سه شنبه 8 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت دوباره شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد، هم‌ميهن

مهندس شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد نيمه شب يکشنبه بار ديگر بازداشت شد.

به گزارش هم ميهن، شاهپور کاظمی پيش از اين و در موج بازداشت های اخير ۵ ماه در بازداشت به سر می برد.

دادگاه بدوی او را به يک سال حبس تعزيری محکوم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهندس کاظمی يکی از متخصصين برجسته مخابراتی کشور و مدير عامل يک کارخانه تخصصی در حوزه الکترونيک و مخابرات است وی که نزديک به پنج ماه در زندان اوين به سر می برد ، هيچ فعاليت سياسی نداشته و صرفا”سابقه فعاليت علمی دارد.

اقدام عليه امنيت ملی، ازجمله اتهامات کاظمی است. روزنامه دولتی ايران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، نيز برادر همسر ميرحسين موسوی را به آن‌چه که «هدايت آشوب‌های اخير» خوانده‌اند، متهم کرده بودند.

اين اتهامات در حالی به او وارد شده که او هيچ گونه فعاليت سياسی و انتخاباتی نداشته و گفته می شود بازداشت او تنها به منظور تحت فشار قرار دادن مهندس ميرحسين موسوی کانديدای معترض دهمين دوره رياست جمهوری و همسرش زهرا رهنورد انجام شده است.

شاهپور کاظمی برادر خانم رهنورد همچنين از کارآفرينان حوزه مخابرات است که در زمان جنگ ايران و عراق خدمات مخابراتی و الکترونيکی به صنايع جنگی ايران ارائه می‌داده‌ است.

شرکت‌های مخابراتی پيش از اين در نامه ای به رييس قوه قضاييه با تاکيد بر اين‌که شاهپور کاظمی يکی از کارآفرينان بخش صنعت کشور با ۳۴ سال سابقه خدمت است، تاکيد کرده‌اند که او در مدت بازداشت از حقوق اوليه داشتن وکيل و دادرسی محروم بوده است.

انجمن صنفی سازندگان «يو.پی.اس» ايران و سنديکای صنعت مخابرات ايران هم در نامه‌‌های جداگا‌نه‌ای از رييس دستگاه قضايی کشور خواسته بودند که حقوق و شان جايگاه علمی شاپور کاظمی حفظ شود و دستور آزادی او هرچه زودتر صادر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016