جمعه 18 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدادعادل: روز عاشورا ۲ سه ساعت در يکی از خيابان‌های تهران (يک شهر از ايران) عده‌ای تخريب کردند و بعد از زلزله سياسی در ايران گفتند، ايسنا

* انقلاب اسلامی بر انديشه شوم جدايی دين از سياست خط بطلان کشيد
* اگر می‌خواهيد در کشور موثر باشيد و قصد خدمت‌ داريد بايد صف خود را با کسانی که در روز عاشورا ، ۱۳ آبان و ۱۶ آذر آن شعارها را دادند جدا کنيد
* هر کس که منصف باشد با مقايسه‌ای بين اوضاع کشور بعد از پيروزی انقلاب با دهه‌های تلخ قبل از انقلاب تصديق می‌کند که سخن گفتن از آزادی و استقلال در ايران پس از انقلاب سخن به حقی است
* مردم از شما می‌پرسند که شما که ادعای دوستی و پيروی از امام(ره) داريد، چرا با طرح ادعای ثابت نشده تجاوز به زنان و دختران آبروی نظام را نزد دشمنان اين نظام برديد


غلامعلی حدادعادل گفت: دوستان انقلاب اسلامی در سراسر جهان و دشمن بدانند که ايران اسلامی به لطف الهی و لطف رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه، نظام جمهوری اسلامی از ثبات برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پيش خطبه نماز جمعه امروز تهران با اشاره به نزديکی دهه فجر گفت: با توجه به ۳۱ ساله شدن انقلاب اسلامی، جا دارد که نگاهی به آثار ايران در کشور، منطقه و جهان کرد. همان‌طور که مردم در شعارهايشان آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی را خواسته بودند اين انقلاب اين خواسته‌ها را برای ايران به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: هر کس که منصف باشد با مقايسه‌ای بين اوضاع کشور بعد از پيروزی انقلاب با دهه‌های تلخ قبل از انقلاب تصديق می‌کند که سخن گفتن از آزادی و استقلال در ايران پس از انقلاب سخن به حقی است؛ اين انقلاب علاوه بر اين که در ايران عدالت را برای محرومان و مستضعفان نويد داد، در جهان بيداری مسلمانان را منجر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی باعث شد که مردم باور کنند می‌توانند جامعه و کشورهای خود را بر اساس اسلام، فرهنگ اسلامی و احکام اسلام اداره کنند، انقلاب اسلامی بر انديشه شوم جدايی دين از سياست خط بطلان کشيد و سبب شد که در فرهنگ سياسی جهان، مفهوم تازه‌ای به نام مردم سالاری دينی وارد شود، به گونه‌ای که مردم با حضور در صحنه آزادانه رای دهند و در اداره کشور دخالت داشته و هم دين حاکم باشد.

حدادعادل اضافه کرد: انقلاب اسلامی سبب شد تا موضوع مهمی مانند مساله فلسطين به عنوان مهم‌ترين مساله جهان اسلام و مساله قرن در جهان اسلام به فراموشی کشيده نشود، اين انقلاب سبب شد تا مبارزات در برابر صهيونيست‌های غاصب رنگ مکتبی و معنای اسلامی به خود گيرد، به گونه‌ای که در آن لحظه‌ای که برخی از دولت‌های عربی راه سازش را برای خاتمه دادن و به فراموشی کشاندن مساله اسرائيل در پيش می‌گرفتند، حمايت توده‌های مسلمان در سراسر جهان و مسلمانان عرب از مردم مظلوم فلسطين با جهت اسلامی جان تازه‌ای گرفت، اين موارد در بسياری از امور ديگر آثار مهم انقلاب اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه يادآور شد: با اين وجود هر انقلاب به همان اندازه ريشه‌داری، جدی‌ بودن و موثربودن، دشمن هم دارد، ميزان و اهميت و عظمت اين انقلاب را می‌توان از گستردگی و توطئه‌های دشمنان فهميد، به گونه‌ای که اين انقلاب به همان اندازه جاذبه داشتن برای محرومان، مستضعفان و آزادگان جهان، برای مستکبران و استثمارگران دافعه دارد، مستکبران و مستعمران به سرکردگی انگليس، آمريکا، برخی از کشورهای اروپايی و اسرائيل غاصب دشمنان اين انقلابند. آن‌ها از روز اول به اهميت و تاثير انقلاب اسلامی پی بردند.

به گزارش ايسنا، حدادعادل ادامه داد: در هفته اول پس از پيروزی انقلاب اسرائيل پيروزی انقلاب اسلامی را يک زلزله در منطقه بيان کرد، و به حق هم اين بود؛ زلزله‌ای بود که پايه‌های نظام صهيونيستی را متزلزل کرد، با وجودی که ۳۱ سال است که دشمنان انقلاب در برابر اين انقلاب و ملت بزرگ توطئه می‌کنند اما به لطف الهی ايران اسلامی برخلاف ميل دشمنان در حال پيشرفت است.

وی با تاکيد بر اين که انقلاب اسلامی حوادث بزرگی همچون جنگ تحميلی ۸ ساله را به فضل الهی و پشتيبانی ملت پشت سر گذاشته است، گفت: در حال حاضر ايران اسلامی در حال پيشرفت مستمر است، کشور با استقلال خود از طريق مردم، مسوولان و اوليای امور نظام ايران، برای کشور تصميم می‌گيرند. سرنوشت ايران در تهران و نه در واشنگتن، لندن و هيچ جای ديگری تعيين می‌شود.

حدادعادل با تاکيد بر استقلال کشور و پشتيبانی مردم از نظام و خدمتگزاری نظام به مردم، نمونه بارز اعتماد متقابل ميان مردم و نظام را در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری عنوان کرد.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت ۴۰ ميليون نفر از ۷۰ ميليون جمعيت ايران در انتخابات جدا از اين که به چه فردی رای داده باشند حکايت از آزادی و اعتماد مردم به نظام دارد، اين که ۸۵ درصد از مردم واجد شرايط در انتخابات شرکت کردند، حکايت از نهادينه شدن مردم سالاری دينی در ايران دارد.

حدادعادل در ادامه با تاکيد بر اين که ايران اسلامی علی‌رغم همه توطئه‌ها، تحريم‌ها و تهديدها ثبات سياسی و امنيت دارد، گفت: با مقايسه ايران با بسياری از کشورهای منطقه می‌توان فهميد که اين کشور انقلاب کرده، امنيت و ثبات دارد، اما در کشورهای اطراف اين ثبات وجود ندارد و دچار آشوب، فتنه و گرفتاری بسياری هستند. بر اين اساس از آن جا که ثبات و امنيت بستر هر پيشرفت و راه حل و اصلاح امور است هر فردی که خواهان عظمت و سعادت ملت است بايد در حفظ ثبات و امنيت بکوشد، چرا که دشمنان اين کشور دشمنان ثبات و امنيت‌اند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که پس از انتخابات رياست جمهوری دشمن ثبات و امنيت را در کشور هدف قرار داده است، افزود: هر چند هفته يک بار بيانيه‌ای پر از عبارات و کلمات، احساساتی منتشر می‌شود و بعد چند صد نفر يا چند هزار نفر به مناسباتی به خيابان‌ها تحت عناوين مختلفی همچون روز قدس، ۱۶ آذر، ۱۳ آبان، و روز عاشورا می‌ريزند و خودشان را در جمع مردم داخل می‌کنند. آنها نرده‌های کنار باغچه‌های خيابان را می‌کنند، سطل‌های زباله، موتور رهگذران و اتوبوس‌ها را آتش می‌زنند تا رسانه‌های خارجی، شبکه‌های ماهواره‌ای و سايت‌های اينترنتی اخبارشان را منتشر و کاهی را کوه جلوه دهند تا با اين نمايش مضحک به دنيا وانمود کنند که در ايران ثبات و امنيت وجود ندارد.

وی ادامه داد: نمونه‌ای از اين بازی‌های رسانه‌ای را می‌توان در حوادث روز عاشورا ملاحظه کرد، حدود ۲ يا سه ساعت در يکی از خيابان‌های تهران يعنی يکی از شهرهای ايران در منطقه‌ای محدود، عده‌ای به تخريب اموال عمومی، آتش زدن ساختمانی و موتور رهگذری پرداختند، پس از آن تلويزيون بيگانه‌ای اين کارها را زلزله سياسی در ايران و شکل گرفتن انقلاب ديگری در ايران عنوان می‌کند. اين‌ها برای متزلزل شدن ثبات و امنيت در کشور است اما خوشبختانه و به لطف الهی مردم در مقابل اين توطئه‌ها ايستاده و بيدارند، آنها با سلاح و سپر بصيرت، وحدت خود را با اطاعت از رهبری حفظ کردند.

حدادعادل اضافه کرد: مردم در برابر اين جنگ رسانه‌ای که با دروغ‌پردازی می‌خواهد افکار عمومی را منحرف کند، بصيرت به خرج داده و صاحب بينش و درک درست‌اند. مردم وحدت شان را محکم‌تر کرده و در صحنه‌ها حاضرند.

وی نمونه بارز حضور مردم را در راهپيمايی‌های بعد از روز عاشورا و از جمله راهپيمايی مردم تهران در ۹ دی سال جاری عنوان و اظهار کرد: راهپيمايی مردم در سراسر ايران باشکوه، باعظمت و جلوه‌ای از شور و شعور و ايمان بود. وظيفه همه ما و بنده به عنوان نماينده خدمتگزار و کوچک مردم تهران سپاسگزاری و تشکر از همه مردم ايران به ويژه مردم تهران است، البته رسانه‌های خارجی با مشاهده اين اقيانوس متلاطم مردم، از شدت خشم، بغض و غضب، به هزيان‌گويی افتاده و خواستند اين حضور مردم را محدود جلوه دهند.

اين نماينده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رسانه‌های خارجی در واکنش به راهپيمايی عظيم مردم صحبت از چند هزار نفر کرده و حرف‌هايی زدند که بيشتر به هزيان شبيه بود. اين که بگويند مردم را با دادن ساندويج به خيابان‌ها آوردند و ادارات را از صبح تعطيل و مردم را به زور به خيابان‌ها آوردند، جزء اعلام ورشکستگی و درماندگی آنها هيچ چيز ديگری نيست. مردم به اين اظهارات می‌خندند چون آفتاب حقيقت آشکارتر از آن بود که بتوان آن را با اين گونه سخنان پنهان کرد.

حدادعادل ادامه داد: مردم در اين راهپيمايی‌ها حرف داشتند و از کسانی که خودشان را سران و رهبران اين ماجرا می‌نامند و می‌دانند سوالاتی دارند. مردم در اين ۷ ماه با هوشياری، دقت در مواضع رهبری و توجه کامل، مسائل را تعقيب می‌کنند. مردم از آقايان می‌پرسند چرا با ادعای بدون دليل تقلب در انتخابات، به نظام اسلامی تهمت زديد و احساسات مردمی که به شما رای دادند را تحريک و آنها را به خيابان‌ها کشيديد؟ چرا برای اثبات ادعايی که دليلی برای اثبات آن نداشتيد اين همه هزينه به مردم تحميل کرديد؟

وی اضافه کرد: شما که خودتان را پيرو امام(ره) می‌دانيد و با تابلوی پيروی و حمايت از امام راحل وارد انتخابات شديد چرا بعد از نماز جمعه ۲۹ خرداد که مقام معظم رهبری شما را به آرامش دعوت کردند از ولی فقيه اطاعت نکرديد؟ مگر نه آن که ولايت فقيه مهم‌ترين و گران بهاترين ميراث امام در اين انقلاب برای اين ملت است.

حدادعادل گفت: اگر شما طرفدار امام بوديد چرا از ولايت فقيه تبعيت نکرديد؟ چرا هنگامی که رهبری شما را به در پيش گرفتن راه قانون و دنبال کردن اعتراضات از مجاری قانونی دعوت کرد، و از شما خواست که اعتراضات و اشکالات خود را مطرح و پيگيری کنيد و خود ايشان در همين مکان مقدس و در نمازجمعه از شما توقف اردوکشی خيابانی را خواستند، تبعيت نکرديد؟ ايشان فرمودند که در هيچ جای دنيا سرنوشت انتخابات با اردوکشی خيابانی تعيين نمی‌شود، پس چرا شما آشوب به پا کرديد و فردای بعد از نماز جمعه دوباره مردم را به راهپيمايی و حضور در خيابان‌ها و آشوب‌گری دعوت کرديد؟ چرا امنيت جامعه را به هم زديد؟

وی افزود: آيا شما دوستدار مردم‌ايد و با اين ناآرامی‌ها به اقتصاد و حل مشکلات کشور کمک کرديد؟ مردم از شما می‌پرسند چرا با ايجاد شورش و ناآرامی زمينه را برای فتنه‌انگيزی دشمنان خارجی انقلاب فراهم کرديد؟ شما که در اين انقلاب سابقه داشتيد و می‌دانيد که اين انقلاب چه اندازه و چرا دشمن دارد؟ شما که می‌دانستيد و می‌دانيد دشمنان سيلی خورده از ولايت فقيه و انقلاب اسلامی در ايران، منطقه و جهان دنبال فرصتی برای آشکار کردن کينه‌هايشان نسبت به امام(ره)، رهبری، انقلاب و مردم ايران هستند، چرا با قانون‌شکنی زمينه را برای فتنه‌انگيزی بيگانگان فراهم کرديد؟

حدادعادل ادامه داد: مردم از شما می‌پرسند که شما که ادعای دوستی و پيروی از امام(ره) داريد، چرا با طرح ادعای ثابت نشده تجاوز به زنان و دختران آبروی نظام را نزد دشمنان اين نظام برديد، و بهانه به دست آنها داديد تا اين که آن حرف‌های سخيف را در رسانه‌های خودشان مطرح کنند؟ شما احساس مسووليت کرده بوديد؟ کسی به شما مطلبی گفت؟ می‌خواستيد پيگيری تا به نتيجه برسيد، چرا بعد از نوشتن نامه‌ای و بعد از ۱۰ روز اين نامه و چيزی که ثابت نشده بود را رسانه‌ای کرديد؟ بعد هم هر چه در قوه قضاييه، مجلس و ... خواستند معلوم کنند که اين ادعاها چگونه ثابت می‌شود هيچ دليلی برای اثبات آن حرف‌ها نداشتيد. چرا آبروی نظام را که با خون صدها شهيد برپا شده نزد مردم دنيا به بازی گرفتيد؟

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اظهار کرد: مردم می‌پرسند شما که خود را پيرو امام(ره) می‌دانيد چرا از کسانی که در روز قدس در خيابان‌ها شعار" نه غزه، نه لبنان" سر دادند اظهار برائت و بيزاری نمی‌کنيد؟ شما از روح بلند امام خجالت نمی‌کشيد که در روز قدس حرکتی را که شعار ضد مردم فلسطين و لبنان می‌دهد رهبری می‌کنيد و خودتان را رهبران به اصطلاح چنين جنبشی می‌دانيد؟ آيا اين فتنه نيست؟ اين جنبش است؟

حدادعادل ادامه داد: چرا در ۱۳ آبان بيانيه می‌دهيد اما راجع به اشغال لانه جاسوسی به عنوان مهم‌ترين حادثه در ۱۳ آبان سکوت می‌کنيد؟ چرا تلاش می‌کنيد که ۱۶ آذر را که از سال ۱۳۳۲ تا امروز روز فرياد بر سر آمريکاست به مخالفت با نظام مبدل کنيد؟

وی افزود: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشکده فنی دانشگاه تهران مزدوران رژيم به دانشجويانی که بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ در اعتراض به سفر نيکسون معاون رييس جمهور وقت آمريکا تظاهرات می‌کردند، آتش گشودند و ۳ دانشجو در اين دانشکده فنی به شهادت رسيدند، از آن سال به بعد همه ساله قبل و بعد از انقلاب، دانشجويان و مردم ۱۶ آذر را به نشانه اعتراض به کودتای ۲۸ مرداد روز اعتراض به آمريکا و محکوم کردن آمريکا عنوان کرده‌اند، اما شما در اين دانشگاه تظاهراتی کرديد و به مقدسات نظام اهانت کرديد، عکس امام راحل را پاره کردند و شما سکوت کرديد و وقتی تلويزيون نيز اين اهانت را آشکار و برملا کرد به تلويزيون ايراد گرفتيد، مردم از شما می‌پرسند که چه می‌کنيد و به کجا می‌رويد؟

مشاور مقام معظم رهبری گفت: آيا شما پيرو اماميد و کاری می‌کنيد که آمريکا و انگليس و روسای جمهوری و وزرای خارجه اين کشورها از شما اعلام پشتيبانی کنند؟ شما پيرو اماميد و کاری می‌کنيد که وزير جنگ اسرائيل پس از اين آشوب بی‌معنا، بی‌سرانجام و بی‌فرجام روز عاشورا، با اظهار خوشحالی از دولت‌های جهان تقاضای کمک بيشتر به شما کند؟

حدادعادل افزود: در حالی که مردم در مجالس عزاداری سيدالشهدا به اظهار ارادت به امام حسين(ع) مشغول بودند شما به خيابان‌ها می‌آييد و به جای عزاداری، آشوب، آتش‌افروزی و تخريب می‌کنيد و ساختمان‌های مردم را به آتش ‌کشيديد و آن وقت شما هم از اين مردم حمايت می‌کنيد. اگر کسانی که شما از آنها حمايت می‌کنيد در روز عاشورا می‌خواستند به سيدالشهدا(ع) اظهار ارادت کنند و عزادار بودند، مردم با عزاداران چه مشکلی داشتند؟ اين همه دسته‌جات عزاداری در همه ايران و تهران به راه افتاده بود. کسی با کسانی کاری داشت؟ شما از چه چيزی دفاع می‌کنيد؟

وی در ادامه يادآور شد: مردم از شما می‌پرسند که شما وقتی وارد عرصه انتخابات شديد کارتان را با انتقاد از دولت آغاز کرديد، اين طبيعی است و در همه جای دنيا رقيبان انتخاباتی از دولت روی کار، انتقاد می‌کنند. اما کار شما به جايی کشيد که با شروع انتقاد از دولت، حالا به انتقام از نظام، اسلام و امام ختم شده است، شما از عزاداری امام حسين(ع) انتقام می‌گيريد.

به گزارش ايسنا، حدادعادل افزود: مردم می‌گويند اگر می‌خواهيد از دولت انتقاد کنيد حق شما و حق هر شهروندی است، چون آن روزی که مردم پيش از پيروزی انقلاب شعار آزادی دادند برای بيان آزادانه نظرات‌شان بود. حالا هم روزنامه‌های شما هر چه می‌خواهند در نقد رفتار و تصميمات دولت و حتی قوانين مصوب در مجلس بيان می‌کنند، اما اگر می‌خواهيد گره‌ای از کار کشور باز و به کشور خدمت کنيد بايد در چارچوب قانون حرکت کنيد. اين ممکن نيست که هم قانون‌شکنی و هم از آشوب گران حمايت کنيد و هم بخواهيد در نقد رفتار دولت و تصميمات دولت موثر باشيد.

وی با بيان اين که کمک به حل مسائل آرامش می‌خواهد و آرامش جز در پناه قانون و حرکت در مسير قانون ايجاد نمی‌شود، گفت: اين همان نصيحتی بود که مقام معظم رهبری بلافاصله پس از برگزاری انتخابات در همين نماز جمعه و قبل و بعد از آن به شما کردند و شما گوش نکرديد و رهبری همه ما را به تبعيت از قانون دعوت کردند.

رييس کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکيد کرد: اگر می‌خواهيد در کشور موثر باشيد و قصد خدمت‌ داريد بايد صف خود را با کسانی که در روز عاشورا ، ۱۳ آبان و ۱۶ آذر آن شعارها را دادند جدا کنيد. اگر کاری کنيد که ملت بزرگ از شما خوشحال شود بهتر است تا کاری کنيد که سران آمريکا و اسرائيل را خوشحال کنيد. پس کاری کنيد که مردم غيرت‌مند، مسلمان، متدين، انقلابی شهيد داده و شهيدپرور و ايثارگر ايران از شما خوشحال شوند، کاری نکنيد که ضد انقلاب‌های فراری در واشنگتن، لس‌آنجلس و لندن از کارهای شما خوشحال و ادعای حمايت کنند؛ به آغوش اين ملت باز گرديد.

حدادعادل با بيان اين که راهپيمايی‌های عظيم روزهای گذشته و راهپيمايی باشکوه، افتخارآميز و اميدآفرين مردم ايران به خصوص در ۹ دی پيام‌هايی داشت، گفت: همان‌طور که مردم سوال‌هايی داشتند کل راهپيمايی‌ها پيام‌هايی نيز داشت که مهم‌ترين آن اين بود که دوستان انقلاب اسلامی در سراسر جهان و دشمنان بدانند که ايران اسلامی به لطف الهی و لطف رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه، کشوری با ثبات است.

وی ادامه داد: حکومتی که از پشتيبانی مردم برخوردار باشد، دارای ثبات است، چرا که پشتيبانی مردم و راهپيمايی و حضور باشکوه مردم به دنيا پيامی داد که آثار مثبت اين پيام را در آينده و در عرصه‌های سياسی اقتصادی و فرهنگی می‌توان مشاهده کرد. مردم با اين راهپيمايی‌ها و حضور در صحنه بار ديگر اطاعت خود را از رهبری نظام به اثبات رساندند. مردم پيام دادند که ما مطيع و تابع رهبريم.

حدادعادل در ادامه تصريح کرد: بايد گفت که رهبری از مردم به خصوص در حوادث اخير و فتنه‌ها چه می‌خواهد؟ آن چه رهبری از مردم می‌خواهد بصيرت و آگاهی است تا بتوانيم در ورای ظاهرسازی‌ها و عبارت‌ها و عکس‌هايی که به دروغ در اين سايت‌ها نشان می‌دهند، به نيت‌ها پی ببريم، اين همان بصيرتی است که رهبری به آن توصيه می‌کند. رهبری از مردم حفظ آرامش می‌خواهد و همواره توصيه می‌کنند که با وجود حضور در صحنه، آرامش را حفظ کنيد، چرا که حضور در صحنه، آگاهی و بصيرت و ضامن آرامش است.

وی در ادامه تاکيد کرد: مردم به خواص، نخبگان، افراد معروف و مشهور در اين راهپيمايی‌ها پيام دادند که در صورت دور شدن از آرمان‌های امام(ره) و فاصله گرفتن از اطاعت و حمايت رهبری و آن جا که نبايد سکوت کنيد، سکوت کنيد و آن جا که نبايد حرف بزنيد، حرف بزنيد، ما از شما نخبگان و فعالان سياسی فاصله خواهيم گرفت.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: پيام مردم اين بود که هر کس با هر سابقه‌ای بايد مراقب خود باشد که در اين امتحان مردود و ساقط نشود، و سابقه خدمات خود را نزد خدا و ملت بر باد ندهد، مردم پيام دادند که با هيچ کس عقد اخوت نبسته و ملاک با اسلام، امام(ره) انقلاب و ولايت فقيه و ولی فقيه است.

حدادعادل اضافه کرد: مردم پيام دادند که در صورت اشتباه و درست تشخيص ندادن راه، در آسمان حقيقت، مثل برف آب خواهيد شد.

وی در پايان اظهار کرد: اميدوارم با لطف و فضل الهی و با حضور شما مردم آگاه و فداکار در صحنه و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب، اين وحدت حفظ، اين ثبات روزافزون و ملت ايران روز به روز در راه نيل به آرمان‌های اين مردم، شهدا و امام راحل موفق‌تر و سربلندتر باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016