جمعه 4 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام تشکر و سپاسگزاری بيت آيت‏اللّه منتظری

بسم اللّه الرحمن الرحيم
« اذا مات العالم الفقيه ثَلم فی الاسلام ثلمة لایَسُدّها شی‏ء»

حضور محترم مراجع عظام، علمای اعلام و ملت بزرگوار و شريف ايران
ضمن عرض سلام و ادب و با تقديم احترام و تشکر از کليه عزيزان و بزرگوارانی که در مراسم تشييع مجاهد نستوه و فقيه‏و مرجع عاليقدر حضرت آيت‏اللّه العظمی منتظری )رضوان اللّه تعالی عليه( شرکت نمودند و موجب شادی روح پر فتوح‏معظم‏له و تسلای خاطر بازماندگان گشتند؛ و همچنين با تشکر وافر از پيامهای تسليت و تعزيت همه عزيزان و سروران، و نيزاظهار محبت‏های بی‏شائبه و صميمانه همه انسان‏های آزاده‏ای که با مرام و مسلک‏های مختلف در مصيبت درگذشت اين فقيه‏وارسته و شاگرد مکتب اهلبيت )عليهم‏السلام( اظهار لطف و محبت نمودند و با اظهار شرمندگی بسيار از اينکه با کمال تأسف وتأثر بعضاً توسط افراد معلوم الحال مورد آزار و اهانت قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پدر، استاد و مرجع عزيز ما و شما همچون فرزند برومندش شهيد محمد منتظری مظلومانه زيست و مظلومانه ندای حق رالبيک گفت و تقدير خداوندی چنين بود که در کنار او آرام گيرد. «هيهات منّا الذّلة» سرلوحه زندگيش و «فُزت و ربّ الکعبه»آخرين پيامش بود. ايمان به حق و حقيقت چنان با روح و ضميرش عجين گشته بود که در برابر همه قدرت‏های دروغين وتمامی مقامات و مناصب دنيوی شجاعانه ايستاد و تا آخرين لحظات زندگی سراسر افتخارش چون کوه استوار ماند.
بدون هيچگونه چشمداشتی مخلصانه اسلام و انقلاب را پاسداری نمود و در اين راه سختی‏ها و ناملايمات بسيار وبی‏پايانی را مظلومانه و صبورانه تحمل نمود و گويی امروز نيز خانواده و دوستان و علاقه‏مندان آن عزيز وارث آن سختی‏ها ومصائب گشته‏اند.
اکنون همگی در غم از دست دادن آن يار آزاديخواهان و پناه مظلومان و ستمديدگان، سوگوارانه به عزا نشسته‏ايم و وااسفاکه داغ سوگواری و عزاداری را نيز بر دلمان گذاشتند و ما را حتی از برگزاری مراسم بزرگداشت محروم نمودند و در اين ايام‏يک بار ديگر ناباورانه تکرار تاريخ را نظاره‏گريم و گوشه‏ای از غم و رنج و اندوه و مصيبت خاندان اهل‏البيت (ع) را با تمام‏وجود احساس می‏کنيم.
امروز به پيروی از اخلاق کريمانه آن وجود سرشار از فضايل که هيچگاه حاضر نبودند بخاطر ايشان کوچکترين مشکل وناراحتی برای انسانی بوجود آيد و علی‏وار تمامی ناراحتی‏ها و سختی‏ها را به جان می‏خريد و در دل درياگونه‏اش‏می‏انباشت، لذا خانواده و بيت ايشان همانطور که قبلاً هم اعلام کرده‏ايم، بخاطر حوادث و مشکلات عديده‏ای که در چند روزگذشته عارض گرديد و شاهد آن بوديم و همچنان ادامه دارد، از برپايی مراسم رسمی بزرگداشت و سوگواری برای معظم‏له‏معذوريم و در ايام محرّم که به روال سالهای گذشته مجلس عزاداری سالار شهيدان حضرت اباعبداللّه الحسين)ع) در دفترمعظم‏له برگزار می‏شود به سوگ می‏نشينيم. از خداوند متعال برای ايشان رحمت و رضوان و حشر با اولياءاللّه و برای همه‏عزيزان و سروران اجر اخروی را خواستاريم.
سربلندی و عزّت ملّت شريف ايران و عظمت و استقلال حوزه‏های علميه را از خداوند منّان خواهانيم.

«اللّهم إنّا نشکوا إليک فقد نبیّنا و غيبة ولیّنا»

هشتم محرم‏الحرام مطابق با چهارم دی‏ماه ۱۳۸۸
بيت مرحوم آيت‏اللّه العظمی منتظری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016