دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان‌های جبهه ملی ايران در خارج از کشور: جنايات حکومت عليه تظاهرات مسالمت‌آميز مردم را محکوم می‌کنيم!

مردم ايران در شش ماه گذشته با اعتراضات ميليونی و بدور از هرگونه خشونت نشان دادند که خواهان آزادی و رعايت حاکميت خويشند و حکومت خودکامه کنونی را نميخواهند. اما حاکمين در عوض پذيرش خواست ملت، پاسخ آنان را با ضرب و شتم، دستگيری، شکنجه، تجاوز و کشتار داده اند. اخبار رسيده حاکی از آنست که در تظاهرات ديروز (عاشورا)، صدها نفر دستگير، تعداد بيشماری مجروح و حداقل ۱۵ نفر کشته شده اند.

اقدامات جنايتکارانه رژيم در اين مدت نه تنها شعله های اعتراض مردم را خاموش نکرده، بلکه آنان را در اعتراض و ابراز خواست های خود مصمم تر و مخالفتشان با حکومت را عميق تر نموده است. مردم ديگر فقط خواهان برکناری احمدی نژاد نيستند بلکه خواهان تغيير نظامند. حل اساسی مشکلات کشور تنها در صورتی امکان پذير است که مردم حاکم بر مقدرات خويش باشند و امروز مانع اصلی استقرار حاکميت ملت يا دمکراسی، حکومت ولی فقيه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور اقدامات جنايتکارانه حکومت خامنه ای – احمدی نژاد عليه تظاهرات حق طلبانه و مسالمت آميز مردم را به شدت محکوم نموده، خواهان مجازات مسئولين اين جنايات و پايان خشونت عليه مردم ميباشد. ما از نيروهای انتظامی که فرزندان اين آب و خاک هستند انتظار داريم که وظيفه دفاع از مردم را در هيچ شرائطی فراموش نکرده و بجای همراهی و يا سکوت در برابر جنايات نيروی های لباس شخصی و بسيج، به دفاع از هم ميهنان خويش برخيزند.

در چنين شرائطی لازم است همچنان با ادامه روش های مسالمت آميز و دور از هرگونه خشونت که نهايتا بسود حکومت تمام خواهد شد، به مبارزه ادامه دهيم و بيش از پيش برای ايجاد جامعه ای متعلق به همه ايرانيان بکوشيم. تحقق چنين جامعه ای تنها بر اساس آزادی، حاکميت ملت، جدائی دين از حکومت و انتخابات آزاد ممکن است.

مردم ايران خاطره قربانيان و شهدای راه آزادی را گرامی ميدارند.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش
هفتم ديماه ۱۳۸۸ برابر بيست و هشتم دسامبر ۲۰۰۹
sjmkhk@googlemail.com
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016