دوشنبه 30 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوشنر: فرانسه قاتل بختيار را با کلوتيلد رايس مبادله نمی‌کند، راديو بين‌المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - وزير امور خارجۀ فرانسه برنارد کوشنر در يک کنفرانس خبری در پاريس گفت که دانشگاهی جوان فرانسوی، کلوتيلد رايس، روز چهارشنبه از سوی دستگاه قضايی ايران احضار و بازجويی شده است.

کلوتيلد رايس که از سوی مقامات ايرانی متهم به جاسوسی است و به همين دليل ممنوع الخروج اعلام شده هم اکنون در سفارت فرانسه در تهران اقامت دارد و در هفده نوامبر گذشته نيز توسط دادگاه انقلاب تهران احضار و بازجويی شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهوری ايران جمعه گذشته به خبرگزاری فرانسه گفته بود که با آزادی کلوتيلد رايس موافق است، مشروط به اينکه رهبران فرانسه نيز در رفتار خود تجديد نظر کنند.

اگر چه محمود احمدی نژاد توضيح بيشتری در اين باره نداده است، پيشتر غيرمستقيم خواستار معاوضه کلوتيلد رايس با يکی از قاتلان شاپور بختيار، علی وکيلی راد، شده بود که از سال ١٩٩٤ در فرانسه زندانی است.

در واکنش به اين پيشنهاد، وزير امور خارجۀ فرانسه، برنارد کوشنر، امروز دوشنبه بار ديگر گفت که پاريس حاضر به انجام چنين معامله ای نيست.

وزير خارجۀ فرانسه اضافه کرد که محمود احمدی نژاد صريحاً خواستار چنين مبادله ای با دولت فرانسه شده است، ولی از نظر دولت پاريس چنين معامله ای غيرقابل اجرا است حتا اگر تمايلی به انجام آن وجود داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016