پنجشنبه 26 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرستو فروهر هم‌چنان ممنوع‌الخروج است

روز شنبه ١٤ آذر (٥ دسامبر ٢٠٠٩)، مامورين امنيتی فرودگاه خمينی در تهران پرستو فروهر را که قصد بازگشت به خانه اش در آلمان را داشت، ممنوع الخروج اعلام کردند و گذرنامه اش را ضبط کردند. پس از مراجعات مکرر پرستو فروهر به اداره گذرنامه و دادگاه انقلاب اسلامی، که دليل ممنوعيت را مصاحبه های وی در سالگرد قتل پدرو مادرش عنوان کرده اند، گذرنامه همچنان توقيف و وی حق خروج از ايران را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرستو فروهر همراه خانواده اش در فرانکفورت زندگی می کند و برای سالگرد پدر و مادرش، داريوش و پروانه فروهر که در نوامبر ١٩٩٨ (اول آذر ١٣٧٩) از طرف مامورين وزارت اطلاعات به قتل رسيدند، به ايران سفر کرده بود. آن دو از بنيانگذاران حزب ملت ايران و از چهرهای برجسته سياسی بودند.
آن تيم عملياتی، که داريوش و پروانه فروهر را در خانه شان با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، چند روز بعد از آن حادثه فجيع در يازده سال پيش دو نفر از نويسندگان معترض و عضو کانون نويسندگان ايران، محمد مختاری و محمدجعفر پوينده را به قتل رساند. اين دو در خيابان ربوده شدند و چند روز بعد جسد خفه شده شان در بيابانهای اطراف تهران پيدا شد.
پرونده قتلهای سياسی پائيز ١٩٩٨ تا کنون از طرف هيچ دادگاه صالحی مورد بررسی قرار نگرفته است. دادگاهی هم که يک سال بعد از آن قتلهای فجيع در تهران تشکيل شد، بدون روشن شدن حقيقت و بی آنکه مسئوليت اصلی اين قتلها را مشخص و مجازات کند، به کار خود پايان داد. پرستو فروهر و خانواده های مختاری و پوينده صلاحيت اين دادگاه را نپذيرفته و در آن شرکت نکرده بودند.
پرستو فروهر هر سال برای برگزاری مراسم سالگرد پدر و مادرش به ايران سفر می کند. ولی سالهاست که به دستور مقامات امنيتی از برگزاری هر نوع مراسمی حتی در خانه شان جلوگيری به عمل می آيد. اين بار هم در روز سالگرد مامورين امنيتی کوچه های منتهی به خانه فروهرها را بسته و مانع رفت و آمد مردم شده بودند.

لازم به يادآوری است که پرستو فروهر هنرمند است و شناخته شده در سطح بين المللی. کارهای او در کشورهای مختلفی نمايش داده شده است.
http://www.parastou-forouhar.de


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016