چهارشنبه 9 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از ۲۰۰ نفر از فعالان سياسی و اجتماعی خواستار اقدام هماهنگ سازمان‌های بين‌المللی و حقوق بشری برای آزادی ساسان آقايی شدند، ايسما

در حالی‌ که بيش از ۳۵ روز از بازداشت خود سرانه و غير قانونی‌ ساسان آقايی می‌‌گذرد بيش از ۲۰۰ فعال سياسی و اجتماعی با امضا طوماری خواستار اقدام هماهنگ سازمان‌های بين‌المللی و حقوق بشری برای آزادی ساسان آقايی شدند.

به گزارش خبرگزاری ايسما در اين طومار آمده است “ما امضا کننده گان اين پتيشن خواستار اقدام هماهنگ سازمان‌های بين‌المللی و حقوق بشری برای آزادی ساسان آقايی هستيم و از تمامی فعالان حقوق بشر ، سازمانها و نهادهای حقوق بشر در سراسر دنيا ميخواهيم به اين بازداشت خودسرانه و غير قانونی‌ اعتراض کنند و اجازه ندهند اين چنين حقوق اوليه شهروندی زير پا گذشته شود.

از همهٔ کسانی‌ که قلبشان برای سرزمين ايران و مردم ايران می‌‌طپد خواهش منديم ساسان عزيز اين روزنامه نگار آزاده را تنها نگذارند.
امضا ی يکايک شما اميد و دلگرمی‌ ساسان است در شبهای تار و ديوار‌های سرد سلول انفرادی”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساسان آقايی وبلاگ نويس ، روزنامه‌نگار و از هم کاران روزنامه‌های «اعتماد»، «اعتماد ملی»، «توسعه»، «مردم‌سالاری» و «فرهيختگان» که در طول ماه‌های گذشته بارها از طرف ماموران امنيتی تهديد و احضار شده بود، ظهر يکشنبه يکم آذر بازداشت شد. ماموران اطلاعات پس از تفتيش خانه او ، وسائل شخصی و کيس کامپيوتر وی را همراه خود بردند.

امضای نامه ۲۹۳ نفر ازروزنامه نگاران و فعالان سياسی و اجتماعی به مراجع تقليد می تواند علت اصلی اين دستگيری بوده باشد

روز اول شهريور دويست و نود و سه روزنامه نگار و فعال سياسی ايران، با نوشتن نامه ای به مراجع تقليد و شخصيت های سياسی، از آنها خواستند که در مسائل اخير و موضوع ناآرامی های بعد از انتخابات ، يورش به خوابگاههای دانشجويی و خانه های مردم و همچنين کودتا عليه رای مردم ، به شکل متحد واکنش نشان دهند. اين نامه خطاب به مراجع تقليد در قم و اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی نوشته شده بود.

لازم به ذکر است ساسان آقايی هم اکنون در بند عمومی‌ زندان اوين بسر می برد و تا کنون تنها يک تماس تلفنی و يک ملاقات با خانواده‌اش داشته است .

او از آنجايی که احتمال چنين بازداشتی را می داد قبل از دستگيری نامه سر گشاده‌ای نوشت که قسمت هايی از آن را می خوانيد :

“کسانی که مرا می‌شناسند، می‌دانند که جز روزنامه‌نگاری در اين سرزمين هيچ شغل ديگری نداشته‌ام ؛
خرسندم که قلم من تنها و تنها در راه خدمت به اين ملک و مردمانش چرخيده و همآره مدافع و پشتيبان «حقوق بشر» و نه «حقوق مهتر» بوده است؛
لازم است بدانيد که تنها محل درآمد من تا به امروز دستمزد ناچيز روزنامه‌‌های داخل کشور بود و حتا يک شاهی پول سياه هم از رسانه‌های اينترنتی و سايت‌ها و راديوها و تلويزيون‌های خارج از کشور دريافت نکرده‌ام.

شايد من را چونان بسياری ديگر با اتهام کلی و مخدوش «اقدام عليه امنيت ملی» بازداشت و بکوشند زير فشار خرد کنند اما باور دارم و ايمان که هيچ‌گاه و در هيچ زمانی حتا يک گام کوچک عليه امنيت ملی کشورم برنداشته‌ام ؛
اتهام احتمالی «ارتباط با رسانه‌های بيگانه»‌ی بنده نيز چنان دارای بنيانی قوی و راستين است که برادران هر چه گشتند، آثاری از گيرنده‌ی ماهواره‌ای نيافتند! ؛”

رو نوشت اين گزارش برای اين سازمان‌ها ارسال شد:
کميته مبارزه با زجر و شکنجه سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه مبارزه با بازداشت‌های خودسرانه سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه عليه شکنجه سازمان ملل متحد
کميته کار سازمان ملل متحد در زمينه آزادی عقايد و گفتار
گزارشگر ويژه سازمان ملل در استقلال قضاوت و وکالت
گروه مبارزه با بازداشت‌های خودسرانه سازمان ملل
عفو بين‌الملل
دفتر کميسر ارشد دفاع از حقوق بشر
کميسرويژه مبارزه با جرائم سازمان يافته سازمان ملل


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016