سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی از رياست فرهنگستان هنر برکنار شد، فارس

خبرگزاری فارس: ميرحسين موسوی با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از رياست فرهنگستان هنر برکنار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمديان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس با اعلام اين خبر گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امشب خود ميرحسين موسوی را از رياست فرهنگستان هنر برکنار و علی معلم دامغانی را جايگزين وی کردند.
محمديان افزود: در اين جلسه اعضای شورا همچنين مهدی کلهر، مصطفی رحماندوست و جهانگير الماسی را به عنوان اعضای فرهنگستان هنر انتخاب کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در اين جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ضوابط نشر کتاب و فرهنگستان هنر را بررسی کردند و برای ادامه اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد وقت نشد و مقرر شد اين موضوع در جلسه آتی شورا ادامه يابد.
به گفته محمديان، موضوع رسيدگی به صلاحيت حسن زياری برای تصدی رياست دانشگاه پيام‌نور نيز در اين جلسه به دليل کمبود وقت مطرح نشد.
رئيس فرهنگستان هنر به پيشنهاد مجمع عمومی و حکم رياست عاليه فرهنگستان ها(رئيس جمهور) به مدت چهار سال انتخاب می‌شود.
همچنين مخبر دزفولی دبير سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی يکی ديگر از مصوبات جلسه سه شنبه شب اين شورا را تصويب چند بند و بخش از موضوع بازنگری سياست های چاپ و نشر کتاب برشمرد و گفت: در جلسه امشب پيشنهاد شورای عالی اموزش وپرورش درباره بازنگری در مقاطع تحصيلی هم اعلام وصول شد.
وی با تاکيد بر اينکه نظام کنونی آموزش و پرورش کشور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است گفت: تغيير و اصلاح و بازنگری در نظام آموزش و پرورش با توجه به شرايط امروزی جزء مواردی است که بايد به شورای عالی انقلاب فرهنگی بيايد.
مخبر در عين حال گفت: اصل تحول در نظام آموزشی کشور هم جزء اولويت های تصريح شده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بر همين اساس اعضای شورای عالی آموزش و پرورش پس از تصويب پيشنهادات خود آن را برای تصميم‌گيری نهايی و بررسی دقيق به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده اند.
وی گفت: اين پيشنهاد شورای عالی آموزش و پرورش در کميسيون‌های تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و نهايتا در اين شورا تصميم نهايی اتخاذ می‌شود.
دبير و سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنين درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی گفت:اساسنامه دانشگاه آزاد مدتی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی بوده و به مراحل پايانی رسيده است.
وی با اشاره به اينکه تا اتمام اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی بررسی چند بند ديگر لازم است گفت:در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی را به اتمام می‌رسانيم.
مخبر همچنين درباره نقشه جامع علمی کشور نيز گفت : فعاليت های تخصصی و تشکيل کميته نهايی سازی و همچنين تلفيق اسناد قبلی نقشه جامع علمی کشور به اتمام رسيده و آماده ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
دبير و سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اميدواريم ساز و کار آن برای ابلاغ نهايی بزودی طی شود چرا که کار تخصصی و کارشناسی و تدوين آن به پايان رسيده و به صورت مستند و مجلد در اختيار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در جلسات آتی شورا درباره نهايی شدن آن و مراحل ابلاغ نقشه جامع علمی کشور تصميم‌گيری می‌شود.
گفتنی است؛ رئيس جمهور که صبح امروز در دور سوم سفرهای استانی به شيراز رفته بود امشب (سه شنبه شب )برای شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تهران آمد و قرار است تا ساعات ديگر به شيراز بازگردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016