یکشنبه 6 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایرنا: عزاداران حسيني، آتش فتنه را خاموش کردند

هزاران تن از عزاداران حسيني که در دانشگاه تهران مشغول عزاداري بودند، پس از اتمام مراسم اغتشاشگراني را که در محدوده مرکز شهر، ضمن حمله به خودروهاي شخصي به تخريب اموال مردم روي آورده اند را فراري دادند.

به گزارش ايرنا،هيات عزاداران دانشجويان دانشگاه تهران پس از اتمام مراسم خود مقارن ظهر امروز با راه اندازي دسته هاي عزاداري در خيابان هاي مرکزي تهران ،فتنه گراني که با ظاهري متفاوت از ساير عزاداران ،قصد اغتشاش و ممانعت از عزاداري مردم را داشتند را متفرق کردند.

اين عزاداران با سر دادن شعارهايي نظيز"حسين حسين شعار ما شهادت افتخار ما"، "اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" ،"منافق حيا کن عاشورا رو رها کن" ،"مرگ بر ضد ولايت فقيه" از دانشگاه تهران به سمت جهار راه ولي عصر و سپس چها راه طالقاني حرکت کردند که اغتشاشگران با ديدن عزاداران دانشجو به کوچه ها و خيابان هاي اطراف مي گريختند.

در ادامه عزاداران به سمت ميدان ولي عصر و سپس هفت تير حرکت کردند که آشوب طلبان در اين منطقه با پرتاب آجر ، سنگ و ککتول مولوتف منجر به مجروحيت چندين نفر از دانشجويان و حتي دو زن و يک کودک از عزاداران حسيني شدند.

شور و شوق مردم عزادار به حدي بود که در برخي صحنه ها نيروي انتظامي پس از آنکه دانشجويان ،اغتشاشگران را فراري مي دادند به محل تجمع آنها مي رسيدند.

فتنه گران که به صورت سازماندهي شده به اخلال در عزاداري هاي مردم مي پرداختند، هيچ گونه نمادي از نمادهاي مرتبط با عزاي حسيني را با خود حمل نمي کردند و با هتاکي به عزادان قصد عصباني کردن آنها و ايجاد درگيري را داشتند که اين امر با خويشتنداري مردم مواجه شد.

اغتشاشگران چند خودروي شخصي و يک خودروي نيروي انتظامي به همراه کانکس پليس راهنمايي و رانندگي در ميدان ولي عصر را در اين محدوده آتش زدند و سنگهايي که شهرداري جهت سنگفرش کردن خيابان هاي اطراف آماده گذاشته بود را به سمت نيروي انتظامي و مردم پرتاب کردند.

عزادان حسيني پس از سه ساعت وسي دقيقه راهپيمايي در مرکز شهر ، اقامه عزا و خاموش کردن آتش فتنه بدون آنکه کوچکترين درگيري با اغتشاشگران داشته باشند ،مجددا به داشگاه تهران بازگشتند.

گفتني است رسانه هاي بيگانه از مدت ها قبل براي ايجاد بلوا و آشوب جريان در عاشوراي حسيني فراخوان داده بودند اما برآورد خبرنگاران ما از تعداد آشوبگران در مناطق مختلف شهر حدود هزار نفر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايرنا، در حالي که ميليون ها تهراني در هيات هاي عزاداري مشغول نوحه خواني و سينه زني بودند، بقاياي فرقه موسوي مقارن با ظهر عاشورا چند خيابان پايتخت را به آشوب کشانده و ضمن آسيب زدن به اموال عمومي عزاداران حسيني و شهروندان تهراني را دچار زحمت کردند.

فتنه گران که به صورت سازماندهي شده به اخلال در عزاداري هاي مردم مي پرداختند، هيچ گونه نمادي از نمادهاي مرتبط با عزاي حسيني را با خود حمل نمي کردند و با سردادن شعارهاي انحرافي به مسدود کردن خيابان هاي اصلي شهر اقدام کردند که اين اقدام براي دسته جات عزاداري و شهرونداني که قصد رساندن خود به محافل عزا داشتند، ايجاد زحمت و دشواري کرد.

نيروهاي انتظامي که از صبح امروز با آگاهي از تحرکات بقاياي فرقه موسوي در خيابان انقلاب تهران مستقر شده بودند، اقدام به متفرق کردن سوءاستفاده کنندگان کردند و ساعتي پس از ظهر عاشورا اغلب مسيرهاي اصلي را تحت کنترل درآورده و اوضاع در خيابان هاي تهران به حالت عادي بازگشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016