یکشنبه 6 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش "تابناک" از درگیری های امروز در مرکز تهران

امروز در جریان برگزاری مراسم عاشورا در تهران، باز هم حوادث ناگواری پیش آمد، که قطعا سبب خواهد شد تا آن دسته از مردمی که احیانا اعتراضاتی هم به برخی رفتارهای دولت داشته باشند، خط خود را از جریان آشوب طلبی که هیچ منطقی ندارد و هدفش تنها ضربه به کیان نظام جمهوری اسلامی است، جدا کنند.

به گزارش "تابناک" عده قلیلی در دسته های متعدد چند نفره که همچنان با هیچ منطقی سر سازگاری ندارند و همه را به جز خود دروغگو خطاب می کنند، با وجود طرد از سوی مردم عزادار تهران، این بار با سوء استفاده از اعتقادات شیعه، عزاداری برای سالار آزادگان جهان را محملی برای نیات شوم خود قرار دادند و با رفتارهای زشت و زننده ـ مانند سوت و کف زدن در بلوار کشاورز و جلوی در دانشگاه تهران ـ خیابان های مرکز شهر را به آشوب کشیدند.

این در حالی است که دروغ پراکنی رسانه های معاند خارجی هم به کمک اغتشاشگران و اخلالگران نظم و امنیت عمومی آمده و با خبرپراکنی های ضد و نقیض در صدد است تا حد ممکن "توهم در اکثریت بودن" این جماعت را تقویت کرده و فضا را مطابق میل خود نشان دهد.

خبرنگاران "تابناک" که از پیش از ظهر امروز در اطراف محل های تجمع به سر می بردند گزارش دادند: این افراد که اتفاقا هیچ یک برای عزاداری بیرون نیامده بودند، در دسته های 20 تا 30 نفره به سمت دسته های عزاداری و ماموران امنیتی هجوم برده و با پرتاب هر گونه شیئی که قابل تصور باشد ـ سنگ، پاره آجر، تکه های آهن و ... ـ اقدام به بر هم زدن نظم موجود و آسیب رسانی به مردم و اموال عمومی کردند.

این گزارش ها می افزاید: این افراد از هر فرصتی برای به آتش کشیدن سطل های زباله و دیگر اموال عمومی استفاده کرده و حتی چندین دستگاه موتور سیکلت نیروهای ناجا و یک دستگاه خودروی پلیس را در خیابان انقلاب به آتش کشیدند.

شواهد خبرنگار "تابناک" که خود نیز بر اثر برخورد پاره آجر از ناحیه ساق پا دچار آسیب دیدگی شده، از زخمی شدن تعدادی از عزاداران حسینی و به خصوص عده ای از دانشجویان عزادار دانشگاه تهران به سبب برخورد سنگ و دیگر اشیاء پرتاب شده از سوی اغتشاشگران حکایت دارد و این در حالی است که رسانه های خارجی که از صبح به دنبال التهاب آفرینی و تشویق این افراد برای خرابکاری بوده اند، به دروغ از تعداد زیاد! و رفتار آرام! آنها خبر می دهند.

وی افزود: پس از بروز این رفتارهای نامتعارف از سوی اغتشاشگران، نیروهای پلیس مجبور شدند به سمت آنها حرکت کرده و با پرتاب گاز اشک آور آنها را پراکنده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دیگر خبرنگار "تابناک" گزارش داد: وقتی به طور ناشناس با یکی از این افراد، دلیل این گونه رفتارهای آنان را پرسیدم، وی گفت: «هیچی، می خواهیم سر به تن این نظام و این انقلاب و بچه حزب اللهی نباشد.» و جالب اینکه وقتی به او گفتم پس چرا شما اعتراض به انتخابات و بی قانونی را بهانه قرار دادید ولی هیچ یک از این رفتارهای شما در چارچوب قانون نیست، جواب داد: « آخه این جوری بیشتر حال می ده.»

خبرنگار ما ادامه داد: در همین حین مشاهده کرده است که یک تاکسی حامل یک نیروی مصدوم پلیس که با گاز فلفل از ناحیه صورت مجروح شده بود از سوی این افراد مورد حمله قرار گرفته و شدیدا آسیب دیده است.

خبرنگار دیگر ما از میدان جمهوری خبر داد: گروهی از اغتشاشگران نیز با مشاهده برگزاري نماز ظهر عاشورا در هيئت رهپويان آل طاها، در میدان جمهوری اسلامی به سمت عزاداران اين هيئت هجوم آورده و به سمت آنها سنگ‌ پرتاب كردند، به گونه ای که تعدادي از نمازگزاران را نيز مورد ضرب و شتم قرار داده و حجت‌الاسلام صالحان امام جماعت اين هيئت را نیز مجروح كردند.

گفتنی است از جمله نکات مهم و قابل توجه این درگیری ها چنانچه اشاره شد، می توان به "هتک حرمت مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) توسط این افراد با ظواهری غیر اسلامی و سوت و کف زدن در میان جمعیت"، "مقابله شدید مردم حاضر در دسته جات سوگواری با رفتارهای ساختارشکنانه و آشوب طلبانه این افراد"، "تعداد اندک و البته در دسته های متعدد و برنامه ریزی شده جهت آسیب زدن به عزاداران، پلیس و اموال عمومی"، فحاشی با الفاظ رکیک و ... اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016