جمعه 13 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر فواد شمس، دانشجوی بازداشتی: هيچ اطلاعی از اين‌که فرزندم کجا بازداشت است ندارم ، مجموعه فعالان حقوق بشر

فواد شمس فعال دانشجويی، روزنامه نگار و وبلاگ نويس روز چهارشنبه و در حال خروج از دانشکده توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است. وی پيش از اين نيز به کميته انضباطی احضار شده بود اما تاکنون هيچ حکمی از کميته انضباطی دريافت نکرده بود.
پدر وی در رابطه با فعاليتهای فرزندش به خبرنگار واحد دانشجويی مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران گفت: « فواد عضو هيچ گروه و دسته و حزبی چه در داخل و خارج از کشور نبوده است و با هيچ گروهی فعاليت نميکرده و به تنهايی فعاليت ميکرده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پدر فواد شمس در بارهی نحوهی بازداشت فرزندش اظهار داشت: «فواد، روز چهارشنبه، بازداشت شد. من حدود ساعت ۱۱ شب گذشته با موبايل ايشان تماس گرفتم ولی موبايل جواب نداد و مرتبا پيغامی با عنوان تماس با مشترک مورد نظر امکان پذير نيست، تکرار ميشد. پس از اين هيچ سر نخی پيدا نکردم که فواد کجا هست، تا اين که امروز صبح من به حراست دانشگاه تهران مراجعه کردم و يکی از مسئولين به من گفت که فواد توسط مامورين اطلاعات، بازداشت شده است و هم اکنون پرونده ی وی در دادگاه انقلاب در جريان است. البته نحوه ی بازداشت و محل بازداشت او را به من نگفتند.»
پدر فواد شمس دربارهی وضعيت کنونی و محل بازداشت فرزندش گفت: «به اين دليل که به من گفتند، به دادگاه انقلاب مراجعه کردم، ولی در دادگاه انقلاب هم هيچ پاسخی به من داده نشد و تنها يکی از کارمندان دادگاه به من گفت که روز شنبه به معاونت امنيت دادسرای انقلاب مراجعه کنم. اصلا هيچ اطلاعی از اينکه کجا بازداشت است ندارم.»
وی در پاسخ به اين سوال که آيا به تنهايی بازداشت شده و يا با فرد ديگره همراه بوده است اظهار داشت: «من اطلاع دقيقی ندارم، ولی تا آن جايی که مطلع شدم فواد تنها بوده است و به طور کلی به صورت انفرادی فعاليت ميکرد.»
وی همچنين در مورد سابقهی بازداشت فرزندش و مراجعه به مراکز قضايی گفت: «او تاکنون بازداشت و يا احضار نشده بود، تنها به کميته انضباطی دانشگاه تهران احضار شده بود و هنوز حکمی از جانب آن کميته دريافت نکرده بود.»
فواد شمس تا اين لحظه هيچ تماسی با خانواده ی خود نداشته است و خانواده ی وی با پيگيری از طريق نيروهای حراست دانشگاه از بازداشت وی مطلع شده اند. گويا اين بازداشت با اطلاع و هماهنگی نيروهای حراست دانشگاه تهران انجام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016