پنجشنبه 12 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهديه گلرو، فعال دانشجويی و همسرش وحيد لعلی‌پور بازداشت شدند، مجموعه فعالان حقوق بشر

مهديه گلرو فعال دانشجويی و از همکاران مجموعه فعالان حقوق ‌بشر در ايران صبح امروز همراه همسرش وحيد لعلی‌پور توسط تعداد زيادی مامور بازداشت و به زندان اوين منتقل شدند.
به گزارش واحد دانشجويی مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ايران، مهديه گلرو از فعالين دانشجويی و همکاران مجموعه که در روزهای اخير به يک سال حبس تعليقی به مدت ۵ سال محکوم شده بود، صبح امروز با هجوم تعداد زيادی از ماموران امنيتی به منزل، به همراه همسرش وحيد لعلی‌پور بازداشت و به زندان اوين منتقل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران امنيتی که در حدود ۱۰ نفر بودند ساعت ۷ صبح به منزل مهديه گلرو و همسرش يورش بده و تا ساعت ۹ صبح آن‌جا را تفتيش کرده و کامپويتر شخصی، لپ‌تاپ، عکس‌های ديواری غير سياسی، کتاب‌ها، سی‌دی‌ها و حتا عکس‌های خانوادگی اين دو را به همراه ديگر وسائل شخصی با خود برده‌اند.
ماموران بعد از دو ساعت تفتيش منزل، گلور و لعلی‌پور را دست‌بند زده و به زندان اوين منتقل کرده‌اند. وحيد لعلی‌پور هم‌اکنون در قرنطينه‌ی زندان اوين است اما از محل نگه‌داری مهديه‌ گلرو خبری در دست نيست.
مهديه گلرو به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق مقالات که باعث سياه‌نمايی شده، مصاحبه با رسانه‌های بی‌گانه و و نشر اکاذيب به يک سال حبس تعليقی محکوم شده بود.
اين بازداشت در حالی صورت می‌گيرد که قاضی پرونده‌ی وی گفته بود «اميدوارم در جريان روزهای آينده و خيلی سريع حکم‌ات اجرا نشود.»
مهديه گلرو، دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصيل، همچنين در سال گذشته پس از تحصن ۴ روزه در اعتراض به محروميت از تحصيل، در دانشگاه علامه بازداشت شد به زندان اوين منتقل شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016