یکشنبه 17 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو بين الملل خواستار آزادی فوری بهمن احمدی امويی، سعيد ليلاز و کيوان صميمی شد، کانون زنان ايرانی

کانون زنان ايرانی : سازمان عفو بين الملل طی بيانيه ای خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط بهمن احمدی امويی ، کيوان صميمی و سعيد ليلاز شد. در اين بيانيه امده است : اين روزنامه نگاران به خاطر استفاده صلح اميز از حق ازادی بيان بازداشت شده اند .در اين بيانيه از مقامات خواسته شده که از عدم بدرفتاری و شکنجه زندانيان اطمينان حاصل شده و در صورت اثبات وجود شکنجه و يا بدرفتاری مسببين به دادگاههای صالحه معرفی گردند .

در بيانيه عفو بين الملل آمده است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهمن احمدی امويی همسر ژيلا بنی يعقوب ( که در تاريخ ۲۸ مرداد ماه آزاد شد ) بدون مشخص بودن اتهام از زمان دستگيری اش در تاريخ سی خرداد ماه تا کنون در زندان بسر می برد .

بهمن احمدی امويی بعد از سپری کردن ۶۵ روز در سلول انفرادی سرانجام در اوايل شهريور ماه به سلولی در بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. سلولی با ابعاد سه و نيم در سه و نيم که محل نگهداری او و دو زندانی ديگرست .وکيل او امکان ملاقات و يا مطالعه پرونده موکل خود را ندارد. شعبه دوم دادگاه انقلاب اذعان داشته است که وی را تا اواسط مردادماه مورد بازجويی قرار داده اند اما مراحل بازجويی همچنان ناقص است و امکان دسترسی وکيل به پرونده وی ميسر نيست .

سعيد ليلاز روزنامه نگار روزنامه سرمايه در تاريخ يکم مهرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران حاضر شد و در خواست استيناف نسبت به ۲ ماه اضافه شدن به مدت بازداشتش را که بر خلاف حکم اوليه وثيقه دويست ميليون تومانی بود ، به دادگاه ارائه کرد .او همچنان در سلول انفرادی به سر می برد به رغم انکه در حکم اوليه دادگاه امده بود که وی بايد به بند عمومی زندان منتقل شود .سعيد ليلاز در سالروز تولدش نهم مهر اجازه يافت تا با خانواده اش تماس تلفنی داشته باشدو همسرش نيز توانست بسيار کوتاه مدت وی را در تاريخ سيزدهم مهر ماه در زندان ملاقات کند.

کيوان صميمی بهبهانی سردبير نشريه توقيف شده نامه نيز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين بسر می برد وی طی ملاقات با خانواده اش در مردادماه اذعان داشت که به طرز شديدی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است به گونه ای که نياز فوری به مداوای سريع و استفاده از امکانات پزشکی زندان را داشت .

اطلاعات تکميلی

بازداشت شدگان در بند ۲۰۹ زندان اوين فقط مجاز به سه نوبت هواخوری در هفته و هر نوبت به مدت بيست دقيقه می باشند امکان استفاده از سرويس های بهداشتی محدود است انها برای استفاده از از توالت نيز محدوديت هايی دارند : چهار بار ان هم در ساعات معينی در روز .. به تبع آن بسياری دچار عفونت مثانه و کليه شده اند به نظر می رسد برای افزايش فشار به بازداشت شدگان دسترسی آنها را به امکانات پزشکی محدود کرده اند و بعضی مواقع به سلامت افراد نيز بی توجهی می شود.

لينک انگليسی مطلب :
http://amnesty.org/en/library/asset


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016