سه شنبه 17 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روايت سيد هادی خامنه‌ای، مديرمسئول روزنامه حيات ‌نو از توقيف روزنامه، ايلنا

مطبوعات راهکار خوبی برای حل مشکلات سياسی و فرهنگی است اما حالا خود قربانی مسائل سياسی می‌شود و بايد با کار فرهنگی اهداف مطبوعات را بسط و نشر داد.


ايلنا:مديرمسئول روزنامه حيات‌نو و دبيرکل مجمع نيروهای خط امام عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران حيات‌نو و اعضای تحريريه آن روزنامه ضمن دل‌جويی از آنان به روايت تعطيلی اين روزنامه پرداخت.
به گزارش ايلنا،حجت‌الاسلام والسلمين سيد هادی خامنه‌ای با اشاره به دو نامه‌ای که از سوی هيات نظارت بر مطبوعات و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ارسال شد، تاکيد کرد: در اشکالاتی که از سوی هيات نظارت وارد شده بود به مسئله مدير مسئولی و همچنين مجوز روزنامه اشاره شده است در حالی که اسناد لازم و مدارک مورد نياز جهت اعلام نام مدير مسئول به معاونت مطبوعاتی اعلام شده بود و در رابطه با مجوز اجتماعی روزنامه نيز اعلام می‌کنم که مسائل اجتماعی و مسائل سياسی با هم مشترک و مختلط‌‌اند و نمی‌توان مرز اجتماع و سياست را از هم جدا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد هادی خامنه‌ای با اشاره به نسل‌های تربيت‌شده روزنامه‌نگار در مقاطع مختلف در روزنامه‌های منتسب به او تاکيد کرد: اين تجربه‌ای برای شما و نسل امروز روزنامه‌نگار بود تا بتوانيد در راه حفظ ارزش‌های خود پايدارتر بمانيد. با توقيف يک روزنامه دنيا به آخر نمی‌رسد هر چقدر تعداد مطبوعات کم شود بر تعداد سايت‌ها، وبلاگ‌ها و رونق‌ گرفتن فضای مجازی افزوده خواهد شد و البته بايد بگويم با توقيف روزنامه‌ها خواسته يا ناخواسته مخاطبين ماهواره‌ها بيشتر خواهند شد تا افکار عمومی بتواند اخبار و اطلاعات را دريافت کند.
وی ادامه داد:اگر کسانی در ميان مسئولين و مميزين باشند که به قول خود قصد دارد تا با تهاجم سياسی و تهاجم فرهنگی مخالفت کنند اتفاقا بايد کمک می‌کردند تا مطبوعات باقی بمانند.
سيد هادی خامنه‌ای با اشاره به توقيف سومين روزنامه‌اش حيات‌نو اجتماعی به ذکر خاطراتی از روزنامه های قبلی توقيف‌شده خود پرداخت. روزنامه جهان اسلام که در سال ۷۳ به محاق توقيف رفت ولی رسالت خويش را انجام داد. روزنامه حيات‌نو که در سال ۸۱ توقيف شد و باز تمام تلاش خود را در جهت تنوير افکار عمومی به کار بست و نام نيک از خود به جای گذاشت و اين سومين روزنامه، روزنامه حيات‌نو اجتماعی بود که با تحمل پايين از ادامه انتشار بازماند و البته با عزت سعی در انعکاس سخنان ملت و طرح مطالبات آنان داشت.
وی همچنين به خسارات وارده از اين توقيف‌ها که بر مديريت روزنامه وارد می‌شود نيز اشاره داشت.
وی اظهار اميدواری کرد که با اين درگذشت‌ها مولودهای ديگری ايجاد شود و تجربه اين دوران همکاری که بهترين نوع همکاری با آشنايی بود چرا که از نوع همکاری فکری و انديشه‌ای بوده است، تکرار شود.
خامنه‌ای کمبود مسائل فرهنگی و عدم اولويت‌بندی فعاليت‌های فرهنگی را از آسيب‌های امروز جامعه عنوان کرد و تاکيد کرد: مطبوعات راهکار خوبی برای حل مشکلات سياسی و فرهنگی بود اما حالا خود قربانی مسائل سياسی می‌شود و بايد با کار فرهنگی اهداف مطبوعات را بسط و نشر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016