چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرتاب "موشک سجيل ۲" از سوی جمهوری اسلامی، ايلنا

ايلنا: با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدی وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح موشک بهينه شدة سجيل ۲، با رمز مقدس الله اکبر با موفقيت کامل پرتاب شد.
به گزارش ايلنا، سردار وحيدی قبل از پرتاب اين موشک طی سخنانی اظهار داشت : ويژگی بسيار مهم در موشک بهينه شده سجيل۲ نسبت به نسلهای قبلی، با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسيار بالا در هنگام اصابت به زمين و استفاده از پوششهای ضدراداری انهدام آن توسط موشکهای ضدموشک امکان‌پذير نمی‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: تست موشکی را که امروز شاهد آن هستيم، حلقه‌ای از زنجيرة توان و قدرت دفاعی کشورمان است که در راستای افزايش قدرت بازدارندگی نيروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ايران می‌باشد.
وزير دفاع گفت: اين موشک که بدست متخصصان، دانشمندان و پژوهشگران پرافتخار صنعت دفاعی طراحی و ساخته شده است، يک مرحله بهينه شده سجيل ۲ هست که زمان پرتاب را بسيار کاهش می دهد و اين ويژگيها يک نقطه مهم در افزايش قدرت بازدارندگی تلقی می شود.
اين موشک با داشتن سوخت جامد مرکب يک موشک دومرحله‌ای با قدرت مانور و توانمنديهای بسيار عالی است که می تواند در قدرت تاکتيکی و تکنيکی نيروهای مسلح ما تحول بسيار عمده‌ای محسوب شود. دقت فوق العاده و بسيار بالا از ديگر ويژگيهای اين موشک بشمار می‌رود.
از ويژگی ديگر موشک بهينه شده سجيل ۲ و سيستم پرتاب آن سرعت عمل بسيار بالا برای استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب می‌باشد.
گفتنی است کليه مراحل طراحی و ساخت اين موشک و سکوی پرتاب آن توسط محققين و متخصصيان سازمان هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
پرتاب موشک بهينه شده سجيل ۲ در چارچوب دکترين دفاعی و فعاليت‌های متعارف موشکی جمهوری اسلامی ايران صورت گرفته است.
ـ توان موشکی ج.ا.ايران صرفاً دفاعی و در خدمت صلح، ثبات و آرامش منطقه است و عليه هيچ کشوری بکار گرفته نخواهد شد.
وزير دفاع در پايان گفت: لازم می دانم اين موفقيت بزرگ را به محضر مبارک فرماندة معظم کل قوا، ملت شريف و بزرگوار ايران و نيروهای مسلح و مديران، کارکنان و متخصصان زبده و افتخارآفرين وزارت دفاع تبريک و تهنيت عرض نمايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016