یکشنبه 6 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: نيروي انتظامي در اغتشاشات امروز از سلاح استفاده نكرده است، فارس

خبرگزاري فارس: جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي در اغتشاشات امروز در تهران از سلاح استفاده نكرده است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، سردار رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي طي گفتگويي با اشاره به اتفاقات امروز در مركز تهران، با بيان اينكه متأسفانه عده‌اي از اغتشاشگران، حرمت روز عاشوراي حسيني را ناديده گرفته و اقدامات هتاكانه‌ و به دور از شئونات اسلامي را مرتكب شدند، اظهار داشت: چيزي كه امروز بسيار مورد توجه بود، آمادگي سازماندهي شده اغتشاشگران براي درگيري و ايجاد تنش در سطح شهر بود و اين در حالي است كه مأموران نيروي انتظامي در طول اين مدت با سعه صدر و بدون استفاده از سلاح و تنها با استفاده از تجهيزات معمولي ضدشورش قصد ايجاد آرامش و متفرق كردن اين افراد را داشتند.

وي ادامه داد: متأسفانه چهار نفر در اغتشاشات امروز تهران كشته شدند؛ يكي از اين افراد در ميان جمعيت روي يكي از پل‌ها از ميان جمعيت به پائين پرتاب شد. دو نفر ديگر نيز بر اثر حادثه تصادف با يك خودروي شخصي جان خود را از دست دادند.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد:‌ يك نفر نيز به طرز مشكوكي بر اثر شليك گلوله كشته شده و اين در حالي است كه هيچ يك از نيروهاي انتظامي حاضر در خيابان‌ها، از سلاح استفاده نكردند.

رادان ادامه داد: در جريان اغتشاشات امروز در تهران، سردار رجب‌زاده فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ نيز كه با حضور در ميدان به دنبال آرام كردن فضا بود، به دليل پرتاب اشيا توسط اغتشاشگران مجروح شد.

به گفته رادان، بيش از 300 نفر از اغتشاشگران امروز دستگير شدند كه تحويل مراجع قضايي داده مي شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده نيروي انتظامي اظهار داشت: پس از انجام اين حرمت شكني‌ها، هياتهاي مذهبي و مردم با حضور در ميادين و مراكز اغتشاش، فضا را آرام كرده و اغتشاش‌گران را متفرق كردند.

به گزارش فارس، همچنين يك منبع آگاه در وزارت اطلاعات اعلام كرد كه در جريان اغتشاشات امروز در مركز تهران كه طي آن فتنه‌گران به دسته‌هاي عزاداري سوگواران سيدالشهدا(ع) حمله كرده و همچنين تعدادي از خودروهاي عمومي و شخصي و برخي اماكن عمومي را به آتش كشيدند، تعدادي از عناصر گروهك تروريستي منافقين دستگير شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016