جمعه 4 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران حضور دختر بن لادن در سفارت عربستان را تاييد کرد، بی‌بی‌سی

مقامات رسمی ايران خبر پناهنده شدن دختر رهبر شبکه القاعده به سفارت عربستان سعودی در تهران را تاييد کرده اند.

روز جمعه، ۲۵ دسامبر (۴ دی)، منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران، در مصاحبه ای با شبکه راديو و تلويزيون دولتی ايران در پاسخ به سئوالی در مورد حضور خانواده اسامه بن لادن، رهبر القاعده در ايران، گفت که "مدتی قبل سفارت عربستان خبر داد که يکی از دختران بن لادن در سفارت عربستان است."

آقای متکی افزودکه "وزارت امور خارجه به اداره اتباع و سفارت عربستان اعلام کرده که طبق کنوانسيون، در صورت احراز هويت اين فرد، او می تواند با برگه از ايران عبور کند."

وزير امور خارچه جمهوری اسلامی در عين حال گفت که "برای ما هويت او محرز نشده است اما سفارت عربستان به اين موضوع اذعان دارد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اظهارت آقای متکی يک روز پس از آن پخش می شود که رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران، در مصاحبه با شبکه تلويزيونی انگليسی زبان پرس تی وی، از مکاتبه سفارت سعودی در مورد حضور دختر اسامه بن لادن در اين سفارتخانه خبر داد.

آقای مهمانپرست در مصاحبه با اين شبکه متعلق به جمهوری اسلامی، گفت که سفارت عربستان سعودی رسما از دولت ايران خواسته است تا مدارک لازم را برای خروج فردی که گفته می شود دختر بن لادن است صادر کند.

وی افزود که سفارت عربستان سعودی اطلاع داده است که اين زن به طور غيرقانونی و بدون داشتن مدارک رسمی سفر، از مرز شرقی جمهوری اسلامی ايران وارد کشور شده بود.

آقای مهمانپرست گفت که براساس قوانين ايران، چنين فردی موظف است تا شخصا به بخش اتباع خارجی مراجعه و درخواست صدور مدارک خروج را تسليم و مقصد سفر خود را نيز قيد کند.

در گزارش پرس تی وی آمده است که مقامات مرزی ايران گفته اند که سوابقی که در اختيار دارند حاوی اطلاعاتی در مورد ورود دختر بن لادن به ايران نيست هرچند امکان عبور غيرقانونی چنين فردی از مرز را منتفی ندانسته اند.

روز سه شنبه اين هفته، سخنگوی وزارت خارجه ايران در يک نشست خبری حضور اعضای خانواده اسامه بن لادن در ايران را تکذيب کرده بود.

خبر پناهندگی دختر اسامه بن لادن به سفارت عربستان در تهران چند روز پيش در روزنامه عربی زبان الشرق الاوسط، چاپ لندن، و چند نشريه ديگر عربی انتشار يافت.

در گزارش اين روزنامه آمده بود که دختر بن لادن، که به همراه برادرانش در طول هشت سال گذشته در ايران تحت بازداشت خانگی بودند، ماه پيش ظاهرا هنگام خريد در تهران توانست از دست ماموران ايرانی بگريزد و به سفارت سعودی پناهنده شود.

الشرق الاوسط به نقل از عمر بن لادن، پسر اسامه بن لادن، نوشت که خواهرش در تماس تلفنی از سفارت عربستان در تهران گفته است که برادرش از جمله سعد بن لادن که چندی پيش خبر کشته شدن او منتشر شده بود، هم زنده است و همراه با ديگر برادرانش در ايران به سر می برند.

اسامه بن لادن، که به گفته منابع غربی احتمالا در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان پناه گرفته، در اصل تابعيت عربستان سعودی را داشته است.

رهبر شبکه القاعده، که تحت تعقيب نيروهای اطلاعاتی تعدادی از کشورهای جهان است، نوزده فرزند از چند همسر خود دارد که نيمی از آنان هم اکنون در عربستان و سوريه زندگی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016