شنبه 5 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: تاريخ تکرار شده و عده‌ای از ولايت فاصله گرفته‌اند و راه خود را جدا کرده‌اند،کشتی بی‌ولايت به سمت کفر می رود، ايلنا

ـ ما ”يا حسينی“ نيستيم ”با حسين“ هستيم و با حسينی می‌مانيم


ايلنا: جانشين فرماندهی نيروی انتظامی کشور با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: عده‌ای تا زمانی با ولايت فقيه همراه هستند که منافع مادی، اختيار و رياست آنها تأمين شود و در غير اين صورت راه خود را از ولايت فقيه جدا می‌کنند.
به گزارش ايلنا، سردار احمدرضا رادان روز جمعه در سخنرانی پيش از خطبه‌های نماز جمعه ورامين که در مصلای صاحب‌الزمان (عج) اين شهر برگزار شد با اشاره به نهضت خونين امام حسين (ع)، گفت: امام حسين(ع) در قيام خود حجت را بر همگان تمام کرده و جای هيچ بهانه‌ای برای افراد باقی نگذاشت.
وی افزود: امام حسين(ع) در طول مسير خود به سمت صحرای کربلا برای بسياری از افراد پيغام فرستاد، عده‌ای به بهانه‌های مختلف منزل به منزل از مسير اباعبدالله (ع) گريختند، عده ای به تصور اينکه امام حسين(ع) در پی مال به سراغ آنها آمده اسب‌های خود را تقديم کردند و عده‌ای نيز به واسطه همسرانشان عاقبت به خير شدند و با امام راهی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: بسياری از افراد نيز با خلوص نيت با ايشان همراه نبودند و هنگامی که امام حسين(ع) پايان کار را برای آنان بيان فرمودند در تاريکی شب امام را تنها گذاشتند.
رادان افزود: اگر تاريخ اسلام را مطالعه کنيم خواهيم ديد کسانی که حضرت علی (ع) را به شهادت رساندند کافر يا شرابخوار نبودند، بلکه کسانی بودند که از شدت سجده پيشانی و زانوهايشان پينه بسته بود و خود را مسلمان واقعی می‌دانستند.
جانشين فرماندهی نيروی انتظامی کشور اظهار کرد: در صحرای کربلا نيز کسانی که در مقابل امام حسين(ع) ايستادند نماز می‌خواندند و روزه داشتند، اما عبادات آنان با شناخت ولايت همراه نبود.

تاريخ تکرار شده و عده‌ای از ولايت فاصله گرفته‌اند
جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور با اشاره به مسائل رخ داده در ماه‌های اخير در کشور گفت: بايد اذعان داشت که امروز بار ديگر تاريخ تکرار شده و عده‌ای از ولايت فقيه فاصله گرفته و راه خود را از ولايت جدا ساخته‌اند.
رادان تصريح کرد: برخی از افراد تا جايی با ولايت همراه بودند که نفعی برايشان داشت؛ ‌آنها همانند برخی از افرادی که با امام حسين (ع) به نيت رياست، ملک و غنيمت همراه شدند با ولايت همراه بودند و وقتی اين اختيارات از آنها گرفته شده و به شخص ديگری سپرده شد از ولايت فاصله گرفتند.
رادان تأکيد کرد: اگر امروز در عزای امام حسين (ع) و در تاسوعا و عاشورا به عشق امام حسين(ع) سينه‌های خود را سرخ می‌کنيم همه به اين دليل است که بگوييم تا آخر با ولايت فقيه همراه هستيم.
وی با اشاره به قيام خونين مردم شهرستان ورامين در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و نيز دهم دی‌ماه ۱۳۵۷،‌مردم اين شهرستان را از پرچمداران نهضت اسلامی به رهبری امام راحل دانست.

جانشين فرماندهی نيروی انتظامی کشور افزود: مردم شهرستان ورامين در طول تاريخ انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که همواره با ولايت فقيه همراه بوده و راه خود را با تأسی از قيام امام حسين(ع) در راه دفاع از ولايت دنبال خواهند کرد.

کشتی بی‌ولايت به سمت کفر می‌رود
جانشين نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران گفت: کشتی ولايت کشتی‌ای است که به سمت حق می‌رود و کشتی بی‌ولايت به سمت کفر.
به گزارش ايلنا، سردار احمدرضا رادان همچنين به مناسبت ايام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) و فرا رسيدن تاسوعای حسينی، با حضور در جمع عزاداران حسينيه اعظم زنجان گفت: حسين (ع ) عرفه را که تمام می‌کند حرکت می‌کند منزل به منزل و در هر خانه را می‌زند برای اينکه بهانه‌ای در دست مردم نباشد تا که بگويند من ندای حسين(ع) را نشنيدم عده‌ای خود را از حسين (ع ) مخفی می‌کنند و عده‌ای وقتی دعوت حسين ابن علی(ع) را می‌شنوند می‌گويند من نمی‌توانم... اينقدر عظمت حسين بالاست که بعضی وقت‌ها يادمان می‌رود که برای چه قيام کرد اما حسين(ع) آمد که حجت‌ها را تمام کند حق اصلش ولايت‌مداری بود و وليش علی (ع ).
وی افزود: آنهايی که جلوی علی ابن ابی‌طالب قرار گرفتند همه کافر بودند و درد آنان اين است که نور ولايت از آنها دور است و کشتی ولايت کشتی‌ای است که به سمت حق می‌رود و کشتی بی‌ولايت به سمت کفر.
وی تاکيد کرد: ”يا حسين“ با ”با حسين“ يک نقطه کم دارد اما يا حسين گفتن کجا و با حسين بودن کجا؟ با بصيرتی که در دل حر است حر، حر می‌شود. اگر ما آن زمان نبوديم تا حسين(ع) را ياری کنيم، امروز، ولی امر زمان را ياری می‌کنيم.
رادان در پايان اظهار کرد: بصيرت اين است که ما پشت سر ولی زمان حرکت کنيم؛ بياييد امشب با حسين‌ابن علی (ع ) عهد و پيمان ببنديم و به امام حسين(ع ) بگوييم ما يا حسينی نيستيم با حسين هستيم و با حسينی می‌مانيم. خدايا در شب تاسوعای حسين (ع ) ما را با نور ولايت زنده بگردان، قدم‌های ما را استوار بگردان و با نور ولايت ما را بميران.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016