جمعه 6 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه بازداشت صالح دلدم، مسئول کميته هنری ستاد مهدی کروبی، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- صالح دلدم مسئول کميته هنری ستاد آقای مهدی کروبی در شرق تهران که وظيفه دعوت از هنرمندان و فرهنگيان را بر عهده داشت، پس از ۵ ماه بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوين، از حدود يک ماه پيش به زندان قزل حصار انتقال يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وکلای وی، خانم‌ها جعفری و طهماسبی‌زاده، علت انتقال وی به اين زندان نامشخص است و اين وکلا تاکنون موفق به مطالعه پرونده موکلشان نشده و از موارد اتهامی " دلدم" اطلاعی ندارند. در مراجعات مکرر اين وکلا به شعبه ۴ بازپرسی به رياست بازپرس حاج‌محمدی، وی از روال پرونده ابراز بی‌اطلاعی کرده است. صالح دلدم در شرايطی در زندان نگه‌داری می‌شود که دارای بيماری قلبی بوده و نيازمند مراقبت‌های پزشکی است . بنابر اظهارات وکلای وی، توجه به ۲ ماده قانونی زير در مورد صالح دلدم ضروری است:

۱.طبق ماده ۵۷۵ قانون مجازات اسلامی مقامات قضايی و يا ديگر مامورين ذی‌صلاح که برخلاف قانون، دستور توقيف يا دستور بازداشت يا تعقيب جزايی يا قرار مجرميت صادر نمايند به انفصال دائم از سمت قضايی و محروميت از مشاغل دولتی به مدت ۵ سال محکوم می‌شوند.

۲.از طرفی طبق ماده ۵۷۶ هر يک از صاحب‌منصبان و ماموران دولتی اعم از استانداران و فرمانداران و بخشداران و معاونان آن‌ها و ماموران انتظامی در غير موارد حکميت در اموری که صلاحيت مراجع قضايی است دخالت نمايند و با وجود اعتراض متداعيين و يا يکی از آن‌ها و يا اعتراض مقامات قضايی (وکيل)رفع مداخله ننمايند به حبس از ۲ سال تا ۳ ماه محکوم می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016