یکشنبه 13 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب های همگانی، جنگ افزاری نیرومند در رسیدن به هدف!، کوروش گلنام

مردم ایران نه اسلحه ای در دست دارند و نه در پی به دست آوردن آن بوده اند. حکومت کودتاچی و نامشروع اسلامی نیز این را به خوبی می داند و با درندگی باور نکردنی با نیروی نظامی تا به دندان مسلح، همراه با چاقو و چماق کشان حرفه ای به سرکوب مردم آزادی خواه پرداخته است.حکومتی که می بایست در خدمت مردم باشد خود را در جایگاه خدایی نشانده و نیروی نظامی ای که می بایست نگاهبان امنیت مردم و میهن باشد به اسباب سرکوب مردم بی پناه و بی گناه ایران مبدل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تا کنون مردم هر گونه که توانسته اند و با آزمایش همه راه های مسالمت جویانه به گوش حاکمان جور رسانده اند که دیگر این حکومت را به هیچ عنوان و با هیچ ترفندی نمی خواهند و نمی پذیرند و خواستار دگرگونی اساسی و برکناری این حکومت در ایران هستند. کودتا چیان سرکوب گر، اینک حتا گفته های خمینی در بهشت زهرا که گفت:"پدران ما چه حقی داشتند که برای ما نظام تعیین کنند"، یعنی اگر پدران ما حکومتی انتخاب کرده اند ما امروز حق آن را داریم که آن را نخواهیم و حکومتی دیگر تعین کنیم، را نیز خود هم چون تصویرش زیر پا گذارده و لگد مال کرده اند زیرا نسل جوان ایران نیز امروز با فریاد بلند همین سخن را گفته و می گوید: مادیگر انتخاب سی سال پیش پدران خود را نپذیرفته و نمی خواهیم! آنان که هر روز زیر پرچم"امام راحل" سینه می زنند چرا از این سخنان یاد نکرده و هرگز آن را بیان نمی کنند؟

ادعای دخالت بیگانگان
امروز حکومت اسلامی در تنگنا، سردرگمی وناباوری از خیزش بزرگ سراسری بیشترین شمار مردم ایران بر علیه خود ، با وجودهمه دستگاه های پر پیچ وخم امنیتی که همه جا گوش و هوش و خبر چین دارند، ادعا می کند که آمریکا و انگلیس در ایران توطئه کرده و تظاهرات های میلیونی در ایران به راه می اندازند (یا بنا به گفته درست گو ترین روزنامه دولتی جهان یعنی کیهان شریعت مداری، تظاهرات سی، چهل نفری)! این ادعا ی پوچ خود بر سستی، نا کارآمدی و سر در گمی این حکومت پر مدعا که با شگفتی خود را"ابر قدرت" می نامد، حکایت دارد. این که چگونه دولت های بیگانه می توانند زیر نگاه کاوش گر بیست و چهار ساعته سر سپردگان و امنیتی های گوناگون یک ابر قدرت احمدی نژادی به این سادگی و به این خوبی چنین در درون ایران نفوذ کرده و تظاهرات های میلیونی به راه اندازند، معمایی است که آنان که دهان هایی بزرگ و مغزهایی کوچک دارند و با درایت ها و سیاست های بی مانند خود سرزمین ثروت مندی چون ایران را ویران و در چاه چه کنم، چه کنم گرفتار ساخته اند، باید پاسخ گوی آن باشند.

مردم نیز جنگ افزارهای خود را دارند
در برابر این خشونت ها، آدم کشی ها و دروغ پردازی های حکومت که همه سرمایه های مالی و همه نیروی های تبلیغاتی وسرکوب را در اختیار دارد مردم برای رسیدن به هدف نهایی در ادامه مبارزه دلیرانه و سرسختانه خود، چه می توانند بکنند ؟ چه راه هایی به دور از خشونت، کم هزینه تر، ولی کوبنده ترو وکارسازتروجود دارد؟

از دید نگارنده یکی از مهم ترین وکارساز ترین راه چاره ها که جنبش را با توان مندی بیشتری به پیش خواهد برد، اعتصاب های همگانی فلج کننده است. یاد آوری این نکته بسیار مهم است که آغاز به این کار بسته به فضای جامعه و تنها و تنها بسته به بر آورد درست کوشندگان و مبارزان دلیر و هوشیار درون ایران دارد نه ما که در برون مرز هستیم. یعنی این خود ایرانیان درون کشور که در کوران مبارزه اند، هستند که باید در این زمینه و دیگر مورد هایی که خواهد آمد، تشخیص درست و به هنگام داده، اراده وتصمیم گرفته، سازمان دهی کرده و آغازکنند. آن گونه که از خبر ها بر می آید، چنین می نماید که دانشجویان دلیر ایرانی که پی در پی زیر تیغ ستم بوده، تا کنون سختی ها ی زیادی کشیده و هزینه های فراوانی نیز داده اند، این بار نیز پیش گام اعتصاب های همگانی در ایران شده و این کار را از هم اکنون آغاز کرده اند.

پیام تا کنونی جنبش
پیام هایی که جنبش بزرگ و یک پارچه کنونی بیشترین شمارمردم ایران برای همه مردم جهان روشن ساخته چنین است که مردم ایران :
آزادی می خواهند و از رفتار و سیاست های تبه کاران حاکم به جان آمده اند.

با اراده ای استوار و تزلزل ناپذیر کمر همت بسته اند که هزینه هاو سختی های بیشتری را به جان خریده تا آزاد شوند.

می خواهند هم بستگی و هم راهی میان خود را با همه گوناگونی دراندیشه ها و باورها، با یک پارچگی تمام وکمال تا رسیدن به هدف پایدار نگاه دارند.
می خواهند با دور اندیشی و پیش گیری از برخوردهای خونین ولی بدون سازش وتسلیم، کار حکومت ننگین اسلامی را یک سره کرده وآن را زمین گیر، فلج و متلاشی نمایند.

اعتصاب های همگانی آغازی جدی تر و سود بخش تر در این راه است واگر همگانی و همه گیر شود، کاری از دست سرکوب گران بر نخواهد آمد به ویژه اگر به تنگناه هایی که در باره کوشش پنهان خود برای دست بافتن به بمب اتم با آن رویرو بوده و باید چشم به راه رسیدن تحریم هایی سختی به ویژه در زمینه های سیاسی و ارتباطی باشند.

نه تنها آغاز اعتصاب های همگانی که با بر آورد و ارزیابی به هنگام کوشندگان در ایران می باید شکل بگیرد که:

عدم پرداخت بدهی ها به بانک ها، عدم پرداخت هزینه های آب، برق، تلفن و آن جا که از گاز لوله کشی استفاده می کنند، گاز و دیگر منبع های درآمد دولتی به شکل یک پارچه و همه گیر، زیر بنای کار دولت را با شکنندگی روبرو نموده و آن را ویران می کند.

روشن است که این کار هزینه های خود که تحمل سختی های بیش تری است را نیز دارد که گمان می رود که مردم آمادگی آن را نیز دارند زیرا یک روز زندگی با سربلندی و افتخار از عمری زندگی در سرافکندی و سرشکستی، با ارزش تر وشیرین تر است.

جوانان دلاور ایرانی فراموش نفرمایند که با آن همه نیروی ابتکار و خلاقیت های درخشان که دارند، هر چه که می توانند با شیوه هایی که امکان آن موجود است و خود می آفرینند، خود را بیشتر سازمان دهی کنند. سازمان دهی درستی نباشد، هم هزینه ها بیش تر خواهد شد و هم کارها کندتر و با داده های اندک تری به پیش خواهد رفت. در هر شهر وروستا و در هر کوی وبرزن، نیاز به سازمان دهی است.

جوانان گرامی وآینده ساز ایران، امنیتی ها و خبر چینان حکومت را هر چه بیشتر شناسایی، شناسانده و در هر محله منزوی کنید. هر چه هم بستگی، هم گامی و هم آهنگی در میان مردم بیشتر باشد در کارها پیروزتر خواهند بود. اینک این وابستگان وخود فروختگان به این حکومت سرکوب گر و نامشروع هستند که باید از شما، افشا شدن ها و منزوی شدن ها و آینده خود در هراس باشند.
در برابر کودتاچیان سرکوب گر و نیرنگ باز، اعتصاب های همگانی، جنگ افزار نیرومند و کوبنده ای است در رسیدن به هدف. باشد که شاهد پیوستن همه لایه های مردم به دانشجویان گرامی که آعاز گر اعتصاب ها شده اند، باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016