چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوال ۲۰ نماينده از وزير ارشاد در خصوص علت توقيف پی‌در‌پی مطبوعات، ايلنا

* اگر امثال آقای سيد هادی خامنه‌ای ساختار شکن باشند پس ديگر چه کسانی دلسوز انقلاب و نظام و حاکميت مردم سالاری دينی و جمهوری اسلامی می‌باشند.
* ظاهرا هيات نظارت بر مطبوعات نمی‌خواهد رويه در پيش گرفته را عوض کند.


ايلنا:مصطفی کواکبيان نماينده سمنان از سوال ۲۰ نماينده از وزير ارشاد در خصوص علت توقيف مطبوعات پيش از ارسال پرونده‌ها به دادگاه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در خلاصه اين سوال آمده است: چرا برای تغيير جهت روزنامه حيات‌نو پس از چندين سال اقدام می‌شود .
گفتنی است در شرح اين سوال نيز آمده است: متاسفانه با وجود تذکرات مکرر مبنی بر اينکه بايد فرصت دفاع به مديران مسوول مطبوعات به ويژه روزنامه‌ها جهت توضيح تخلف داده شود هيات نظارت بر مطبوعات پيش ارسال پرونده‌ها به دادگاه رويه ناصوابی را انتخاب کرده و با توقيف مطبوعات علاوه بر ايجاد ناامنی شغلی برای روزنامه نگاران موجبات دغدغه خاطر و اضطراب دائمی به عرصه رسانه ها به ويژه رسانه های مستقل و منتقد دولت را فراهم کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه شرح اين سوال آمده است به عنوان نمونه روزنامه حيات نو توقيف شده و سياسی شدن روزنامه با به جای اجتماعی بودن آن هم پس از چندين سال عامل اصلی قلمداد کردن.
همچنين گفته می شود مديرمسوول اين روزنامه مشخص نيست در حالی که حجت الاسلام والمسلمين سيد هادی خامنه ای می‌گويد پس از آن که پاسخ معرفی فرد ديگری داده نشد شخص ايشان فرم‌های مربوطه را تکميل و ارسال کرده‌ام.
گفتنی است چنانچه که گفته می‌شود اين روزنامه به دليل ساختار شکنی توقيف می‌شود پرسش اصلی اين است که اگر امثال آقای سيد هادی خامنه‌ای ساختار شکن باشند پس ديگر چه کسانی دلسوز انقلاب و نظام و حاکميت مردم سالاری دينی و جمهوری اسلامی می‌باشند.
پرسش اصلی نمايندگان اين است که تا چه زمانی هيات نظارت بر مطبوعات به رويه ناصواب توقيف مطبوعات ادامه دهد و اظهارات رييس جمهور که می‌گويند دردولت ما يک روزنامه هم بسته نشده است کجا رفت.
مصطفی کواکبيان در توزيع اين سوال تاکيد کرد عليرغم تذکرات پی در پی نمايندگان هيات نظارت بر مطبوعات رويه‌ای را در پيش گرفته که شاهد توقيف روزنامه‌ها هستيم همچنين چند روز پيش شاهد توقيف روزنامه حيات‌نو بوديم از اين رو علی‌رغم ميل باطنی ۲۰ نفر از نمايندگان از وزير ارشاد سوال کردند .
وی افزود: چنانچه گفته می‌شود جهت روزنامه اجتماعی بودن سياسی شده است چرا اين موضوع در دو سه ماه گذشته مشاهده شده و در اين پنج – شش سال اين روزانه تيتر و مطالب سياسی منتشر می‌کرد چنين تصميمی گرفته نشده است .
وی با اشاره به شخصيت سيد هادی خامنه‌ای خاطرنشان کرد: ايشان چندين دهه نماينده مجلس بوده و از افرادی هستند که سابقه مبارزات قبل از انقلاب را دارا هستند و نمی‌دانم چگونه می‌شود ايشان را ساختار شکن ناميد.
دبير کل حزب مردم سالاری بات بيان اينکه نمی‌خواستيم کار به اينجا بکشد، تاکيد کرد: مطلقا نمی‌خواستيم کار به اينجا بکشد اما ظاهرا هيات نظارت بر مطبوعات نمی‌خواهد رويه در پيش گرفته را عوض کند .
وی ادامه داد: با وجود وعده‌های وزير ارشاد و سرکشی معاون جديد مطبوعات به روزنامه‌ها انتظار می‌رفت بارقه تعامل بيشتر ميان مسوولين اجرايی وزارت ارشاد و مطبوعات به ويژه روزنامه‌های مصوب دولت آغاز شود اما شاهد ادامه روند توقيف روزنامه‌ها هستيم.
مدير مسوول روزنامه مردم‌سالاری گفت: هيچ نقطه‌ای از دنيا مرسوم نيست که قبل از هرگونه پاسخگويی مديرمسوول روزنامه توقيف شود بلکه لازم است مدير مسوول متخلف را خواسته و پاسخ های وی را بشنود .
کواکبيان تاکيد کرد: ما به عنوان مديران جرايد معتقديم چنانچه که تخلفی کرديم بايد به دادگاه برويم و پاسخگو باشيم اما متاسفانه هيات نظارت بر مطبوعات بدون اينکه هيچ فرصت پاسخگويی برای مدير مسوول قائل باشند برخورد کرده و روزنامه را توقيف می‌کند اميدواريم رويه هيات نظارت بر مطبوعات به شکل قابل قبول در‌آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016