پنجشنبه 5 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه عباس اميرانتظام به حنا مخملباف: سی سال زندان به خاطر تهيه طرح انحلال مجلس خبرگان! خانه فيلم مخملباف

پس از آنکه حنا مخملباف، سازنده فيلم "روزهای سبز" بيست و پنجمين جايزه جهانی خود را به عباس اميرانتظام، قديمی ترين زندانی سياسی جمهوری اسلامی اهدا کرد، اميرانتظام با ارسال نامه ای ابراز اميدواری کرد که "وطن عزيزمان آزاد و مردم آزاده ايران بتوانند در کنار هم به ساخت ايران نوين بپردازنند".

حنا مخملباف هنگام دريافت اين جايزه گفته بود: "می خواهم اين جايزه را با عشق و احترام کامل به امير انتظام تقديم کنم که ۲۵ سال بی گناه در زندان های جمهوری اسلامی مقاومت کرد، يعنی بيشتر از عمر من. و اگر امروز من و نسل من می توانيم آزادی را فرياد بزنيم به خاطر وجود کسانی چون امير انتظام است، که ۲۵ سال در زندان های جمهوری
اسلامی مقاومت کردند".

متن کامل نامه عباس اميرانتظام به حنا مخملباف به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرکار خانم حنا مخملباف،

بسيار خوشوقتم که يکی از هموطنانم، با استعداد فطری خود در فن کارگردانی و تهيه فيلم برنده جايزه بين المللی شده است. اين نشانه از استعداد و توانائی اين ملت بزرگ و تاريخی است، آن را به شما تبريک می گويم.

تعدادی از کارهای شما و پدر هنرمند و وطن پرست شما را ديده و تحسين کرده ام.

من به وجود شما و افرادی که با خلاقيت های خود نام پرافتخار ايران را در جهان طنين انداز ميکنند افتخار می کنم و به اميد روزی هستم که وطن عزيزمان آزاد و مردم آزاده ايران بتوانند در کنار هم به ساخت ايران نوين بپردازنند.

دخترم، از اينکه با حق شناسی خود جايزه پرافتخار خودتان را به من هديه کرده ايد بسيار سپاسگزارم. اکنون که اين نامه را می نويسم سی سال است که در زندانم آن هم به دليل خدمتگذاری و تهيه "طرح انحلال مجلس خبرگان" که دولت موقت با اکثريت مطلق آرا آن را تصويب کرد ولی آقای خمينی آن را وتو و مانع انجام آن شد.

هدف من از تهيه آن طرح قانونی اين بود که حکومت دينی بر سر کار نيايد و خاطره تلخ تاريخ حکومت تفتيش عقايد را که در سال های (۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ ميلادی) به مدت سه قرن و فجايعی که در آن زمان انجام گرفت تکرار نشود.

پس از اينکه زعمای حکومت دينی فهميدند که تهيه کننده طرح من هستم، مرا متهم به جاسوسی برای امريکا کردند. ولی من، اين سال ها را باافتخار در زندان گذراندم و هرگز تسليم به قبول اتهام نشدم و به شدت آن را رد کردم.

دخترم در حال حاضر هنوز زندانی هستم و با استفاده از مرخصی استعلاجی در منزل به مداوای خودم مشغولم و دائماً به فکر ايران و هموطنانم هستم که اسير اين نظام دينی شده اند.

من آرزوی موفقيت های بيشتری را برای شما و پدرتان دارم و اميدوارم روزی در ايران شما عزيزان را در آغوش گيرم.

سايت من به قرار زير است : http://www.iran-amirentezam.com/

به اميد آزادی ايران
پاينده باد ايران، پر رهرو باد راه پويندگان راه آزادی و عدالت

با تشکر
۲۶ نوامبر ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016