مراحل نظامی هوايی، محول کردن ماموريت های جديد با انواع هواپيماها و پروازهای بلند مدت به مسافت دو هزار کيلومتر نشان می دهد که کشور ما در شرايط حساسی است و بايد آمادگی اين نيرو با توجه به اين شرايط صد چندان شود.
وی با يادآوری به زمين نشاندن هواپيماهای بيگانه که چندی قبل به حريم هوايی کشور تجاوز کرده بودند، افزود: به زمين نشاندن اين هواپيماها که بعد از تجاوز به آسمان کشور قصد خروج را داشتند، نشان داد که هر اتفاقی در حريم هوايی ميهن مان بيفتد نيروی هوايی نوک پيکان دفاع از کشور است.
شاه صفی با تاکيد بر اينکه دشمن نگاهی دزدانه به ايران اسلامی دارد، تصريح کرد: در صورتی که آمادگی خود را حفظ نکرده و سهل انگاری کنيم، دشمن کار خود را انجام خواهد داد.
وی با اعلام اينکه دشمنان تمام پروازهای جنگنده های ما را زير نظر دارند تا ببينند چه ماموريت هايی به آنها محول می شود، اظهار داشت: نشاندن هواپيماهای بيگانه و هواپيماهای ديگری که در فرودگاه يکی از يگان های جنوبی نيروی هوايی مجبور به نشستن شدند، باعث بازکردن حساب ديگری روی نيروی هوايی شده است.
فرمانده نيروی هوايی ارتش حضور قدرتمند نيروهای مسلح را باعث به سرانجام رساندن پروژه های بزرگ از جمله انرژی هسته ای دانست و ادامه داد: نيروی هوايی ارتش با همسويی کامل با راهبرد دفاعی کشور، از جمله تفکيک پدافند از آفند در کنار ساير نيروهای مسلح، آماده تر از هر زمان و با قدرت بيشتر از اصول خود که دفاع از اسلام و تماميت ارضی ايران است، کوتاه نخواهد آمد.
وی با تاکيد بر اينکه نيروی هوايی بدون توجه به شعارها و تهديدات، بايد از آمادگی کامل برخوردار باشد، ابراز داشت: اين نيرو بايد بتواند با توانايی های تجهيزاتی و تاکتيکی خود در مقابل هرگونه تهديدی که امنيت کشور را به خطر می اندازد، ايستادگی و پايمردی کند.

**پيشرفت های عظيم و نگاه به آينده نيروی هوايی ارتش
امير خلبان حسن شاه صفی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اينکه ماهيت نيروی هوايی، داشتن قدرت واکنش سريع است و هيچ ارتباطی با تنوع و شکل جديد جنگ های عصر حاضر ندارد، افزود: در دوران جنگ تحميلی از اين بعد و ويژگی نيروی هوايی بارها استفاده شد و به همين شکل در جنگ های امروزی هم، قدرت و مزيت های نيروی هوايی موجب توجه بيشتری قرار گرفته است.
وی با يادآوری اين مطلب که کشور ما در منطقه بسيار حساس و مهمی در جهان و خاورميانه قرار دارد، ادامه داد: نيروی هوايی به دليل حساس بودن منطقه خاورميانه و وجود منافع بسيار زياد کشور دراين منطقه، بويژه خليج فارس و همچنين نياز کشورهای غربی به انرژی موجود در خاورميانه بايد حضوری مقتدر داشته باشد.
امير خلبان حسن شاه صفی تاکيد کرد: ايران نيز در اين منطقه حساس سياستی مستقل در پيش گرفته و الگوی جهانی از يک کشور مستقل را ارايه کرده و سعی دارد با تکيه بر خودکفايی و خوداتکايی، خود را تا حد امکان به بهترين سامانه های آفندی و پدافندی روز دنيا مجهز کند.
وی در پايان تصريح کرد: ما معتقديم به دليل حساسيت هايی که گفته شد نه تنها نيروی هوايی بلکه تمامی بخش های کشور و قسمت های گوناگون فنی، دفاعی و حتی سياسی بايد خود را با شکل و نوع جديد جنگ ها و تحولات روز دنيا آشنا و هماهنگ کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016