جمعه 29 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای زندانيان سياسی در بند ۳۵۰ در اعتراض به شرايط نامناسب خود و انتقال بهمن احمدی‌امويی به سلول انفرادی، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- زندانيان سياسی در بند ۳۵۰ زندان اوين در اعتراض به شرايط نامناسب اين بند و همچنين انتقال بهمن احمدی‌امويی به سلول انفرادی، از روز گذشته روزه سياسی گرفته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابرگزارش‌ها، پس از اعمال فشارها و محدوديت‌های شديد بر زندانيان سياسی جهت قطع ارتباط آنان با خارج از زندان و هم‌چنين شرايط نامناسب رفاهی و بهداشتی حاکم بر بند ۳۵۰، اين زندانيان با نگارش نامه‌هايی به مسئولان زندان اعتراض کردند. با اين وجود‌، مسئولان زندان اوين نه تنها به اعتراض زندانيان سياسی توجه نکردند، بلکه در يک اقدام تنبيهی، مدت زمان تماس تلفنی آنان را به دو دقيقه در روز کاهش داده و " بهمن احمدی‌امويی"، روزنامه نگار زندانی را به سلول انفرادی منتقل کردند.
زيرزمين بند ۳۵۰ در دو هفته گذشته به محل نگه‌داری زندانيان سياسی و به خصوص بازداشت‌شدگان اعتراضات پس از انتخابات تبديل شده است. هم‌اکنون بيش از ۱۰۰ زندانی در اين بند نگه‌داری می‌شوند.
اکثر اين افراد پس از ما‌ه‌ها نگهداری در بند۲۰۹ به اين بند انتقال يافته‌اند.
زندانيان سياسی می‌گويند:" مقامات قضايی و امنيتی، بند ۳۵۰ را به شعبه ۲ بند ۲۰۹ تبديل کرده‌اند و شرايط حاکم در اين بند مشابه بند ۲۰۹ است."
خانواده‌های شماری از زندانيان سياسی حاضر در بند ۳۵۰ در روزهای گذشته با نگارش نامه‌ای خطاب به دادستان، نسبت به شرايط نگه‌داری زندانيانشان اعتراض کردند. در بخشی از اين نامه آمده است:"
در حالی که غذای بند ۳۵۰ زندان اوين بدون کيفيت و ناکافی است ،فروشگاه داخل زندان از فروش موادغذايی مناسب و موادی مانند ميوه و سبزيجات به زندانی ها خودداری می کند.اگربرای آنها غذای مناسب فراهم نمی کنيد حداقل اجازه بدهيد که گاهی با پول خود غذا و ميوه بخرند. غذای نامناسب با کيفيت بسيار پايين زندان نيز دليلی بر طولانی مدت شدن بيماری آنان شده است. با خبر شده ايم در هفته چند بار فقط به آنها برنج سفيد و يا حداکثر برنج به اضافه رب گوجه فرنگی به عنوان غذای اصلی داده می شود.اين در حالی است که اکثر آنها هم بيمار هستند و هم به خاطر تحمل فشار پنج ماه زندان ضعيف و رنجور شده اند .ادامه اين وضع سلامت آنها را بيشتر دچار مخاطره می کند.
از سوی ديگر در بند ۳۵۰ اوين، تنها يک تلفن عمومی برای استفاده بيش از يکصد زندانی وجود دارد که موجب ايجاد محدوديت زياد برای زندانيان در تماس با خانواده هايشان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016