دوشنبه 2 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی در دانشگاه خواجه نصير به خشونت کشيده شد، اميرکبير

در پی برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت علی پرويز و سهيل محمدی در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصير، نيروهای لباس شخصی و اعضای بسيج دانشگاه به دانشجويان معترض حمله ور شده و فضای دانشگاه را به تشنج کشاندند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير پس از اعلام برگزاری تجمع اعتراضی از سوی دانشجويان خواجه نصير در روز يکشنبه ۱ آذر، از صبح امروز نيروهای لباس شخصی که با هماهنگی بسيج دانشگاه خواجه نصير از بيرون دانشگاه به صورت سازماندهی شده آورده شده بودند، محوطه دانشکده را اشغال کردند. آنها تلاش کردند تا با نصب پرچمهای حزب الله در سر در دانشکده مانع برگزاری تجمع اعتراضی دانشجويان شوند. آنها هم چنين با فحاشی نسبت به ميرحسين موسوی و کروبی سعی در تحريک احساسات دانشجويان معترض داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هم چنين از ابتدای روز حراست دانشگاه از ورود دانشجويان ساير دانشکده ها که برای شرکت در تجمع به دانشکده عمران رفته بودند، جلوگيری می نمود. هنگامی که تعداد دانشجويان پشت درهای دانشکده به بيش از ۵۰۰ نفر رسيد، نيروهای يگان ويژه و انتظامی در محل حضور يافته و دانشجويان را از جلوی دانشکده متفرق کردند. سپس نيروهای يگان ويژه و گارد ضدشورش کنترل در ورودی را به دست گرفته و مانع ورود دانشجويان به دانشگاه شدند. دانشجويان ساير دانشکده ها که با ممانعت نيروی انتظامی و يگان ويژه رو به رو شده بودند به دانشکده مکانيک اين دانشگاه رفته و تجمع خود را در آن دانشکده برگزار نمودند. دانشجويان با سر دادن شعارهايی خواستار آزادی علی پرويز و سهيل محمدی شده و اعمال سياستهای سرکوبگرانه دولت کودتا را در دانشگاه محکوم نمودند.

از سوی ديگر دانشجويان دانشکده عمران با وجود فشارهای بسيج دانشگاه و نيروهای لباس شخصی تجمع خود را آغاز کردند. در اين زمان نيروهای لباس شخصی و اعضای بسيج به دانشجويان حمله ور شده و با درگيری با دانشجويان مانع ادامه تجمع آنان شدند.

به گفته دانشجويان يکی از اعضای بسيج دانشگاه ورودی ۸۶ به نام "اخوان" که به عنوان مسئول تحليل و تاکتيک بسيج دانشجويی شناخته می شود، هدايت نيروهای سرکوبگر را بر عهده داشته و دانشجويان معترض را تهديد به بازداشتهای گسترده و سرکوب فضای دانشگاه نموده است.

لازم به ذکر است که علی پرويز دانشجوی بازداشتی اين دانشگاه تا کنون تنها يکبار با خانواده خود تماس گرفته و هيچ اطلاعی از وضعيت پرونده وی در دست نيست و نگرانی های جدی در مورد وضعيت سلامت وی وجود دارد. به گزارش خبرنامه اميرکبير برای سهيل محمدی ديگر دانشجوی بازداشتی نيز قرار وثيقه ۱۵۰ ميليون تومانی تعيين شده است که با اعتراض وی به مبلغ وثيقه رو به رو شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016