سه شنبه 10 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکوری‌راد: اصلاحات بين دو تيغه راديکاليسم و مانع‌تراشی قيچی شد، ترقی: بلاهايی که اصلاح طلبان بر سر ملت آوردند قابل توجيه نيست، ايلنا

ايلنا:هفتمين جلسه از سلسله نشست‌های تبيين جايگاه و مواضع شخصيت‌ها، احزاب و تشکل‌های سياسی عصر ديروز با حضور حميدرضا ترقی و علی شکوری‌راد در نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در ابتدای اين مناظره که با موضوع پيامدهای انتخابات رياست‌جمهوری دهم برگزار شد حميدرضا ترقی گفت: موضوع بحث مسائل بعد از انتخابات ما را با مرور مسائل گذشته با واقعيت حادثه آشناتر می‌کند.
معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه با بيان اين مطلب گفت: بعد از اينکه در انتخابات سال ۸۴ احمدی‌نژاد موفق به کسب آرا در انتخابات در مقابل سه رقيب سياسی خود شد آسيب‌شناسی اين شرايط موجب شد تا نحوه رقابت انتخاباتی در اين دوره مبتنی بر برنامه‌ريزی گسترده از دو طيف کشور باشد.
وی ادامه داد: در اين دوره رقابت به گونه‌ای بود که سه نفر با يک نفر بر سر انتخابات با يکديگر رقابت می‌کردند.
ترقی با اشاره به اينکه جريان اصلاحات با سازمان‌دهی رای و ايجاد شبکه‌های حرمی آمادگی خوبی در اين انتخابات داشته‌اند تصريح کرد: طبيعتا آمادگی گروه‌های سياسی برای ورود به انتخابات و پديد آمدن فضای رقابت باعث حضور گسترده در کشور شد اما بر خلاف انتظار اصلاح‌طلبان نتيجه خارج از تصور آنان بود و پذيرش آن بسيار سخت بود.
اين فعال سياسی با يادآوری شکست اصولگرايان در دوم خرداد گفت: در آن زمان اصولگراها همه ظرفيت خود را برای پيروزی در انتخابات دوم خرداد بسيج کردند ما در آن دوره در مجلس پنجم اکثريت نمايندگان مجلس به تبليغ برای آقای ناطق نوری رفته بوديم اما نتيجه چيزی برخلاف نظرسنجی‌ها و پيش‌بينی‌های ما بود.
وی با بيان اين مطلب گفت: اگرچه اين شکست برای ما بسيار سخت بود و هزينه سنگينی داشت اما بلافاصله به آقای خاتمی تبريک گفتيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ترقی با بيان اينکه فصل‌الخطاب ما رای مردم است اظهار داشت: ما نتيجه انتخابات را در آن زمان پذيرفتيم و در مسير قانونی آن حرکت کرديم حتی در انتخابات مجلس ششم که اصلاح‌طلبان اکثريت آرا را به دست آوردند باز هم نتيجه را پذيرفتيم و سروصدا راه نيانداختيم.
معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه با بيان اينکه اما در اين انتخابات برای اولين‌بار در کشور اتفاقی رخ داد کهسابقه نداشت تصريح کرد: نامزد شکست خورده فلسفه حضورش از ابتدا بازگرداندن قانون به ريل اصلی آن عنوان کرده بود و با عدم پذيرش آرا و عدم تمکين به سازوکارها در مسير خلاف قانون حرکت و از پذيرش قانونی انتخابات امتناع کرد.
وی ادامه داد: موسوی بدون هيچ استدلال روشنی قبل از شمارش آرا طی مصاحبه‌ای پيروزی خود را اعلام کرد.
اين عضو حزب موتلفه با اشاره به اينکه اصلاح‌طلبان قبل از انتخابات کميته صيانت از آرا را برای طرح القای تقلب بعد از انتخابات تشکيل دادند اظهار داشت: حمايت آمريکا و انگليس از نامزدی که در انتخابات شکست خورده يکی از کارهای هميشگی آنهاست معمولا در اين نوع موارد وقتی نامزدی نياز به حمايت خارجی‌ها نداشته باشد اعلام می‌کند که متکی به مردم خودمان است اما چنين موضعی هيچگاه از سوی موسوی اعلام نشد.
وی با اشاره به اينکه نگاه به انتخابات با مشارکت بالای مردمی صورت گرفت متفاوت است تاکيد کرد: موسوی اين انتخابات را يک تقلب بزرگ و جبهه مشارکت آن را کودتا می‌داند و همينطور رئيس‌جمهور آمريکا در مقابل آن موضع‌گيری می‌کند اما در نقطه مقابل مقام معظم رهبری و دستگاه‌های اجرايی انتخابات را يک حماسه سالم و بی‌نظير عنوان کرده و حوادث بعد از آن را فتنه تعبير می‌کند.
وی ادامه داد: اين در حالی است که آمريکا از اغتشاش‌گران حمايت می‌کند و سعی دارد با بزرگنمايی آن را تقلب عنوان کند و از سوی ديگر جناب موسوی با اقدامات خود درگيری‌ها را نشانه شهامت برخی از مردم می‌داند.
ترقی در ادامه تاکيد کرد: در مجموع اين نگاه‌ها را می‌توان اينگونه تحليل کرد که جريان موسوم به جنبش سبز و در واقع آمريکا و جريان‌های اپوزيسيون و سلطنت‌طلب همراه بودند از همان نگاهی به حوادث نگاه می‌کنند که موسوی به آن نگاه کرده و تقلب ۱۱ ميليونی در انتخابات را مطرح کرده است.
ترقی با بيان اينکه اين ادعا از طرف اصلاح‌طلبانی که در زندان اعتراف کرده‌اند رد شده است گفت: به عقيده من ادعای تقلب از ابتدا يک مبنای ساختگی بود و در واقع فريبی برای به خيابان کشاندن جوان‌های مردم بوده است.
وی ادامه داد: برای رسيدگی به اين ادعا شورای نگهبان هيات سه نفره خود را با تمام مستندات مورد بررسی قرار داد حتی ۱۰ درصد از صندوق‌ها مورد بازشماری قرار گرفت و همه ديدند که نتيجه انتخابات همان بوده که از قبل مشخص شده بود و تقلبی صورت نگرفته و حرف کسانی که در زندان آن را فريب می‌دانستند اثبات شد.
اين فعال سياسی با بيان اينکه جنبش سبز با منفی نشان دادن نتيجه انتخابات فاز غيرقانونی را دنبال کرد گفت: رفتن به سمت مقابله با نظام اسلامی و فرآيند ضدانقلابی، دنبال کردن اين جنبش و تغيير هويت نشان داد که طرفداران موسوی با تغيير شعار خود از ”رای من را پس بده” به شعار ”نه غزه نه لبنان فقط مردم ايران” از طرفداری موسوی به طرفداری غرب تبديل شدند.
ترقی در ادامه اظهار داشت: اما در اين جنبش کسانی بودند که به موسوی با نيت احساس مسووليت رای دادند اما وقتی ديدند که اين حرکت پشت موسوی به ضدانقلاب‌ها می‌پيوندد راه خود را از وی جدا کرد به طوری که ما می‌بينيم که تعداد افرادی که در روز ۱۳ آبان با افراد روز ۲۵ خرداد کاملا از نظر تعداد متفاوت هستند.
وی با طرح اين سوال که نتيجه اين همه مسائل چه شد گفت: کشته شدن مردم و به وجود آمدن فضای آشوب در صحنه بين‌الملل تنها به اعتبار بين‌المللی ما آسيب زد و اعتماد را از مردم گرفت و اين بود ثمره اين انتخابات.
ترقی با اشاره به راه‌حل‌های برون‌رفت از وضعيت فعلی گفت: البته الان فضای کشور آرام است و جای نگرانی نيست اما راهکارهايی که مقام معظم رهبری در نماز جمعه خود برای برون‌رفت از وضعيت فعلی مطرح کردند راهکارهای مشخص و شفافی برای حل مسائل است.
وی با بيان اينکه امروز به نظر می‌رسد حفظ و تحکيم وحدت ملی يک ضرورت اجتناب‌ناپذير است گفت: اتهام به اغتشاشگران را نبايد با قشر منتقد عملکرد دولت قاطی کنيم و يک حکم برای همه صادر کنيم با کسانی که نظام را زيرسوال بردند بايد برخورد قاطع شود و طبيعتا با عوامل برنامه‌ريزی شده که اکنون در زندان به سر می‌برند برخورد قانونی صورت بگيرد.
در ادامه علی شکوری‌راد در پاسخ به اظهارات ترقی آن را چکيده‌ای از خبرهای ۲۰:۳۰ عنوان کرد و گفت: جنبش سبز امروز خواسته‌ای جز برقراری عدالت و آزادی و حاکم شدن رای مردم در تعيين سرنوشت خود ندارد.
عضو جبهه مشارکت با اشاره به روز مجلس گفت: مدرس اين افتخار را داشت که در مقابل ديکتاتور حرف بزند.
وی همچنين با بيان اينکه روز تصويب قانون اساسی را نيز در پيش داريم گفت: قانون مظلوم امروز به دليل آنچه برخی از حاکمان صلاح نمی‌بينند با تنازل اجرا می‌شود اين در حالی است که نبايد يک اصل قانون اساسی بر اصل‌های ديگر آن ارجحيت داشته باشد.
شکوری‌راد اظهار داشت: درد و رنج ملت ما اين است که کسانی که امروز با رای مردم بر کرسی قدرت نشسته‌اند برخلاف انتظار بر قانون اساسی و اصول آن وفادار نمانده‌اند آنها برخی از اصل‌ها را که مطابق خواسته‌هايشان است بالا برده‌اند و اصولی را که با منافع آنان منافعات دارد به دست فراموشی سپرده‌اند.
اين عضو جبهه مشارکت با اشاره به در پيش داشتن عيد غدير گفت: مدعی عدالت امروز در جهان بی‌شمار است اما علی تنها کسی بود که توانست عدالت را در جهان اجرا کند حضرت علی هرگز کسی را به خاطر مخالفت با خود به زندان نينداخت .
شکوری‌راد ادامه داد: امروز کسانی که از عدالت دم می‌زنند بويی از عدالت علی نبرده‌اند.
وی با انداختن شال سبزی بر گردن آن را نشانه و نماد آزادی‌خواهی ملت ايران عنوان کرد و گفت: مردم ايران امروز چيزی به غير از آزادی نمی‌خواهند. اين کوچکترين حقی است که امروز از آنها گرفته شده است.
اين فعال سياسی همچنين با انداختن چفيه در کنار شال سبز افزود: اين چفيه در کنار شال سبز نشان از اين است که مردم ايران و فلسطين هر دو يک خواسته که آن هم آزادی و عدالت است می‌خواهند.
شکوری‌راد با بيان اينکه آنچه آقای ترقی در اين مناظره گفت راست و دروغش را همه شما به خوبی بر آن آگاه هستيد تصريح کرد: اگر در سال ۷۶ مردم به برنامه‌های ۱۲ گانه خاتمی رای دادند. آقای خاتمی زمانی عمل به قانون را مطرح کرد که دم زدن از قانون آن زمان جرم تلقی می‌شد.
وی ادامه داد : آقای ترقی در طول اين مدت آنچه که اتفاق افتاده تنها باعث رويگردانی مردم از نظام و تحزب شده است .
شکوری‌راد با بيان اينکه من فکر می‌کنم دوای درد اين رويگردانی سازمان‌يابی و تحزب است گفت: چرا امروز نمی‌گذارند احزاب شکل بگيرد؟ امروز احزاب را زير تيغ نظارت استصوابی از بين می‌برند.
وی ادامه داد: امروز ما در کشور حزب نداريم به اين دليل که فکر می‌کردند حزب در مقابل ولايت قرار می‌گيرد.
اين عضو جبهه مشارکت ادامه داد: شورای نگهبان به دليل اينکه امکان نظارت بر آن وجود ندارد هر تصميمی را برای خود مباح می‌داند شورای نگهبان اجتهاد خود را تنها اجتهاد و ملاک قرار داده و بقيه را رد می‌کند و کسی نمی‌تواند به شورای نگهبان اعتراضی بکند در قوه قضائيه نيست انواع کارشکنی‌ها صورت می‌گيرد.
شکوری‌راد ادامه داد: اصلاحات امروز در بين دو تيغه راديکاليسم و مانع تراشی قيچی شد که در سال ۸۴ پديده‌ای به نام احمدی‌نژاد بر کرسی بنشيند.
اين فعال سياسی اصلاح‌طلب ادامه داد: پديده‌ای که به زودی ابعاد آن آشکارتر خواهد شد و خود آقای ترقی هم از آقای احمدی‌نژاد اعلام برائت خواهد کرد.
وی با اشاره به تحليل‌های سازمان مجاهدين انقلاب در سال‌های قبل از دوم خرداد گفت: در آن زمان سازمان مجاهدين انقلاب جامعه را به چهار قسمت تقسيم کرد دسته اول کسانی که نه آزادی و نه عدالت را قبول نداشتند که به جناح راست سنتی که امروز آقای ترقی جزء آن دسته هستند تقسيم می‌شد دسته دوم کسانی بودند که آزادی و عدالت را قبول داشتند مانند پيروان خط امام(ره).
شکوری‌راد با اشاره به اينکه دسته سوم آزادی و عدالت را قبول نداشتند آن را در طبقه‌بندی راست مدرن قرار داد و از دسته چهارم به عنوان کسانی که آزادی را قبول ندارند اما بر عدالت تاکيد می‌کنند در طبقه چپ جديد قرار دادند.
وی با اشاره به اينکه احمدی‌نژاد در اين طبقه‌بندی در چپ جديد قرار می‌گيرد گفت: چپ جديد وقتی عريان ‌شود معلوم می‌شود که همان راست سنتی است.
وی با بيان اين مطلب ادامه داد: احمدی‌نژاد امروز با شعار عدالت آزادی را به قربانگاه برد عدالت تنها بر عدالت اقتصادی خلاصه نمی‌شود مهمترين عدالت آن است که مردم در تعيين سرنوشت خود تاثير داشته باشند.
شکوری‌راد تاکيد کرد: سوسياليست برای پر کردن شکم مردم وعده عدالت داد و اگر امروز می‌بينيد ما با چين و روسيه دست دوستی می‌دهيم به خاطر اين است که همه‌مان مدعی عدالت بدون آزادی هستيم.
وی با طرح اين سوال که چرا امروز چين و روسيه از احمدی‌نژاد حمايت می‌کند گفت: دليل اين حمايت اين است که تبارشان يکی است عدالت بدون آزادی.
اين فعال سياسی اصلاح‌طلب با بيان اينکه اکنون آرايش فعلی کشور دو سو دارد گفت: امروز من و ترقی در يک جناح قرار می‌گيريم زيرا ما در برابر کسانی هستيم که نمی‌خواهند اين مملکت رشد کند به طوری که می‌بينيم بسياری از اصولگرايان هم دادشان در برابر اين رفتارها به هوا بلند شده است.
شکوری‌راد خطاب به ترقی گفت: اگر امروز شما هم مثل من به دنبال آينده روشن برای کشور هستيد من به شما دست دوستی می‌دهم. اين در حالی بود که ترقی حاضر نشد با شکوری‌راد دست بدهد.
وی ادامه داد: آقای ترقی امروز با کسانی همراه هستند که به ايشان اجازه دست دادن به من را نمی‌دهند ولی من معتقدم ما هر دو در يک جناح هستيم و لزومی ندارد که وارد مناقشه بشويم همه می‌دانيم که جنبش سبز خواهان گسترش عدالت و آزادی است و قانون را برای مردمی نمی‌خواهد که هيچ پناهی ندارند بلکه برای کسانی می‌خواهد که در حاکميت به سر می‌برد.
وی با طرح اين سوال که آيا در انتخابات و شمارش آرا مراحل قانونی آن طی شد گفت: اگر با مردمی که با سکوت به خيابان‌ها آمده‌اند درست برخورد می‌شد و محاکمات غيرقانونی دسته‌جمعی برگزار نمی‌شد امروز می‌توانستيم به راحتی حرف‌های شما را باور کنيم.
شکوری‌راد تاکيد کرد: من امروز از آن قانونی که مرتضوی اصلا آن را نمی‌شناسد تبری می‌جويم من امروز از کيفرخواستی که دادستان سرمقاله کيهان را به اسم قانون در آن می‌گنجاند تبری می‌جويم.
وی گفت: قانون لفظ نيست بلکه ملت بايد آن را احساس کند و ملت ما امروز چنين احساسی ندارد.
ترقی بعد از شنيدن سخنان شکوری‌راد گفت: شعارهای آقای شکوری‌راد را شنيديم و درد و دل ۵-۶ ماهه ايشان که مثل بغضی در گلو بود شنيديم.
اين عضو حزب موتلفه با بيان اينکه به نظر من بعضی از صحبت‌ها مثل شهادتين بود گفت: آقای شکوری‌راد طرفداران شما ۲۰ بسيجی را کشتند و آنگاه شما چفيه بر گردن می‌اندازيد اين کارها نشان اين نيست که نمی‌توان به اين شعارها اعتماد داشت.
وی تصريح کرد: احمدی‌نژاد را متهم به سوسياليست می‌کنيد در حالی که موسوی ۸ سال با روشهای سوسياليستی کشور را اداره کرد. با شعار دادن و ادعای طرفداری از قانون تصويب قوانين ضد اسلامی را شکستيد.
ترقی ادامه داد: در کجا ديديد که تحزبی در کشور آزادانه صحبت کند اينطور عليه نظام و رهبری سخن بگويد و بعد بگوييد آزادی نيست.
وی با اشاره به تقسيم‌بندی جامعه که از سوی سازمان مجاهدين انقلاب بررسی شده بود گفت: ما اصلا تقسيم‌بندی جامعه را با عينک سازمان مجاهدين انقلاب قبول نداريم تئوريسين شما امروز از شما اعلام برائت می‌کند آنها اعتراف می‌کنند اما شما الان طرح‌هايی را که آنها از آن اعلام برائت کردند بر زبان می‌آوريد.
ترقی با بيان اينکه اگر اشکال در قانون بود چرا آن را حل نکرديد گفت: مملکت ۸ سال در دست شما بود هاشمی ديروز که برای شما شخص خوبی نبود امروز که به طرفداری از شما بلند شده بهترين آدم روی زمين است اين تناقض و ضدنقيض حرف زدن‌ها برای سياسيون کهنه شده است.
وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه هستيم و بنا داريم اين کشور به طرف آرمان‌ها و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله حرکت کند اما با کدام روش با روش‌هايی که شما دنبال می‌کنيد در زمان اصلاحات چرا دست از حمايت حماس و حزب‌الله کشيديد و مسيری را دنبال کرديد که جز تابع شدن از آمريکا چيزی برای ما نداشت.
ترقی با اشاره به نامه ايران به غرب گفت: موضع‌گيری شما در آن زمان آيا موضع ملت و خط امام بود بلاهايی که شما بر سر ملت آورديد قابل توجيه نيست توسعه‌ای که ليبراليسم در آن حاکم باشد توسعه نمی‌شود ما به هر توسعه تن نمی‌دهيم.
اين عضو حزب موتلفه گفت: چهار سال احمدی‌نژاد با مردم بود و به مشکلات آنان رسيدگی کرد حالا شما انگ سوسياليست به آن می‌زنيد احمدی‌نژاد دو هزار سالن ورزشی در اين دولت ساخت و جوان‌های را راضی کرد و همين جلب رضايت آنها برای وی رای آورد شما چه کرديد برای جوان‌ها جز تشکيل NGOها.
شکوری‌راد خطاب به ترقی گفت: آقای ترقی کسانی که امروز اينجا نشسته‌اند بچه دبستانی نيستند که حرف‌های شما را باور کنند اينجا هم مکتب‌خانه نيست که شما اين صحبت‌ها را به دانشجويان القا کنيد.
وی گفت: اگر شما هم باور می‌کنيد برای شما متاسفم در پاسخ به اينکه شما می‌گوييد ايران نامه‌ای را به آمريکا زده برای دست کشيدن از حمايت حماس و حزب‌الله بايد بگويم سياست خارجی زير نظر مقام معظم رهبری است و اگر خطايی صورت گرفته وقتی شما نامه‌ای را نديده‌ايد چطور از آن صحبت می‌کنيد.
اين فعال سياسی اصلاح‌طلب تاکيد کرد: ما درباره اصلاحات کارنامه کاری خوبی داريم اما امروز به جايی رسيده‌ايم که به جای رسيدن به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله از اهداف خود عقب‌گرد کرديم سند چشم‌انداز ۲۰ ساله با امضای مقام معظم رهبری است و شما ديگر نمی‌توانيد اين موضوع را تکذيب کنيد.
شکوری‌راد با بيان اينکه شما می‌گوييد مملکت در آرامش است گفت: اگر مملکت در آرامش است چرا همه يوم‌الله‌ها برای شما يوم‌العزا شده است.
وی گفت: چرا به مردم مجوز نمی‌دهيد تا در استاديوم صد هزار نفری آزادی جمع شوند آنگاه معلوم می‌شود که طرفداران ما چقدر هستند.
ترقی در واکنش به اين حرف شکوری‌راد گفت: آنهايی که به فکر اغتشاش هستند مردم نيستند.
در اين هنگام شکوری‌راد گفت: بله آنها مردم نيستند بلکه خس و خاشاکند.
اين فعال سياسی اصلاح طلب با اشاره به اظهارات ترقی که گفت اين دولت برای جوانان ورزشگاه درست کرده و همين عامل رای به ملت است تاکيد کرد: رفتن به روستاها و گذاشتن ۵۰ هزار تومان در جيب مردم خدمت نيست احمدی‌نژاد حادثه دوم خرداد را تحليل کرد و به خود وعده داد که بايد حماسه‌ای بر عليه حماسه دوم خرداد در اين انتخابات به وجود بياورد به همين دليل به روستاها برای جمع کردن رای مردم رفت اما از سوی ديگر بيدار شدن آمار خاموش شهرها توسط طرفداران موسوی احمدی‌نژاد را ترساند.
وی ادامه داد: همين ترس باعث شد که احمدی‌نژاد برخلاف آن چيزی که نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که انتخابات به دور دوم کشيده می‌شود خود را در دور اول پيروز انتخابات معرفی کند.
شکوری‌راد گفت: احمدی‌نژاد از اينکه کشور يکپارچه سبز بشود ترسيد. کميته صيانت از آرا را نگذاشتيد کار کند تلفن‌ها در روز انتخابات قطع شد اگر کسی می‌خواهد کار سالم انجام دهد پس دليل اين کارها چيست.
اين فعال سياسی اصلاح‌طلب گفت: آقای ترقی اگر شما ادعا می‌کنيد که ۱۰ درصد صندوق‌ها بازشماری شده عکس‌های تعرفه‌های تا نخورده که در خبرگزاری فارس گذاشته شد ديگر نيازی به توضيح من ندارد.
اين استاد دانشگاه در ادامه گفت: اگر موسوی و کروبی که در جناح شما نيستند اين انتخابات را تاييد نکرده‌اند پس چرا محسن رضايی که همراه با شماست هيچ‌وقت اين انتخابات را تاييد نکرد و فقط به خاطر مصلحت از حق خود گذشت.
شکوری‌راد تاکيد کرد: راه‌حلی که وجود دارد اجرای بدون تنازل قانون اساسی است به طوری که همه اصول آن رعايت شود به معترضين مجوز بدهيد تا در تجمعات خود شرکت کنند تا دروغگو در اين بين رسوا شود.
وی ادامه داد: منابع مالی کشور بايد مشخص شود که به کجا رفته است از خانواده شهدا دلجويی شود اگر شما می‌گوييد ۲۰ نفر بسيجی کشته شده حداقل اسم يک نفر را بگوييد تا ما هم او را بشناسيم.
در اين هنگام اين سوال شکوری‌راد با سکوت ترقی مواجه شد يکی از دانشجويان به شوخی گفت: آقای ترقی می‌ترسند ريا شود برای همين اسم بسيجی‌ها را نمی‌گويد.
شکوری‌راد در پايان گفت: ما فرصت خوبی را در اين انتخابات از دست داديم و کشور در معرض فروپاشی و تهديد قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016