پنجشنبه 17 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام فصيح ياسمنی زندانی سياسی در کردستان، هرانا

بامداد امروز چهارشنبه يک زندانی سياسی در زندان خوی به دار آويخته شد.

خبرگزاری هرانا - حقوق ملی: روز جاری مورخ ۱۶/۱۰/۸۸ ديماه راس ساعت ۴ صبح، زندانی سياسی "فصيح ياسمنی" در زندان خوی به دار آويخته شد.

به گزارش کميته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، مسئولان اجرای احکام شهرستان خوی، اين شهروند کرد اهل يکی از روستاهای شهرستان خوی را که از سال ۱۳۸۶ در زندان به سر می برد بدون طی تشريفات قانونی و به صورت غير منتظره اعدام کرده و عليرغم اين موضوع از تحويل پيکر وی به خانواده خودداری می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نامبرده متهم به عضويت در يکی از احزاب اپوزيسيون (پژاک) شده بود ولی عليرغم اين موضوع هيچ مستندی جز اقاريری که آقای ياسمنی عنوان می داشت تحت شکنجه از ايشان اخذ شده است در پرونده موجود نبود.

اين شهروند در زمان اعدام دارای ۲۸ سال سن بود و پس از اعدام احسان فتاحيان دومين مورد اعدام يک زندانی سياسی در مناطق کردنشين در طی ماههای اخير محسوب می شود.

در حال حاضر ۱۷ زندانی سياسی محکوم به اعدام ديگر در کردستان به شرح ذيل وجود دارد:
زينب جلاليان، حبيب الله‌ لطيفی، شيرکو معارفی، فرهاد وکيلی، فرزاد کمانگر، علی حيدريان، حسين خضری، رشيد آخکندی، محمد امين آگوشی، احمد پولاد خانی، سيد سامی حسينی، سيد جمال محمدی، رستم ارکيا، مصطفی سليمی، انور رستمی، حسن ‌تالعی، ايرج محمدی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016