سه شنبه 17 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتظامات دانشگاه تهران خطاب به بسيج: اطلاعات نگفته بود به دانشکده علوم حمله کنيد! اميرکبير

امروز همزمان با تجمع مجدد دانشجويان دانشگاه تهران، نيروهای بسيج و سپاه با هماهنگی مديريت دانشگاه تهران برای سرکوب دانشجويان وارد دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير تجمع امروز دانشجويان دانشگاه تهران در اعتراض به برخورد وحشيانه نيروهای نظامی به دانشجويان در روز گذشته و بازداشت تعدادی از دانشجويان اين دانشگاه صورت گرفت. بنابرگزارش ها تعداد بيش از هزار دانشجوی معترض دانشگاه تهران امروز با در دست داشتن عکس های شهدای جنبش سبز، شعارهای مختلفی از جمله "مرگ بر ديکتاتور" سر دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با تجمع امروز دانشگاه تهران نيروهای بسيج و سپاه که مجهز به باتوم، اسپری فلفل و گاز اشک آور بودند به دانشجويان حمله کردند. انتظامات و حراست دانشگاه تهران کاملا با اين نيروها هماهنگ بوده و با آنها همکاری می کردند.

در حاليکه دانشجويان دانشگاه تهران قصد پرهيز از درگيری داشتند، نيروهای بسيجی به صورت مدام با دانشجويان درگير و قصد ايجاد آشوب داشتند. درگيری های مختلفی در نقاط مختلف دانشگاه صورت گرفت در يکی از موارد آن در مقابل مسجد دانشگاه، نيروهای بسيجی با چوب های پرچم ها دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در اواسط اين درگيری ها نيروهای بسيج قصد حمله به دانشکده علوم دانشگاه تهران را داشتند که انتظامات دانشگاه تهران مانع از اين کار شد.

بنابرگفته يکی از دانشجويان دانشگاه تهران انتظامات دانشگاه پس از مطلع شدن از قصد بسيج برای حمله به دانشکده علوم به نيروهای بسيج اعلام کرد که وزارت اطلاعات اعلام کرده است که قرار نبوده است بسيجيان به دانشکده ها حمله کنند.

در پايان درگيری های امروز در دانشگاه تهران تعدادی از دانشجويان توسط نيروهای امنيتی ربوده شدند. هنوز از تعداد مشخص دانشجويان بازداشت شده اطلاعی در دست نيست اما تاکنون بازداشت حداقل ۶ دانشجوی دانشگاه تهران از روز گذشته تا عصر امروز مشخص شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016