شنبه 11 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زيردريايی ۵۰۰ تنی ايران تا دو سال آينده عملياتی می‌شود، فارس

خبرگزاری فارس: معاون جهاد خودکفايی نيروی دريايی ارتش با بيان اينکه انواع زيردريايی‌های سبک در صنايع دفاعی کشورمان به توليد انبوه رسيده است، اظهار داشت: تا دو سال آينده زيردريايی با تناژ ۵۰۰ تن را به آب می‌اندازيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امير دريادار فرهاد اميری معاون جهاد خودکفايی نيروی دريايی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به عملياتی شدن جديدترين ناوچه موشک‌انداز اين نيرو که به نام درفش در منطقه چهارم دريايی ارتش در دريای مازندران به آب انداخته شد، اظهار داشت: اين ناوچه از کلاس ناوچه‌های موشک‌اندازهای ارتش است که در منطقه جنوب از آنها استفاده می‌شود.
اميری با بيان اينکه در خلال جنگ تحميلی دو فروند از ناوچه‌های کلاس پيکان با نام پيکان و جوشن را قهرمانانه از دست داديم، خاطر نشان کرد: با تلاش نيروی دريايی ارتش و سازمان صنايع دريايی، توانستيم برای اولين بار سه فروند از ناوچه‌های کلاس پيکان را جايگزين کنيم که اولين آنها به ياد ناوچه قهرمان پيکان، پيکان نام گرفت، ناوچه دوم جوشن و سومين ناوچه موشک‌انداز نيز به نام درفش در روزهای اخير عملياتی شد.
وی در خصوص ويژگی‌های ناوچه موشک‌انداز درفش با بيان اينکه اين ناوچه به پيشرفته‌ترين تجهيزات و تسليحات دريايی مجهز است، به توپ ۷۶ ميلی متری بر روی سينه اين ناوچه اشاره کرد و افزود: اين توپ يکی از به‌روزترين تسليحات دريايی جهان است که در ناوچه موشک‌انداز درفش به کار گرفته است.
اميری با بيان اينکه در زمينه خودکفايی در نيروی دريايی ارتش به مراحل قابل قبولی رسيده‌ايم، تصريح کرد: می‌توانيم مدعی باشيم که امروز تمامی نيازهای اين نيرو را در داخل کشور و به همت متخصصين داخلی توليد می‌کنيم.
وی با بيان اينکه امروز انواع زيردريايی‌های سبک در صنايع دفاعی کشور به توليد انبوه رسيده و تاکنون تعداد قابل توجهی نيز به توان زيرسطحی کشورمان افزوده شده است، افزود: به اميد خدا تا دو سال آينده، زيردريايی کلاس متوسط با تناژ ۵۰۰ تن را به آب انداخته و در اين زمينه نيز به خودکفايی خواهيم رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016