پنجشنبه 24 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روايتی از مراسم تشييع پيکر استاد ترور شده دانشگاه تهران، جرس

بيانيه خبرگزاری فارس به نقل از خانواده استاد عليمحمدی دروغ است

شبکه جنبش راه سبز (جرس): حضور گسترده نيروهای لباس شخصی و نظامی در مراسم تشييع جنازه استاد ترور شده دانشگاه تهران از يکسو و بازداشت عکاسان حاضر در مراسم و همچنين برخی سخنان نزديکان استاد مسعود علی محمدی احتمال دخالت نيروهای امنيتی کشور در ترور اين استاد دانشگاه را تقويت می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين يکی از شاهدان مراسم تشييع جنازه اين فيزيکدان ترور شده کشورمان نيز می تواند شواهدی در اين زمينه باشد.

اين شهروند در مورد مشاهدات امروز خود به جرس گفت:

۱. ما زمانی رسيديم که پيکر استاد را برده بودند. خيابان مهر ۳ را بسته بودند و خيابان های اطراف پر از نيروهای امنيتی بود. سر خيابان سهيل رسما پليسهای موتور سوار مستقر شده بودند.

۲. لحظه ای به خانه استاد رفتيم. همسر و بقيه خانواده داشتند منزل را به مقصد محل دفن استاد ترک می کردند. بسيار آشفته بودند و درست قبل از رسيدن ما يکی از بستگان نزديک آقای دکتر عنان از کف داده بود و مرتبا تکرار می کرد که :" برادرم را کشتند. ....کيس کامپيوترش رو از خونه بردند...." . همسرش نيز آنقدر نالان بود که ديوانه شديم.

۳. جو فوق العاده امنيتی بود. حتی نمی گذاشتند لحظه ای هم جلوی منزل توقف کنيم. از بلندگوی پليس مرتبا مردم را دعوت به ترک محل و رفتن به امامزاده می کردند.

۴. از يکی از بستگان آقای دکتر پرسيدم:" شما از نزديکان ايشون هستيد؟" با نگاهی معنی دار گفت:" بله!". پرسيدم اين بيانيه ای رو که ديشب خبرگزاری فارس به نقل از خانواده ايشون منتشر کرده درسته؟" جواب داد:" مطلقا. خانواده ايشان تا الان نه يک کلمه حرف زده، نه يک کلمه مطلب نوشته. ما تا به حال هيچ چيز نگفته ايم!"

۵. اگر ذره ای شک در سبز بودن استاد و شهادت ايشان توسط عوامل رژيم داشتم، از برخورد نيروهای امنيتی و نگاه های معنی دار و ناله های سوزناک خانواده اش و پچ پچ همسايه ها که به ما می گفتند:" به قول امام مارا بکشيد، ما بيدارتر می شويم!" ترديدم برطرف شد که کار کار خود آقايان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016