شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا توقيف جايزه نوبل شيرين عبادی را محکوم کرد، راديو فردا

وزارت امور خارجه ايالات متحده آمريکا با محکوم کردن ضبط مدال نوبل و مسدود کردن حساب‌های بانکی شيرين عبادی از جمهوری اسلامی خواست به تهديدها عليه اين فعال حقوق بشر در ايران پايان دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه «داربی گرت هولادی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره توقيف جايزه شيرين عبادی و مسدود شدن حساب‌های بانکی وی در ايران اظهار داشت: «ما اين گونه اخبار را بسيار مذموم و قابل سرزنش می‌دانيم».

وی افزود: «اين نمونه ديگری از ناديده گرفتن حقوق بشر توسط رهبران ايران است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امور خارجه ايالات متحده آمريکا همچنين از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست «به تهديد‌ها عليه شيرين عبادی پايان داده و به حقوق همه شهروندان خود که تلاش‌ می‌کنند، صدايشان شنيده شود» احترام بگذارند.

خانم عبادی در اواخر آبان ماه در گفت‌وگو با راديوفردا با اشاره به اينکه تمام حساب‌های بانکی و حقوق بازنشستگی خود او و همسرش در ايران ضبط و توقيف شده است، گفته بود که مأموران دولت جمهوری اسلامی حتی «مدال نوبل، مدال لژيون دونور، انگشتر آزادی بيان و جوايز ديگر» متعلق به وی را ضبط کرده‌اند.

به دنبال انتشار اين گزارش‌ها سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ روز پنج‌شنبه از احضار کاردار ايران در اسلو و اعتراض دولت اين کشور نسبت به مصادره جايزه صلح نوبل شيرين عبادی خبر داد.

وزير خارجه نروژ با «باور نکردنی» خواندن خبر توقيف جايزه نوبل خانم عبادی اعلام کرد، توقيف اين جايزه توسط مقامات يک کشور تاکنون سابقه نداشته است.

اين در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز جمعه در واکنش به اعتراض دولت نروژ با تکذيب ضبط مدال و مسدود کردن حساب‌های شخصی شيرين عبادی، ادعا کرده است، اين مدافع حقوق بشر از پرداخت ماليات شانه خالی کرده است.

شيرين عبادی با رد استدلال مقام‌های ايرانی در خصوص بدهی مالياتی‌اش اظهار داشت است: « اگر او تخلف مالياتی داشته است، چرا به جای اداره ماليات، دادگاه انقلاب دستور ضبط حساب‌های شخصی او را داده است»؟

به گفته خانم عبادی مقام‌های جمهوری اسلامی يکباره پس از انتخابات رياست جمهوری اخير و اعتراض‌های وی به نقض حقوق شهروندان در ايران، خواستار دريافت چهارصد و ده هزار دلار ماليات شده‌اند، در حالی که بر اساس قوانين ايران نمی‌توان بر جايزه نوبل ماليات بست.

خانم عبادی در سال ۲۰۰۳ به پاس تلاش‌هايش برای استقرار دمکراسی و حقوق بشر در ايران جايزه صلح نوبل را دريافت کرد.

وی که پيش از انتخابات رياست جمهوری خرداد ماه از ايران خارج شده بود، از زمان آغاز اعتراض‌های مردمی به نتايج اين انتخابات بر شدت فعاليت‌های خود افزوده و از جمله در ديدار با دبيرکل سازمان ملل خواستار توجه وی به نقض حقوق بشر در ايران شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016