شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهزاد نبوی: آقايان خود را مدافع نظام می دانند و ما را ضد نظام! سلام

سلام: چريک پير با اشاره به ۸۰۰ميليون وثيقه برای مرخصی ده روزه‌اش گفت:«اگر هتل ۷ستاره هم می رفتم اينفدر پول خرح نمی‌شد، آقايان شب قبل آزادی از من خواستند تا امضاء دهم که فعاليت‌های سياسی و مصاحبه‌های خود را تا دادگاه تجديدنظر کنار بگذارم.

خيابان سرو شرقی روز عيد قربان شاهد رفت وآمدهای ياران انقلاب برای ديدار با بهزاد نبوی يکی از قربانی‌های انتخابات ۲۲خرداد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش پايگاه خبری-راهبردی سلام، منزل کوچک بهزاد نبوی آنقدر شلوغ شده بود که جا برای نشستن نبود از زنگنه و حجتی تا عبدالله نوری و حبيب‌الله پيمان‏ همه بودند و يکی از حضار به طنز گفت که ای کاش آقای نبوی با پول‌های پتروپارس يک خانه بزرگتر می خريدند!!!

بهزاد نبوی با اينکه لاغر و نحيف شده بود اما لبخند هميشگی اش را همراه داشت و وقتی روبوسی و خوش‌آمدگويی‌های‌اش با ميهمان‌ها تمام شد اولين جمله ای که به عنوان درد دل گفت و سوزی از درون داشت اين بود که؛«من بگويم در زندان کجا بودم؟ در زندان رژيم ستمشاهی بودم؟چه بگويم؟آن آقايان شده‌اند مدافع نظام، انقلاب و امام و من و امثال من شده‌ايم ضد نظام؟» اينجا بود که حبيب الله پيمان گفت:«آقای نبوی مهم اين است که ملت ايران شما را مجرم نمی‌داند.» و مهندس زنگنه هم به طنز گفت که‎؛ نگران جرم بند آوردن ترافيک شما بودم چون فکر کنم ۱۵سالی حبس داشت و بهزاد در پاسخ بيان کرد که گويی از اين يک جرم تبرئه شده است.

چريک پير با اشاره به ۸۰۰ميليون وثيقه برای مرخصی ده روزه‌اش گفت:«اگر هتل ۷ستاره هم می رفتم اينفدر پول خرح نمی‌شد، آقايان شب قبل آزادی از من خواستند تا امضاء دهم که فعاليت‌های سياسی و مصاحبه‌های خود را تا دادگاه تجديدنظر کنار بگذارم و با احزاب و گروه‌ها تماس نگيرم من هم نپذيرفتم وقتی معامله جوش نخورد ۱۰روز مرخصی دادند،»

وی درخصوص اسناد محرمانه‌ای که می‌گويند از منزل‌اش کشف شده گفت:«مثلا گزارشی را که يکی از مديران تاسيسات دريايی در دوران مسوليتم درباره پيشرفت کار به من داده بود را اسناد محرمانه می دانند، خب من بايد آن را چه کار می کردم؟بايد گزارشی که آن شخص داده بود به شخص من، به چه سازمان يا نهادی تحويل می‌دادم؟، يا برگه خبری که خودم کنار آن نوشته بودم محرمانه را و به تعدادی از دوستان برای مطالعه داده بودم را می گويند اسناد محرمانه؛ گفتم اين محرمانه نيست من خودم کنارش نوشته‌ام محرمانه!!! برای اينکه به هرکسی ندهند.»

در اين ديدار که اعضای شورای سياستگذاری سايت سلام نيز حضور داشتند بهزاد نبوی از صادر شدن احکام دستگيری آنها در ۱۹خرداد خبر داد و گفت:« ۱۹خرداد يعنی چند روز قبل از انتخابات ۲۲خرداد و به دستور يک نهاد امنيتی احکام دستگيری را صادر کرده بودند و مثلا حضور بيست دقيقه‌ای من در راهپيمايی ۲۵خرداد جرم من بود.»

نبوی در حالی در تمام طول اين ديد وبازديدها لبخند بر لب داشت که طی روزهای آينده بايد قلب خود را که برای جمهوری اسلامی و اصلاحات می تپد بار ديگر به دست جراحان بسپارد.

عبدالله نوری، حجتی، خسرو تهرانی، حبيب الله پيمان، مرضيه مرتاضی لنگرودی، مادر سهراب اعرابی، حجه الاسلام مقدم، مرتضی مبلغ و تعدادی ديگر از فعالين سياسی و اصحاب رسانه حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016