دوشنبه 30 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام تسليت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اميرکبير در پی در گذشت آيت‌الله منتظری، اميرکبير

انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اميرکبير با صدور پيام تسليت، درگذشت آيت الله العظمی منتظری را به خانواده آن مرجع گرانقدر، ملت بزرگ ايران و دانشجويان تسليت گفت. در اين پيام با اشاره به مبارزه دايمی ايشان با استبداد در تمام عمر و دوری گزيدن از "قدرت جاهل و جائر" و "مرداب متعفن دروغ و ريا"، تاکيد شده است که "نام و ياد آن مرحوم گرانقدر در لوح پاک بزرگمردان اين سرزمين جاودانه خواهد ماند".

انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اميرکبير همچنين اعلام کرده است که در روزهای آتی مراسم گراميداشت مرحوم آيت الله منتظری را به طرز باشکوهی در مسجد اين دانشگاه برگزار خواهد نمود.

به گزارش خبرنامه اميرکبير متن اين پيام بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انا لله و انا اليه راجعون

مجال بی رحمانه اندک بود و واقعه سخت نامنتظر. او که از بهار آزادی ايران، حظی نچشيد و در قفس استبداد و ستم باغ آرزوهايش پژمرده گشت.

خبر درگذشت جانگداز عالم گرانقدر، مجاهد نستوه، رادمرد عرصه حقيقت؛ حضرت آيت الله العظمی منتظری؛ که در سراسر عمر گرانش دمی از حقيقت به کناری ننشست و چشم بر ستم يزيديان زمانه برنبست، دل را دوباره سخت به خون نشاند و پای کلام را ناگوار به بغض بست. سوگ شهيدان راه سبز ايمان، حقيقت و آزادی بس سوزناک بود و تاب تحمل اندک؛ و اينک چه سخت است سوگ از دست دادن پدری بزرگوار و آزاده...

بی شک او که در تمام عمر در برابر قدرت خودکامه و استبداد به مبارزه برخاسته بود اينک نيز ميراث گرانبهای آزادگی را در ميان ما به يادگار نهاده است. نهال آزادی که به دستان مبارزانی چون وی در خاک اين سرزمين کشت شد، در زمان حياتش به بار ننشست. ليکن وعده تخلف ناپذير خداوند است به آنان که در راه خدا مجاهدت پيشه کردند که سرانجام حقيقت پيروز است و خون حسينيان خيمه يزيديان را به آتش خواهد کشيد.

به راستی آيت الله منتظری فردی بود که به دشواری بتوان نظيرش را در جامعه قدرت زده امروز يافت. فردی که با وجود بر تن داشتن لباس روحانيت سنتی و پايبندی به تمام اصول و قواعد اسلامی توانست ذهن باز و روشن خود را در مقابل تقليد های کور کورانه و متعصبانه قرار دهد، کسی که با گذر از قدرت و حکومت توانست نمونه و الگوی بارز روحانيت جدا از قدرت باشد.

آن زمان که به نام مصلحت، حقيقت قربانی جور و ظلم گشت و جوانان را به مسلخگاه دين فروشانی ميبردند که تنها خدايگان قدرت را پرستش می کردند؛ آن زمان که دستان مزدوران قدرت به خون جوانان سرزمين آلوده بود؛ قلب وی از قدرت جاهل و جائر پالوده بود و از مرداب متعفن دروغ و ريا کناره گرفت. وی ايمان و انسانيت خويش را بر شمشير قدرت سپر نمود و تنها، در برابر استبداد و جور ايستاد و تا پايان عمر با عزت خويش همواره به نقد حراميان اسلام و جاهلانی که تنها کسوت علم بر تن کرده اند،پرداخت. در برابر تهديدهای پوچشان مقاومت نمود و حريم دين را تا انتها پاک خواست.

گرچه اين فاجعه دردناک زخمی عظيم بر پيکره جامعه آزادی خواه ايران وارد کرد اما بی شک نام و ياد آن مرحوم گرانقدر در لوح پاک بزرگمردان اين سرزمين جاودانه خواهد ماند و بار ديگر به سردمداران قدرت ثابت خواهد شد که تاريخ آرامگاه مردان و زنان پاکيست که از قدرت و مقام گذشتند و کنج عزلت را به تخت پادشاهی ترجيح دادند.

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير ضمن عرض تسليت به خانواده آن مرجع گرانقدر، ملت بزرگ ايران و دانشجويان عزيز اعلام ميکند که در روزهای آتی مجلس گراميداشت مرحوم آيت الله منتظری را به طرز باشکوهی در مسجد اين دانشگاه برگزار خواهد نمود. بی شک جنبش برپاخاسته ملت بزرگ ايران که همواره از حمايت های آن مرحوم بهره مند بود در اين روزهای ماتم، حسين وار بر عرصه ستم يزيديان خواهد تاخت و بار ديگر حماسه حسينی را آنچنان که شايسته است روايت خواهد نمود.

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير
(پلی تکنيک تهران)

۱۳۸۸/۹/۳۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016