دوشنبه 16 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری در تجمع دانشجويان پلی تکنيک؛ ورود نيروهای بسيجی و لباس شخصی از خارج دانشگاه (همراه با عکس)، اميرکبير

تجمع و تريبون آزاد دانشجويان پلی تکنيک به مناسبت روز دانشجو از صبح امروز با حضور گسترده دانشجويان و با ايجاد درگيری های از سوی نيروهای غيردانشگاهی آغاز شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير از صبح امروز بيش از ۱۵۰۰ دانشجوی پلی تکنيک تجمع اعتراضی خود را در حالی آغاز کردند، که نيروهای بسيج از خارج دانشگاه با همکاری وزارت اطلاعات و مديريت دانشگاه اميرکبير به دانشگاه منتقل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای لباس شخصی و بسيجی غيردانشگاهی همگی کارت های زردرنگی در اختيار دارند که نيروی اتنظامی و حراست دانشگاه اميرکبير با آنها همکاری کرده و اجازه ورود به دانشگاه دادند.

همزمان از صبح امروز تعدادی از فعالين دانشجويی دانشگاه اميرکبير ممنوع الورود شده اند. انتظامات دانشگاه اميرکبير ليستی از فعالين دانشجويی دانشگاه اميرکبير در اختيار دارد که بر اساس آن بايد مانع از ورود اين دانشجويان به دانشگاه شوند. با اين وجود تعدادی از فعالين دانشجوبی پلی تکنيک توانسته اند وارد دانشگاه شده و با خيل عظيم دانشجويان همراه شوند.

از صبح امروز نيروهای لباس شخصی و بسيجی سعی در تحريک دانشجويان داشته اند. ولی با اين وجود تلاش کردند مراسم بزرگداشت روز دانشجو و تريبون آزاد خود را برگزار کنند. دانشجويان شعارهايی همچون "مرگ بر ديکتاتور"، "خونی که در رگ ماست هديه به ملت ماست" و "دولت کودتا استعفا استعفا" سر دادند.



از لحظاتی پيش دانشجويان دانشگاه اميرکبير به سمت درب های دانشگاه حرکت کرده و در حال اعتراض به همکاری نيروی انتظامی با نيروهای لباس شخصی هستند.

همزمان دانشجويان دانشگاه هنر در خيابان وليعصر نيز به سمت درب های دانشگاه حرکت کرده و در حال اعتراض هستند.

نيروی گارد ويژه و سپاه در تلاش برای پيوستن دانشجويان دانشگاه هنر به دانشجويان پلی تکنيک هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016