شنبه 30 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی خبری از وضعيت مرتضی اسدی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبايی

طبق خبر دريافتی، دادگاه انقلاب از روند تحقيقات پرونده مرتضی اسدی پس از گذشت بيش از يک هفته اظهار بی اطلاعی نموده است.
به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران ، مرتضی اسدی دانشجوی فوق ليسانس مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبايی که در روز ۱۷ آبان ماه توسط مامورين وزارت اطلاعات بازداشت شده بود در وضعيت نامعلومی بسر می برد.
قاضی شعبه سوم بازپرسی پس از مراجعه خانواده وی به دادگاه انقلاب به ايشان اعلام نمود که پروسه تحقيقات و بازجويی ايشان در يک فرصت ۱۰ روزه به اتمام خواهد رسيد که پس از گذشت چند روز با مراجعه مجدد خانواده برای پيگيری وضعيت پرونده ، دادگاه انقلاب و قاضی از روند تحقيقات اظهار بی اطلاع نموده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که طبق (اصل ۱۳۲) قانون اساسی کشور وزارت اطلاعات می بايست موضوع اتهام را با ذکر دلايل به متهم ابلاغ نموده و تفهيم اتهام صورت گيرد و ظرف مدت ۲۴ ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالح قضايی ارجاع شود .
پيش از اين نيز اوليايی فرد وکيل مرتضی اسدی، در اين زمينه به مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ايران گفت: «پرونده‌ی وی در بازرپرسی سه امنيت است و اعلام کرده‌اند که در حال طی کردن مراحل تحقيقات است و به خانواده‌ و وکيل وی اعلام نشده که اين مراحل تحقيقات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.»
گفتنی است صبح روز ۱۷ آبان ماه مرتضی اسدی به هنگام خروج از منزل خود توسط نيروهای امنيتی در شهر تهران بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد. اين دانش‌جوی فوق ليسانس مطالعات فرهنگی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبايی پيش از اين به مدت دو سال محروم از ادامه تحصيل شده و سال گذشته با تعهد کتبی و به طور مشروط امکان ادامه تحصيل را يافته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016