جمعه 18 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امير مقدم، علی خجسته و معين مين باشی سه دانشجوی ديگر دانشگاه فردوسی بازداشت شدند، بيش از ۴۰ دانشجوی بازداشتی در مشهد، اميرکبير

در پی حمله انصار به دانشگاه های مشهد چند دانشجوی ديگر دانشگاه فردوسی مشهد نيز بازداشت شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير امير مقدم، علی خجسته و معين مين باشی نيز پس از حمله سازماندهی اوباش انصار مشهد به دانشگاه آزاد و در يورش نيروی انتظامی به عابرين خيابان های اطراف دانشگاه آزاد بازداشت شدند. اين دانشجويان به همراه حميد تمدنی، محسن بيات، علی معموری، رضا خجسته و علی لطيفی به کوی پليس منتقل شده و در شرايط بسيار سخت و در بين مجرمين خطرناک نگهداری می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از دانشجويان مشهد که به تازگی آزاد شده است به خبرنامه اميرکبير گفت: "قاضی منصوری قبل از جلسه دادگاه از سرهنگ ذوالجناحی رئيس اداره انتظامات دانشگاه فردوسی برای کمک به دستگيری اين دانشجويان غيرسياسی و ضربه پذير تشکر کرده و عنوان کرده اين دانشجويان بايد برای سرپوشی حمله به دانشگاه آزاد قربانی شوند".

همچنين حسين قابل، برادرزاده احمد قابل و ديگر دانشجو زندانی دانشگاه فردوسی مشهد که از روز عاشورا در بازداشتگاه کوی پليس به سر می برد، همراه با تعدادی ديگر از دانشجويان بازداشتی به زندان وکيل آباد مشهد منتقل شده است. دانشجويان منتقل شده به اين زندان، در شرايط غيراستاندارد و خطرناکی نگهداری می شوند و از حقوق اوليه خود از جمله دسترسی به وکيل و ملاقات محرومند.

در حاليکه عارف ناظر مقدم از اعضای انجمن اسلامی دانشکده مهندسی و ميترا فرهنگ از اعضای انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سياسی دانشگاه آزاد مشهد، روز گذشته با قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی آزاد شدند، ولی همچنان ۱۸ دانشجوی اين دانشگاه در بازداشت به سر می برند.

عادل طائی نيا دبير سياسی انجمن اسلامی، فرشاد عزيزی مسئول ستاد۸۸ دانشگاه آزاد مشهد، ايمان ابراهيمی از اعضای انجمن اسلامی دانشکده مهندسی و جهانبخش از اعضای حزب اعتماد ملی و انجمن اسلامی دانشکده حقوق اين دانشگاه در ميان دانشجويان بازداشت شده هستند. گفته ميشود تعدادی از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه آزاد مشهد نيز به زندان وکيل آباد منتقل شده اند. امری که باعث نگرانی بيش از پيش انشجويان دانشگاه آزاد از ادامه بازداشت دوستان دربندشان شده است.

همچنين از وضعيت مهدی گيلانی عضو ستاد۸۸ خراسان که نيز که در دانشگاه سجاد مشهد بازداشت شده است، هنوز هيچ اطلاعی در دست نيست. بنابرگزارش ها دو تن ديگر از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه سجاد مشهد، همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد دربند می باشند.

اکثر ۳۵ دانشجو بازداشت شده دانشگاه خيام مشهد هم اکنون آزاد شده اند. برخی از اين دانشجويان گفته اند که در بازداشتگاه پليس امنيت مشهد توسط بازجويان و ماموران پليس ضرب و شتم شده اند.

از ديگر نکات قابل توجه وقايع اخير در شهر مشهد، احضار دانشجويان مضروب شده به دست نيروهای نظامی به کميته انضباطی دانشگاه آزاد مشهد است. بسياری از دانشجويانی که بر اثر حمله نيروهای سازماندهی شده آسيب ديده اند، اکنون به کميته انضباطی احضار و با احکام محروميت از تحصيل مواجه شده اند.

همزمان با ادامه بازداشت دانشجويان در شهر مشهد، روز دانشجويان دانشگاه های اين شهر در بيانيه ای مشترک به مسئولان قضايی و امنيتی مشهد هشدار دادند در صورت ادامه بازداشت همکلاسی هايشان، به اعتراضات و اعتصابات گسترده دست خواهند زد.

بنابر گزارش ها هم اکنون بيش از ۴۰ فعال دانشجويی دانشگاه های مشهد در بازداشتگاه های کوی پليس، پليس امنيت، بازداشتگاه اطلاعات و زندان وکيل آباد مشهد زندانی می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016