سه شنبه 26 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قائم‌مقام وزارت اطلاعات: در ۱۳ آبان حدود ۵ هزار نفر شرکت کردند، در روز قدس با مترسنج اندازه گرفتيم ۴۰ هزار نفر بودند، ايلنا

در روز قدس که از طريق مترسنج و فيلمبرداری آمار گرفتيم حداکثر ۴۰ هزار نفر در خيابان حضور يافتند که ۸۰ درصد آنان کسانی بودند که از اول با انقلاب مشکل داشتند.


ايلنا:قائم‌مقام وزارت اطلاعات: مهمترين مساله‌ای که می‌تواند ما را تثبيت کند و برای هميشه جنگ نرم را خنثی کند تلاش در جهت تحقق عدالت است و ما بايد تلاش کنيم در اين راستا گام برداريم و از هيچ مساله‌ای ولو کوچک چشم برنداريم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، علوی در نشست شورای اداری استان تهران با بيان اينکه در همه دنيا هيچ حکومتی بدون عدل شايسته تقديس و تکريم نيست و سربازی برای حکومت عادل موجب افتخار است، اظهار داشت: يکی از مهمترين موضوعاتی که امروز دنيا در خصوص جمهوری اسلامی مورد توجه قرار داده است و الان به صراحت آن را بيان می‌کند تبديل شدن آن به قدرت منطقه‌ای است و جمهوری اسلامی در آستانه رسيدن به اين هدف بزرگ قرار دارد.
وی افزود: اين هدف حتی تا حدی جلو رفته و ايران توانسته از آستانه آن هم عبور کند و قدرت منطقه‌ای ايران چيزی است که برای دشمنان ايران غيرقابل قبول است و آنها با همه توانايی خود خواسته‌اند تا مانع آن شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قائم‌مقام وزارت اطلاعات تصريح کرد: قدرت منطقه‌ای شدن ايران يعنی اينکه ما بتوانيم نه فقط سياست‌های خودمان را به پيش ببريم بلکه مناسبات منطقه‌ای را ابداع کنيم و مسير و جهت‌گيری سياسی را در سطح منطقه تعيين کرده و نقشی تعيين‌کننده و قاطع در معادلات و امنيت جهان ايفا کنيم.
علوی با اشاره به موضوع هسته‌ای اظهار داشت: اين موضوع فقط موضوع تکنولوژی و سلاح هسته‌ای نيست زيرا کشورهايی در منطقه هستند که سلاح دارند اما قدرت منطقه‌ای نيستند و آنچه امروز مورد مناقشه ما و غرب در پرونده هسته‌ای است تبديل شدن به قدرت منطقه‌ای است و جمهوری اسلامی با پيگيری مساله هسته‌ای در جهت تثبيت قدرت منطقه‌ای خود گام برمی‌دارد.
وی ادامه داد: برخی دوستان فکر می‌کنند شايد نيازی به اين همه هزينه نيست و اين مبارزه با غرب برای تحقق گام در جهت قدرت منطقه‌ای شدن است.
قائم مقام وزارت اطلاعات همچنين اظهار داشت: امروز مساله فلسطين فقط مساله فلسطين و يک آرمان نيست بلکه امروز اگر کسانی سعی می‌کنند مساله فلسطين را با تحليل‌های ضعيف تبديل به يک موضوع صرفا داخلی کنند اشتباه می‌کنند.
وی تصريح کرد: امروز همه معتقدند اگر تمام طرح‌های فلسطين به بن‌بست خورده به خاطر تاثيرگذاری جمهوری اسلامی است و عدم تحقق خواست‌ها و مطالبات به حق مردم فلسطين است.
علوی همچنين حضور جمهوری اسلامی در عراق گام ديگری در جهت قدرت منطقه‌ای دانست و اظهار داشت: در افغانستان نيز بيگانگان می‌دانند که حضورشان فايده‌ای ندارد.
وی ادامه داد: اگر رئيس‌جمهور در يک منطقه برای تشکيل اجلاس سران سه جانبه با حضور افغانستان و پاکستان و از سوی ديگر برای اتحاد با ترکيه و سوريه و عراق حرکت می‌کند برای تثبيت قدرت منطقه جمهوری اسلامی است.
قائم‌مقام وزارت اطلاعات تصريح کرد: اين بالندگی جمهوری اسلامی است که به روش‌های متنوع و متعددی با مخالفت مواجه می‌شودولی خوبی راه خود را ادامه می‌دهد و به نقاط برگشت‌ناپذيری رسيده است که همه می‌گويند اين روند اگر اينگونه ادامه يابد قدرت يافتن جمهوری اسلامی اجتناب‌ناپذير است.
وی با بيان اينکه اين بالندگی يک مقدمه اجتناب‌ناپذير دارد، اظهار داشت: اين مقدمه اقتدار داخلی است که اگر کشوری آن را نداشته باشد نمی‌تواند مسير خود را ادامه دهد و دشمنان همه راه‌ها را رفتند تا در بيرون مرزها راه را ببندند و پس از آن فکر کردند با اغتشاش در داخل می‌توانند جلوی آن را بگيرند اما نتوانستند.
علوی با بيان اينکه امروز دشمن صحبت از قدرت نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: ميليبند وزير خارجه انگليس در سخنان خود قدرت نرم را تشريح می‌کند و می‌گويد هدف ما پيشبرد اين قدرت است که مهم‌ترين ابزار دست آنان برای شکستن قدرت ما هم همين است.
وی با اشاره به اينکه تکه تکه کردن جامعه شاه‌بيت قدرت نرم است، تصريح کرد: اقتدار از انسجام و وحدت شکل می‌گيرد و اگر کسی توانست جامعه را از طريق دگرانديشی‌هايی که مطرح می‌شود تکه‌تکه کند راه را باز کرده است و اين کار از طريق تاثيرگذاری بر افکار و ارائه الگوهای گوناگون فکری و در راستای اهداف خارجی می‌توان انجام داد.
قائم‌مقام وزارت اطلاعات ادامه داد: اگر به گذشته و ادبيات آن برگرديم بعضی‌ها از دگرانديشی دينی سخن می‌گفتند که در واقع از دو خط يکی در خارج از کشور و ديگری عوامل داخلی آنان به هم می‌رسند که هدفشان شکست اقتدار داخلی است.
قائم‌مقام وزارت اطلاعات گفت: از سال‌ها پيش برنامه‌ريزی کرده‌اند و به اشکال مختلف سعی کرده‌اند جامعه را قطعه‌قطعه کنند و کمتر توانستند به متن جامعه وارد شوند زيرا جامعه ما يک جامعه سامان‌يافته متدين است و آنان به يک نقطه عطفی نياز داشتند تا با يک دروغ اين جامعه را حرکت دهند.
وی با اشاره به برخی مسائل قبل از انتخابات اظهار داشت: سفير انگليس سال گذشته در نشستی تاکيد کرده بود انتخابات منشا تحولات ويژه‌ای است و تمام کشورهای اروپايی که با آنان مرتبط بوديم هم برای اين امر شمارش معکوس گذاشته بودند که در يکی از جلسات خودم با آنان که دعوايمان شد می‌گفتند اين انتخابات، انتخابات ويژه‌ای است لذا از چند ماه قبل نهضت آزادی بحث ابطال و تجمع ميليونی را مطرح کرد که همه اين دو خطوط موازی در جريان انتخابات به هم رسيده‌اند.
علوی با بيان اينکه آن دروغ بزرگ جماعتی را به ميدان کشيد، اظهار داشت: با روشنگری که با محوريت رهبری انجام شد و با تلاش برادران شما در دستگاه‌های امنيتی و انتظامی جلوی اين حرکت گرفته شد و نتيجه آن شد که در روز قدس که از طريق مترسنج و فيلمبرداری آمار گرفتيم حداکثر ۴۰ هزار نفر در خيابان حضور يافتند که ۸۰ درصد آنان کسانی بودند که از اول با انقلاب مشکل داشتند و در روز ۱۳ آبان هم که همه تلاش خود را کردند که زورآزمايی کنند حدود ۴-۵ هزار نفر شرکت کردند که نتوانستند کاری کنند زيرا وقتی حقيقت برای مردم روشن شود آن را می‌بينند.
وی افزود: امروز کارشان اين شده است که روی ديوار شعار بنويسند و ما بررسی کرده‌ايم که افرادی که اين کار را می‌کنند مربوط به سلطنت‌طلبان و منافقين هستند و مثلا اگر يک تيم ۵ نفره را می‌گيريم سه نفر آنها مربوط به سلطنت‌طلبان و مجموعه تندرو هستند و در واقع اينها مربوط به دشمن‌های سنتی جمهوری اسلامی و دوستان قديمی آمريکا هستند.
علوی با بيان اينکه آنان تلاش خود را ادامه خواهند داد، تصريح کرد: اولين گام در اين راستا روشنگری هرچه بيشتر و توضيح حقيقت برای افرادی است که در ابهام هستند تا از ادامه دشمنی‌ها کاسته شود و گام‌های ديگر ادامه تلاش در جهت رسيدن به قدرت منطقه‌ای و تلاش برای تصفيه ارگان‌های حاکميت از افرادی است که همچنان دم از تفرقه و ابطال می‌زنند و کارگزار غرب هستند.
وی ادامه داد: تقويت اقتدار ملی نيازمند تقويت عملکرد ارگان‌های نظامی و امنيتی است و هرچه بتوانيم ميان آنان انسجام و يکپارچگی ايجاد کنيم و به سمت دولت پاک که عناصری که فساد و بی‌عدالتی می‌کنند در آن جای نداشته باشند می‌توان اين مسير را به پيش رفت.
قائم‌مقام وزارت اطلاعات خاطر نشان کرد: مهمترين مساله‌ای که می‌تواند ما را تثبيت کند و برای هميشه جنگ نرم را خنثی کند تلاش در جهت تحقق عدالت است و ما بايد تلاش کنيم در اين راستا گام برداريم و از هيچ مساله‌ای ولو کوچک چشم برنداريم.
وی همچنين گفت: امروز يکی از وظايفی که به عهده اين وزارتخانه گذاشته شده تحقق دولت پاک است و اين امر در مقدمه نياز به کمک مديران و مسسوولان نظام و سازمان‌های مختلف دارد و دست نياز را به سوی شما عزيزان دراز می‌کنيم تا آخرين حربه دشمن را برای شکستن اقتدار ايران از آنها بگيريم.
گفتنی است در اين جلسه مراسم معارفه يوسفی مسوول جديد اطلاعات استان تهران و شکری مسوول سابق اين اداره برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016