چهارشنبه 27 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد اعضای زندانی سازمان ادوار تحکيم به ۹ نفر رسيد، ادوارنيوز

ادوارنيوز: با ادامه بازداشت سلمان سيما عضو کميته سياسی سازمان دانش آموختگان و همچنين اجرای حکم ۴ ماه حبس کوهزاد اسماعيلی مسوول شعبه گيلان اين سازمان،شمار اعضای دربند سازمان ادوار تحکيم به ۹ نفر رسيد.
به گزارش ادوارنيوز از شب ۱۳ ابان ۸۸ نيروهای امنيتی در اقدامی هماهنگ اقدام به بازداشت اعضای سازمان ادوار تحکيم کردند و حسن اسدی زيد ابادی محمد صادقی دو عضو شورای مرکزی اين سازمان را در منازل خود بازداشت کرده و همچنين صبح روز ۱۳ آبان حجت شريفی و نفيسه زارع کهن دو عضو ديگر سازمان ادوار تحکيم را بازداشت کردند.

ماموران امنيتی همچنين کوهزاد اسماعيلی و سيد موسی ساکت مسوول شعب گيلان و اذربايجان اين سازمان را در دو شهر رشت و تبريز بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران امنيتی همچنينی شنبه گذشته سلمان سيما دانش آموخته دانشگاه ازاد و عضو کميته سياسی اوار تحکيم را در برابر منزلش بازداشت و به زندان اوين منتقل ساختند.

اين در حالی است که عبدالله مومنی سخنگوی زندانی سازمان ادوار تحکيم در هفته اخير از صدور حکم ۸ سال حبس تعزيری برای خود خبر داد. عبدالله مومنی و احمد زيد ابادی دبيرکل سازمان ادوار تحکيم به دنبال برگزاری انتخابات رياست جمهوری بازداشت و بيش از ۵ ماه است در زندان اوين به سر می برند.

احمد زيد ابادی دبيرکل سازمان ادوار تحکيم و روزنامه نگار شناخته شده عليرغم توديع قرار وثيقه اش همچنان در بازداشت است و به گفته مهديه محمدی همسر وی،مسوولان زندان اوين عليرغم صدور قرار قانونی از ازادی دبيرکل ادوار تحکيم جلوگيری می کنند

از سوی ديگر حسن اسدی زيد ابادی مسوول کميته حقوق بشر ادوار تحکيم در ديدار کوتاهی که در سيزدهمين روز بازداشت با همسرش داسته از شرايط نامناسب زندان انفرادی ابراز ناراحتی کرده است اين در حالی است که خانواده محمد صادقی مسوول کميته شعب ادوار تحکيم تاکنون موفق به ملاقات فرزندشان نشده اند و تنها اطلاع از وصعيت محمد صادقی به تماس کوتاه تلفنی او از زندان اوين ۲۴ ساعت بعد از بازداشت باز می گردد

نگرانی نسبت به وضعيت حجت شريفی و نفيسه زارع کهن همسر وی که در روز ۱۳ ابان ماه بازداشت شده اند نيز تشديد شده است. خانم زارع کهن روزنامه نگار و فعال سياسی عضو ادوار تحکيم که از ناراحتی گوارشی رنج می برد امکان تماس و سا ملاقات با خانواده خود را نيافته است و همسر وی حجت شريفی عضو دوره پيشين شورای مرکزی ادوار تحکيم در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده خود از احتمال فشار بر همسرش ابراز نگرانی کرده است.

در تحولی ديگر دادگاه انقلاب رشت حکم ۴ ماه حبس برای کوهزاد اسماعيلی مسوول شعبه گيلان ادوار تحکيم را اجرا کرد و اقای اسماعيلی به دنبال بازداشت در روز ۱۳ ابان عليرغم ازادی چند ساعته با قرار وثيقه ۲۰ ميليون تومانی دوباره راهی زندان شده است

بدين ترتيب اخرين ليست بازداشت شدگان ادوار تحکيم تا روز چهارشنبه ۲۷ ابان ماه بدين شرح است :
احمد زيدآبادی دبيرکل
عبدالله مومنی سخنگو
حسن اسدی زيدآبادی عضو شورای مرکزی و مسوول کميته حقوق بشر
محمد صادقی عضو شورای مرکزی و مسوول کميته شعب
حجت شريفی عضو دوره پيشين شورای مرکزی
نفيسه زارع کهن عضو دوره پيشين شورای سياستگذاری
سملمان سيما عضو کميته سياسی
کوهزاد اسماعيلی مسوول شعبه گيلان
موسی ساکت مسوول شعبه آذربايجان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016