چهارشنبه 4 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نادر احسنی، از دانشجويان طيف چپ، به يک سال حبس تعزيری محکوم شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - قاضی مقيسه ای رييس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، نادر احسنی از دانشجويان طيف چپ را به تحمل ۱ سال حبس تعزيری محکوم کرد.

به گفته آقای ابوطالبی وکيل وی، در کيفر خواست قرائت شده برای اين فعال دانشجويی،" فعاليت تبليغی عليه نظام" و" اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت کشور" دو اتهامی است که به او نسبت داده شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احسنی درخصوص اتهام "اجتماع و تبانی" حکم برائت دريافت کرده و در خصوص اتهام" فعاليت تبليغی" به حداکثر مجازات که برابر با ۱ سال است، محکوم شد.

به گفته آقای ابوطالبی، استناد اين حکم به گزارش وزارت اطلاعات اقرار به شرکت در مراسم ۱۶ آذر ۸۶ در دانشگاه تهران، حضور در اجتماع خاوران، شرکت در تجمع ۸۶.۸.۸ در دانشگاه علامه طباطبايی و دارا بودن ۲ وبلاگ به نام‌های آرمان خلق و چپ انقلابی در جهت فعاليت‌های گروه‌های چپ مارکسيستی عنوان شده است.

ابوطالبی با اعلام اينکه اين دادگاه حدود ۶ دقيقه به طول انجاميد ابراز اميدواری کرد،دادگاه تجديد نظر حکم برائت موکلش را صادر کند.

وی هم‌چنين در مورد مهدی گرايلو، ديگر فعال دانشجويی طيف چپ که به ۵ سال حبس تعزيری محکوم شده است، گفت:"حکمی که در رابطه با اتهام وی مبنی بر "تبليغ عليه نظام" صادر شده، ۲ سال است که در تناقض آشکار با قانون جزايی است چرا که حداکثر حکم برای چنين جرمی ۱ سال در نظر گرفته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016