سه شنبه 8 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: بدخواهان و فتنه‌گران همين الآن هم شکست خورده‌اند و جز رسوايی دستاوردی نخواهند داشت، ايسنا

رييس جمهوری اسلامی ايران گفت: مستکبران در برابر منطق روشن ملت ايران حرفی برای گفتن ندارند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) محمود احمدی‌نژاد در حاشيه مراسم عاشورای حسينی (ع) در حرم مطهر عبدالعظيم الحسنی (ع) در شهر ری در گفت‌وگو با العالم اظهار کرد: حرفی که ملت ايران امروز می زند حرف آزادگی، کمال، تعالی، سعادت، عشق،محبت، عدالت، پاکی، يگانه پرستی، دوستی و محبت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: حرف ملت ايران رفاه، آرامش، محبت و احترام برای همه ملت‌هاست؛ لذا کسانی که درصدد تسلط بر دنيا هستند اين را نمی‌پسندند اما به فضل الهی شرايط تاريخی به نفع عدالت خواهان عوض شده است.

وی گفت: امروز جبهه حق در موضع قدرت و توانمندی است زيرا ملت‌های بزرگ در کمال آگاهی و اقتدار در اين جبهه ايستاده‌اند و دشمنان اين ملت‌ها در موضع ضعف هستند.

رييس‌جمهور اظهار کرد: به فضل الهی پيام عاشورا، کربلا و خط حسينی به سرعت در حال گسترش و انديشه باطل همواره در حال انزوا و اضمحلال است.

وی گفت: بدانيد که بدخواهان و فتنه گران راه به جايی نمی برند و همين الان هم شکست خورده اند و جز رسوايی دستاوردی نخواهند داشت.

وی با اشاره به قيام امام حسين(ع) اظهار کرد: همواره دو خط و جبهه در طول تاريخ در مقابل هم بوده‌اند که يکی خط يگانه پرستی، پاکی، عدالت، صداقت، وفاداری، اخلاص، عشق و محبت و خط مقابل خط دنياطلبی، سلطه‌جويی، برتری‌طلبی و غارتگری است.

احمدی نژاد با بيان اين‌که " اين دو جبهه هميشه در برابر هم بوده‌اند" خاطرنشان کرد: منطق جبهه حق منطق صداقت،انسانيت، منطق الهی و نورانی است و طرف مقابل چون از استدلال و منطق درست و روشنی برخوردار نيست هميشه سعی می‌کند با مخدوش کردن فضا و با سيل مطالب غيرواقعی، شايعه‌پراکنی، تخريب و دروغ‌پراکنی فضا را به نفع خود غبار آلود کند و مانع از شناخت حقانيت کلام الهی و جبهه حق شود.

وی افزود: اين غبارافکنی در واقع همان فتنه‌گری است و اگر غبارها زدوده شود و منطق حق شفاف و روشن و بدون تحريف به دل‌ها وانديشه‌ها برسد قطعا ملت‌ها آن را انتخاب و تا پای جان نيز در راه حق و حقيقت و ظلم‌ستيزی ايستادگی می‌کنند.

وی گفت: ابزار اصلی جبهه باطل غبارافکنی و غبارپراکنی است و اين ترفند در طول تاريخ وجود داشته است.

رييس‌جمهور افزود: آن‌قدر غبار می‌پراکنند که وقتی امير المومنين علی(ع) در محراب به شهادت می‌رسد می‌گويند مگر نماز هم می‌خواند در حالی که اصل و حقيقت نماز اميرالمومنين است و نماز بدون اميرالمومنين معنا ندارد؛ زيرا ترجمان و تجلی نماز اميرالمومنين است. امير المومنين دايم در نماز بود و همه توجهات و اهتمام آن امام همام و امام حسين عليه السلام معطوف به نماز بود.

وی پيام عاشورا و پيام ملت ايران در روز عاشورا را عزت، کرامت، يگانه پرستی، عدالتخواهی و آزادی برای همه ملت‌های عالم و رهايی از چنگال مستکبرين عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016