یکشنبه 29 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیام آقای بنی صدر به مناسبت فوت آیت الله منتظری (همراه با ویدئو مصاحبه تلویزیونی بی بی سی)

در رثاء منتظری، مردی که استقلال و آزادی و حقوق انسان را برگزید

در 29 آذر 1388، خبر درگذشت آیت الله منتظری، مرجعی انتشار یافت، که استقلال را بر جانشینی آقای خمینی برگزید، وقتی به ارتباط پنهانی (افتضاح ایران گیت) با امریکا و... و ادامه جنگ خانمان سوز، اعتراض کرد، که آزادی و حقوق انسان را برگزید وقتی به کشتار زندانیان سیاسی در سال 67 اعتراض کرد، که حقوق انسان را برگزید وقتی نخستین مرجعی شد که رساله حقوق انسان را انتشار داد، که به دین بمثابه ابزار استبداد فراگیر نه گفت، بخصوص وقتی دم زدن از ولایت مطلقه فقیه را از مصادیق شرک خواند.

با جنبش مردم ایران همراه شد و روحانیان در سکوت فرورفته را بر اعتراض به رژیم ولایت مطلقه فقیه فراخواند و ماههای عمر خویشرا با مردم ایران در جنبش شد و همه روز را در اعتراض به استبداد گذراند. آزادگی را برگزید زیرا او که نظریه ولایت فقیه را تدوین کرده بود، در مبارزه با رژیم ولایت فقیه چشم از جهان فرو بست. در روزهای پیش از مرگ، در پاسخ به آقای محمد جعفری، اصل استقلال و آزادی انسان را در تصمیم پذیرفته بود. او اصلی را پذیرفته بود که هرگاه همگان بپذیرند، انسان ها استقلال و آزادی خویشتن را باز می یابند و زندگی را عمل به حقوق ذاتی خود می کنند.

سالها پیش، از طریق دوستی، آقای مسعود اسماعیلو، به این جانب نوشته بود: از انقلاب، چه می خواستیم، چه شد؟ به او پاسخ نوشتم: خواستهای مردم در انقلاب را تحقق می بخشیم هرگاه پای استقامت سست نکنیم. و او پای استقامت سست نکرد و ایستاده بر حقوق مردم ایران، چشم از جهان فرو بست. به کاروان سرور آزادگان، حسین بن علی (ع) پیوست و، زندگی در آزادگی جست.

29 آذر 1388

ابوالحسن بنی صدر



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصاحبه تلویزیون بی بی سی با آقای بنی صدربمناسبت درگذشت آیت الله منتظری:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016