جمعه 6 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباس جليليان، نويسنده و پژوهشگر کُرد، با حکم ۱۵ ماه حبس راهی زندان کرمانشاه شد، ديده‌بان حقوق بشر کردستان

خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر کردستان: عباس جليليان، نويسنده و پژوهشگر کُرد اوايل هفته جاری برای گذراندن حکم ۱۵ ماه حبس خود راهی زندان ديزل آباد کرمانشاه شد.

حکم ۱۵ حبس تعزيری برای عباس جليليان در فروردين ماه امسال از سوی دادگاه انقلاب کرمانشاه صادر شد. اين حکم هفته‌ی گذشته در دادگاه تجديد نظر استان نيز مورد تاييد قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهام اين نويسنده و پژوهشگر کُرد "شناسايی و جذب جاسوس و معرفی آن به کشور بيگانه" عنوان شده است. اما عباس جليليان در تمامی مراحل بازجويی و طی جلسات دادگاه اتهام نسبت داده شده به خود را قوياً رد کرده و خواهان ارائه‌ی اسناد و مدارکی در اثبات اين اتهام ساختگی شده بود.
دادگاه بدوی اين فعال ادبی و فرهنگی بدون حضور وکيل برگزار شد. رأی دادگاه تجديدنظر نيز مبنی بر تاييد حکم بدوی در همان آغاز جلسه‌ی دادگاه به عباس جليليان و وکيل وی اعلام گشت.

عباس جليليان متخلص به "ئاکو" از چهره‌های ادبی سرشناس کُرد و مؤلف آثاری چون فرهنگ باشوور، رمان رنگامه، مجموعه‌ی زرينه و سيمينه است. وی دی ماه سال گذشته در شهر اسلام آباد استان کرمانشاه توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت و پس از دو ماه به قيد وثيقه‌ی ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016