چهارشنبه 27 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه دادگستری کل استان تهران درباره پرونده های حوادث پس از انتخابات: ۵ حکم اعدام و حبس برای ۸۱ نفر از شش ماه تا ۱۵ سال، ايلنا

دادگستری کل استان تهران با صدور اطلاعيه ای درباره روند نتايج رسيدگی به پرونده های حوادث پس از انتخابات و اتهامی تشکيل شده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران توضيحاتی را ارائه داد .


دادگستری کل استان تهران با هدف اطلاع رسانی به ملت شريف وبزرگوار ايران اسلامی از روند نتايج رسيدگی به پرونده های اتهامی تشکيل شده در دادسرای عمومی وانقلاب تهران اطلاعيه ای صادر کرد .
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران در اين اطلاعيه آمده است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ارتباط با حوادث تاسف بار پس از برگزاری انتخابات شکوهمند و به يادماندنی دهمين دوره رياست جمهوری که خود نقطه عطفی درحيات پويای اين ملت به شمار می رود ،پرونده هايی تشکيل شد که به منظور جلوگيری از ترويج شايعات بی اساس و غير واقعی از چگونگی صدور و مفاد احکام و آرای قضايی درباره آنها توضيحاتی به اين شرح اعلام می شود..
الف-تعداد قابل توجهی از متهمان که از سوی ضابطان دادگستری بازداشت و به دادسرای عمومی و انقلاب تهران معرفی شده بودند ، بلافاصله پس از تشکيل پرونده و ارجاع به شعب دادسرا و انجام تحقيقات لازم با صدور قرار منع تعقيب ازاد شده اند .
ب - اتهامات برخی از متهمان که رسيدگی به انها در دادسرا ، منتهی به صدور قرار نهايی مجرميت و کيفر خواست شده و به دادگاه ارسال شده است عبارتند از ..
۱- اقدام بر ضد امنيت کشور ، موضوع مواد ۴۹۸ و ۵۱۲ قانون مجازات اسلامی
۲- اجتماع وتبانی برای ارتکاب جرايم بر ضد امنيت کشور ، موضوع ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی
۳- تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران ، موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی
۴- اخلال در نظم عمومی واسايش و ارامش عمومی ، موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی
۵- تخريب و تحريق اموال دولتی ، عمومی و مردم ، موضوع مواد ۶۷۶ و ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی
۶- شرکت و يا معاونت در ضرب وشتم مردم و ماموران ، موضوع ماده ۶۰۷ قانون مجازات اسلامی
۷- محاربه و افساد فی الارض ،‌موضوع ماده ۱۸۶ و ۱۸۷ قانون مجازات اسلامی
ج- با وصول پرونده اتهامی هر يک از متهمان که در دادسرا منتهی به صدور قرار مجرميت و کيفرخواست شده بود و ارجاع ان به شعب مختلف دادگاه انقلاب اسلامی تهران ، دادگاه رسيدگی کننده با حضور متهمان و وکلای مدافع انان و نماينده دادستان ، مبادرت به تشکيل جلسات رسيدگی کرده ، به اتهامات انتسابی رسيدگی و پس از استماع دفاعيات متهمان و وکلای مدافع انان ، به صدور رای اقدام کرده است که تاکنون تعداد ۸۹ نفر ازمتهمان محاکمه و برحسب مورد به مجازات اعدام برای ۵ نفر که متهم به وابستگی وعضويت در گروهک های ضد انقلاب ، تروريستی و معاند بوده اند و حبس برای ۸۱ نفر از شش ماه تا ۱۵ سال محکوم شده اند .
ضمنا اجرای حکم مجازات حبس مقرر برای سه محکوم ديگر تعليق شده است هم چنين سه متهم ديگر نيز از اتهامات انتسابی برائت حاصل کرده اند.
د - احکام صادره در بند (ج) اين اطلاعيه غير قطعی و برابر مقررات قانونی جاری قابل تجديد نظر است که تعدادی از محکومان و يا وکلای انان به احکام صادره اعتراض و درخواست تجديد نظر کرده و پرونده انان به مرجع تجديد نظر ارسال شد که برخی از اين پرونده ها منتهی به صدور رای قطعی شده است و بقيه در جريان رسيدگی تجديد نظر قرار دارند.
ه - در پايان تصريح می کند که از ذکر نام ونام خانوادگی و ساير مشخصات هويتی محکومان به استناد تبصره ذيل ماده ۱۸۸ قانون ايين دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کيفری خودداری می شود .
ياد‌آور می شود مفاد احکام صادره پس از قطعيت با ذکر مشخصات کامل محکومان متعاقبا اعلام خواهد شد .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016