شنبه 26 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کامران دانشجو: از آمار احکام انضباطی اطلاع ندارم، راديو زمانه

وزير علوم می‌گويد که از تعداد احکام انضباطی دانشجويان اطلاعی ندارد و امتحان پايان ترم دانشگاه‌ها نيز در حال برگزاری است.

کامران دانشجو امروز شنبه در حاشيه گردهمايی مديران روابط عمومی دانشگاه‌ها در پاسخ به پرسش‌ها درباره آمار دقيق احکام کميته انضباطی دانشگاه‌ها گفت: "در شرايطی که پس از انتخابات رخ داد، شما چه انتظاری از آمار احکام کميته‌های انضباطی دانشگاه‌ها داريد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کميته‌های انضباطی برخی دانشگاه‌های ايران در چند هفته اخير، ده‌ها دانشجو را احضار و احکام سنگين انضباطی برای آنها صادر کرده‌اند. دانشگاه‌های اميرکبير، علم و صنعت، بابل، مشهد و دزفول از جمله دانشگاه‌هايی هستند که دانشجويان آنها با احکام سنگين کميته‌های انضباطی مواجه شده‌اند.

فشار‌ها بر فعالان دانشجويی در ايران همزمان با آغاز سال تحصيلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (مهرماه) افزايش يافته است.

در برخی از دانشگاه‌های ايران، تجمع دانشجويان با حمله نيرو‌های لباس شخصی به خشونت کشيده شده و برخی از دانشجويان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری مهر به نقل از آقای دانشجو گزارش کرده که پنج تا ۱۰ درصد کسانی که در حوادث پس از انتخابات دستگير شده‌اند، دانشجو هستند.

وی همچنين گزارش‌ها درباره تحريم امتحانات پايان ترم برخی دانشگاه‌ها را رد کرده و خطاب به خبرنگاران گفته است: "برای اينکه از اين شايعات بيرون بيائيد، در دانشگاه‌ها حضور پيدا کنيد"

آن‌طور که منابع دانشجويی می‌گويند، در اعتراض به برخورد‌های صورت گرفته با دانشگاهيان، دانشجويان معترض حاضر به شرکت در امتحانات پايان ترم نشده‌اند.

اين منابع می‌گويند که دانشگاه اميرکبير در مجموع ۹ هزار صفر در کارنامه دانشجويان معترض منظور کرده است، اما مسئولان اين دانشگاه اين آمار را قبول ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016