دوشنبه 25 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: مجمع تشخيص مصلحت بر هرگونه انحراف از سياست‌های کلی از برنامه پنجم نظارت خواهد کرد، ايسنا

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام استفاده بی‌رويه از منابع نفتی برای هزينه‌های جاری را به ضرر آيندگان دانست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در ديدار جمعی از اعضای اتحاديه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشيمی با اشاره به اهداف سياست‌های کلی برنامه پنجم، تاکيد کرد:‌ تنظيم و اجرای صحيح برنامه پنجم می‌تواند شرايط اقتصادی کشور را به حالت تعادل باز گرداند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ارائه و تصويب برنامه پنجم در زمان مطلوب با توجه به تدوين قانون بودجه سال ۱۳۸۹ بر اساس اين برنامه را مهم عنوان کرد و در پاسخ به نقش نظارتی مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مجمع بر اساس دستور صريح رهبری معظم انقلاب به شورای نگهبان در خصوص هرگونه انحراف از سياست‌های کلی در اين برنامه نظارت به عمل خواهد آورد.

وی استفاده بی‌رويه از منابع نفتی برای هزينه‌های جاری را به ضرر آيندگان دانست و گفت: توليد و صادرات فرآورده‌های نفتی می‌تواند موقعيت مناسبی برای جلوگيری از فروش منبع عظيم نفت خام به عنوان يک کالای ارزان قيمت باشد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بهره‌وری مناسب در کشور را نيازمند توجه به نيروهای تحصيل کرده،‌ توانا و مجرب عنوان کرد و گفت:‌ سرمايه‌های واقعی کشور که بايد به آن‌ها توجه کرد و مانع مهاجرت و جذب آن‌ها توسط ديگر کشورها شد نيروهای عظيم فکری و نخبگان کشور هستند.

وی افزود: مطالبه و مطرح کردن نيازهای کشور در بخش‌های مختلف به ويژه مولد و صنعتی جدی است و بايد به آن توجه کرد.

در ابتدای اين ديدار حسينی، رييس اتحاديه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،‌ گاز و پتروشيمی، در سخنان خود با اشاره به لزوم مشورت، تعامل و به کارگيری نيروهای متخصص درباره تدوين و اجرای قوانين و برنامه‌ها در کشور تاکيد کرد: فرآيند صحيح تصميم‌گيری می‌تواند احتمال درست بودن آن تصميم را افزايش دهد و توسعه، عدالت و خردمندی در گرو تعامل با همه تفکرات موجود در جامعه است.

وی با اشاره به آينده سرمايه‌گذاری درباره صادرات تاکيد کرد: بايد فضايی ايجاد کرد که صادرکنندگان کوچک بتوانند در بازارهای موجود به فعاليت خود ادامه دهند.

همچنين در اين ديدار فزونی، نايب رييس اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمی خواهان استفاده از تجربه و دانش بخش خصوصی در اداره امور اقتصادی کشور شد.

رجالی عضو اين اتحاديه نيز در اين ديدار با اشاره به هزينه‌های بالای توليد در کشور، کاهش ماليات‌ها و بيمه کارکنان شاغل در بخش‌های غيردولتی را در افزايش توليد و توانايی رقابت آن‌ها به بازارهای جهانی موثر عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016