یکشنبه 6 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام ذوالنور در گفتگو با فارس: بستر حرمت‌شكني‌ها توسط برخي خواص فراهم شده است

خبرگزاري فارس: جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، برخي خواص را فراهم كننده بسترهاي لازم براي حرمت‌شكني‌هاي اخير به خصوص روز عاشوراي حسيني دانست.

حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، درخصوص برخي حرمت‌شكني‌ها و اغتشاشات كه امروز همزمان با عاشوراي حسيني در برخي نقاط تهران صورت گرفت، اظهار داشت: عده‌اي از اين افراد به هيچ چيز معتقد نبوده و از نظام، انقلاب و حتي امام حسين (ع) عقده دارند و از ساليان قبل نيز به مناسبت‌هاي مختلف با زير سوال بردن اين عزاداري‌ها، حتي گريه كردن براي امام حسين(ع) را مسخره مي‌كردند.

ذوالنور با اشاره به برخي افراد مانند عبدالكريم سروش آنها را ايدئولوگ و ليدر اعتقادي اين افراد دانست و افزود: كساني مانند سروش با نوشتن مقالات مختلف، ضمن زير سوال بردن مباني و اعتقادات اسلامي، حتي فرهنگ شهيد و شهادت را خشونت‌آفرين ذكر كرده و مي‌گفت عاشورا نتيجه خشونتي است كه پيامبر اسلام در جنگ بدر انجام داد.

وي ادامه داد: برخي افراد كه از نظام و اسلام عقده دارند نيز با چنين صحبت‌هايي يك پوشش اعتقادي براي كارهاي خود پيدا مي‌كنند.

* بستر حرمت شكني‌ها توسط برخي خواص فراهم شده است

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته اين افراد پوشش و چتري نداشتند كه در زير آن قرار بگيرند اما با روش‌هاي مختلف مانند تمسخر عزاداران، ضمن زير سوال بردن مباني اعتقادي، دست به رفتاري هنجارشكن و غيرمتعارف مي‌زدند اما امسال اين حركات يك تفاوت عمده پيدا كرده است.

ذوالنور خاطرنشان كرد: آنها تحت پوشش انتخابات و با استفاده از بسترهايي كه برخي خواص براي آنها فراهم كردند، تشكل يافته و جان تازه‌اي گرفتند و شاهد بوديم كه گروه‌هاي مختلف يك نخ تسبيحي براي انسجام پيدا كردند كه اين نخ همان سران آشوب و فتنه هستند.

وي افزود: در حوادث اخير از ليبرال‌هاي ملايم گرفته تا نهضت آزادي و جبهه ملي و غرب‌گراهاي نرم تا نيروهاي چپ تند و افراطي كمونيستي و حتي منافقين و سلطنت‌طلب‌ها دور هم جمع شدند و به اقدام عليه انقلاب اسلامي پرداختند.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: در گذشته اقدامات آن‌ها تحت عنوان دموكراسي و يا انتخابات نبود و مردم نيز نسبت به برخورد آنها متفق‌القول بودند و نظام نيز عزم جدي براي آنان داشت اما اين اقدامات اخير در پوشش انتخابات و عقده گشايي‌هاي پس از انتخابات صورت مي‌گيرد.

* سران فتنه شفاف شدن موضعشان را مرگ سياسي خود مي‌دانند

ذوالنور با بيان اينكه برخي از سران فتنه از جمله موسوي ، كروبي و خاتمي در اين جريانات پوشش و چتري براي حمايت از اين افراد شده‌اند، گفت: هيچ كدام از اين افراد هيچ تكذيبه و اعلام برائتي از آنها نشان نمي‌دهند و در واقع با سكوت خود، حضور يا عدم حضور و انتشار بيانيه‌هاي مختلف موجب تداوم اين حركات شده‌اند و اعلام مي‌كنند كه اين حركت زنده است و پس از انتخابات پايان نيافته و البته معاندين نظام نيز از اين بستر استفاده كرده و به عقده گشايي خود عليه انقلاب مي‌پردازند.

وي خاطرنشان كرد: اگر اين سران آشوب از اين افراد اعلام برائت كنند، نظام تكليف خود را براي مقابله به آنها مي‌داند اما اين سران مي‌دانند كه اعلام موضع شفافشان مرگ سياسي آنها خواهد بود و مخالفين نظام نيز در اين صورت هيچ پشتوانه‌اي نخواهند داشت.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه امروز هم سران فتنه و هم آشوبگران يك نقاب واحد بر چهره دارند، اظهار داشت: اما بايد بدانيم كه اين حوادث تداوم نخواهد داشت و مردم بخوبي آنها را مي‌شناسند.

ذوالنور با اشاره به سرمايه‌گذاري وسيع دولت آمريكا براي حمايت از اغتشاشگران در ايران گفت: اين‌ها براي آنكه نظر دولت آمريكا را به خود جلب كنند مجبور هستند كه چنين برنامه‌هايي داشته باشند تا به دنيا بگويند كه در هر زمان عليه نظام اسلامي دست به آشوب مي‌زنند.

وي تصريح كرد: آنها با اين كار مانند آتش زدن اماكن و تهيه فيلم از آن، اقدام به فراهم كردن خوراك براي رسانه‌هاي خارجي مي‌كنند تا نظر مساعد آنها را جلب كنند.

* موسوي در كنار كسي است كه خود معزول امام(ره) بود

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه با اشاره به برخي اتفاقات در مراسم تشييع آيت‌الله منتظري گفت: نقطه برجسته هواداران آقاي موسوي براي مطرح كردن ايشان در انتخابات، هزينه كردن از امام راحل بود و آنها همواره موسوي را نخست وزير امام و يكي از وفاداران خط امام معرفي مي‌كردند و در واقع تمام هزينه جا انداختن ايشان در انتخابات از كيسه امام(ره) بود.

ذوالنور ادامه داد: از طرف ديگر بر هيچكس پوشيده نيست كه منتظري معزول امام(ره) و كسي بود كه خون به دل بنيانگذار انقلاب اسلامي كرد و حتي وقتي فرزند شهيدش مي‌گفت كه خانه پدر من جاي امني براي منافقين است، منتظري او را رواني معرفي كرد و حتي تا آخرين روز حياتش نيز دست از عقده‌گشايي از امام(ره) و آرمان‌هاي امام برنداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با رئوفانه و حكيمانه خواندن پيام رهبر معظم انقلاب براي درگذشت آيت‌الله منتظري، اظهار داشت: هواداران وي اگر عقل داشتند مي‌توانستند گذشته سياه او را پاك كنند اما اين كار را نكردند.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه برخي افراد در مراسم تشييع منتظري شعار «منتظري كجايي موسوي تنها مانده» سردادند، خاطرنشان كرد: حال بايد از آقاي موسوي پرسيده كه چطور مي‌توان او را كه مدعي وفاداري به امام(ره) است به كسي وصل كرد كه درست در نقطه مقابل امام(ره) قرار داشت.

* آشوبگران بايد بدانند كه صبر مردم و نظام اندازه‌اي دارد

ذوالنور ادامه داد: در واقع اين افراد از هر امكاني براي رسيدن به هدف خود استفاده مي‌كنند و وقتي مباني، اعتقادات و اقدامات آنها را مي‌بينيم، متوجه مي‌شويم كه هيچ سنخيتي با امام(ره) و آرمان‌هاي امام(ره) ندارند.

وي در پايان تاكيد كرد: ملت ايران براي تحمل آنها سعه صدر نشان داده است اما آنها بايد بدانند كه صبر نظام و مردم اندازه‌اي دارد و اگر به مسير خود ادامه دهند، خواست عمومي ملت ايران برخورد نظام با آنهاست بنابراين بهتر آن است كه خودشان قبل از وقوع اين امر به آغوش ملت بازگردند چرا كه تاريخ نشان داده كساني كه در مقابل مردم و نظام اسلامي مي‌ايستند، عاقبتي جز نابودي ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016